Osa Raaseporissa loukkaantuneista kotiutettu sairaalasta

Kaikki Raaseporissa loukkaantuneet ovat saaneet tilanteen mukaista hoitoa sairaalassa. Kuusi lievästi loukkaantunutta on kotiutettu. Töölön sairaalassa hoidettavien vakavasti loukkaantuneiden potilaiden omaiset on myös tavoitettu.

Raaseporin tasoristeysonnettomuudessa loukkaantui vakavasti neljä henkilöä ja seitsemän sai lievempiä vammoja. Lievemmin loukkaantuneet on hoidettu Raaseporin sairaalassa ja heistä kuusi on kotiutettu. Yksi potilas jää vielä jatkohoitoon.

Töölön sairaalassa on hoidettavana neljä vakavasti loukkaantunutta potilasta. Heidän tilansa on vakaa ja kaikkien omaiset on tavoitettu.

Omaisille tarkoitetut HUS:n potilastietonumerot toimivat tänään kello 16 saakka.

Raaseporin sairaala: 019 224 2929 (omaisille)

Töölön sairaala: 050 427 1817 (omaisille)

Juha Tuominen valittiin HUSin seuraavaksi toimitusjohtajaksi14.8.2018 13:24Tiedote

Dosentti, sisätautien erikoislääkäri Juha Tuominen, 54, on valittu HUSin toimitusjohtajaksi ensi vuoden alusta alkaen. HUS-kuntayhtymän valtuusto päätti asiasta äänestyksen jälkeen. Tuominen sai 595,1 ääntä ja HUSin hallituksen esittämä Jari Petäjä sai 484,1 ääntä. Petäjä on dosentti, lastentautien ja neonatologian erikoislääkäri ja HUSin Lasten ja nuorten sairauksien toimialajohtaja. Tuominen on nykyisin Terveystalo Oy:n johtava ylilääkäri. Hän siirtyi Terveystaloon vuonna 2009 HUSista, jossa hän toimi useissa eri tehtävissä, muun muassa johtajaylilääkärinä ja tulosyksikön johtajana. Tuominen sai kesäkuussa tasavallan presidentiltä professorin arvonimen. – Minulla on paitsi osaamista, myös rakkautta ja paloa tähän tehtävään, Tuominen sanoi valtuuston kokouksessa. HUSin nykyinen toimitusjohtaja Aki Lindén jää eläkkeelle 1.1.2019. Lindén on toiminut HUSin toimitusjohtajana vuodesta 2010. Hän seurasi tarkasti seuraajansa valintaprosessia: – Valtuutettujen keskuudessa yleisen näkemyksen m