Suomen Lean-yhdistys ry

Orion voitti Suomen Lean-yhdistyksen Vuoden 2016 Lean-palkinnon

Suomen Lean-yhdistys ry palkitsi Orion Oyj:n Vuoden 2016 Lean-palkinnolla. Yhdistys kiitteli tapaa, jolla Orionin johto on sitoutunut muutokseen ja tuonut lean-ajattelun perusperiaatteet yhtiön arvoihin. Lean on osa Orionin strategiaa, jossa tavoitteena on yrityksen kulttuurin muuttaminen lean-periaatteiden mukaiseksi.

“Orionin lähestymistapa kehittämiseen on hyvin tuloshakuinen, kokonaisvaltainen ja henkilöstöä osallistava. Orion on merkittävästi parantanut läpimenoaikoja, työturvallisuutta, tuottavuutta ja työtyytyväisyyttä. Toimenpiteet ovat vahvistaneet suomalaisyrityksen kansainvälistä kilpailukykyä kilpailluilla markkinoilla”, totesi Suomen Lean-yhdistyksen toiminnanjohtaja Kalle Arsalo palkintopuheessaan.

Vuoden Lean -teko jaettiin yhdistyksen syysseminaarin yhteydessä Finlandia-talolla torstaina 5.10.2017 Helsingissä.

Toiseksi Vuoden Lean -kilpailussa tuli Froneri Finland Oy Turengin jäätelötehdas tuloksellisesta työstään lean-ajattelun juurruttamiseksi tehtaan uudeksi kulttuuriksi. Kolmannen palkinnon voitti Valio Oy yhteiskunnallisesti merkittävästä avauksestaan lean-ajattelun soveltamisesta suomalaisille maitotiloille parantaen niiden kannattavuutta vaikeassa markkinatilanteessa.

Vuoden Lean -palkintoa haki 15 organisaatiota. Viime vuonna palkinnon voitti Yleisradio.

Kalle Arsalo
puh. 0504104848
kalle.arsalo@leanyhdistys.fi

Hallituksen puheenjohtaja
Jyrki Perttunen
puh. 0504279778
jyrki.perttunen@hus.fi

Suomen Lean-yhdistys ry

Suomen Lean-yhdistys ry on aatteellinen, voittoa tavoittelematon yhdistys, joka haluaa lean-filosofian avulla luoda suomalaisille yrityksille ja julkisyhteisöille edellytyksiä nostaa kilpailukykyä kohti maailman huipputasoa.

Yhdistys on perustettu vuonna 2009 ja siihen kuuluu yli 400 aktiivista lean-osaajaa eri toimialoilta kautta maan. Yhdistys tarjoaa jäsenilleen vertaisyhteisön oman osaamisen kehittämiseen, aktiiviseen keskusteluun ja käytännön kokemusten pohdintaan muiden lean-filosofiaa työssään soveltavien kanssa.