Osavuosikatsaus Q1/2018: Veikkaus panostaa pelaamisen hallinnan välineisiin

Veikkauksen osavuosikatsaus tammi-maaliskuu 2018:

• Liikevaihto 805,6 milj. euroa (–1,0 %).
  • Tulos 256,0 (+2 %).
  • Haaveilupelien liikevaihto kehittyi positiivisesti (303,5 milj. euroa, +4,2 %). Erityisesti Eurojackpotin vuosi alkoi hyvin (76,8 milj. euroa +30,1 %).
  • Digitaalinen pelaaminen kasvoi 10 prosenttia.
  • Liikevaihdosta 56,1 % tuli myyntipaikoista ja 43,9 % digitaalisista kanavista.
  • Verkkopelaamisen uusi pelirajoituskokonaisuus on otettu käyttöön. Yli miljoona asiakasta on asettanut itselleen rahansiirtorajan.
  • 44,9 % pelaamisesta on tunnistautunutta (+4,0 %-yksikköä).

Toimitusjohtaja Olli Sarekoski:

”Veikkauksen vuosi 2018 on käynnistynyt odotusten mukaisesti, ja olemme keskittyneet uusien vuoden 2017 lopussa julkaistujen vas­tuullisen pelaamisen työkalujen käyttöönottoon. Veikkaus julkaisi viime joulukuussa kansainvälisesti vertaillen ainutlaatuisen netti­pelaamisen pelirajoituskokonaisuuden, johon kuuluvat yhtenäiset, kaikille pakolliset rahansiirto- ja tappiorajat. Pelirajat ovat saaneet asiakkailta kiittävää palautetta ja rahansiirtorajan on asettanut it­selleen jo reilusti yli miljoona asiakasta.

Veikkaus jatkaa panostusta pelaajien tunnistautumisen lisäämi­seksi. Tunnistautuva pelaaminen mahdollistaa pelaamisen hallin­nan välineiden laajentamisen myös myyntipaikkapelaamiseen. Tällä hetkellä 44,9 prosenttia kaikesta pelaamisesta on tunnistautunutta (+4,0 %-yksikköä). Vaikka kehitys ei ole ainoastaan Veikkauksen käsissä, pitkän aikavälin yhtenä keskeisenä strategisena tavoittee­namme on kokonaisvaltainen tunnistautuminen Veikkauksen pe­leissä vuoteen 2023 mennessä.

Tammi-maaliskuun tulos, 256,0 milj. euroa, oli suunnitelmien mu­kainen. Pelaajien lisääntynyt kiinnostus Lottoa ja Eurojackpotia kohtaan nosti haaveilupelien liiketoimintaryhmän liikevaihtoa 4,2 prosenttia. Loimaalla pelattu 90 miljoonan euron Eurojackpot-voitto lisäsi suomalaisten kiinnostusta peliä kohtaan entisestään, ja Euro-jackpotin liikevaihto nousi 30,1 prosenttia vuoden takaiseen ajan­jaksoon verrattuna.

Pelaamisen painopiste siirtyy digitaalisiin peleihin, ja digitaalinen pelaaminen kasvoi vuosineljänneksellä 10 prosenttia. Kilpailemme verkossa asiakkaidemme ajasta maailmanlaajuisen pelitarjonnan kanssa. Suomen rahapelien kokonaismarkkina oli tammi-maalis­kuussa pelikatteella mitattuna arviolta noin 487 milj. euroa (+ 1 %), ja Veikkauksen osuus kokonaismarkkinasta oli lähes 90 prosenttia. Monipuolisella pelitarjonnalla haluamme ohjata pelaamista koti­maisiin, vastuullisiin kanaviin. Olemme myös päättäneet uudistaa yhtiön strategiaa vuoden 2018 aikana vastataksemme toimintaym­päristön voimakkaaseen muutokseen.”

Lapsi-, perhe- ja nuorisotyöhön 117 miljoonaa veikkausvoittovaroja - näin rahaa jaettiin Varsinais-Suomeen19.11.2018 16:27Tiedote

Alkanut viikko on Lasten oikeuksien viikko ja kansainvälistä Lapsen oikeuksien päivää vietetään tiistaina 20.11. Tänä vuonna Lasten oikeuksien päivän teemana on osallisuus. Kuntien ja kaupunkien lisäksi lukuisilla järjestöillä, jotka saavat toimintaansa tukea veikkausvoittovaroista, on merkittävä rooli työssä lapsien ja nuorten kanssa. ”Lasten näkökulma ja asiantuntemus näkyy ilahduttavasti yhä enemmän järjestöjen toiminnassa sekä palveluiden kehittämisessä”, sanoo Mirja Nyroos-Seppänen, joka on toiminut lapsi- ja perhejärjestöjen avustusvalmistelijana 20 vuoden ajan.

Lapsi-, perhe- ja nuorisotyöhön 117 miljoonaa veikkausvoittovaroja - näin rahaa jaettiin Satakuntaan19.11.2018 16:18Tiedote

Lapsi-, perhe- ja nuorisotyöhön 117 miljoonaa veikkausvoittovaroja - näin rahaa jaettiin Pohjois-Savoon19.11.2018 16:00Tiedote

Lapsi-, perhe- ja nuorisotyöhön 117 miljoonaa veikkausvoittovaroja - näin rahaa jaettiin Pohjois-Pohjanmaalle19.11.2018 15:51Tiedote

Lapsi-, perhe- ja nuorisotyöhön 117 miljoonaa veikkausvoittovaroja - näin rahaa jaettiin Pohjois-Karjalaan19.11.2018 15:40Tiedote