Osavuosikatsaus Q1/2018: Veikkaus panostaa pelaamisen hallinnan välineisiin

Veikkauksen osavuosikatsaus tammi-maaliskuu 2018:

• Liikevaihto 805,6 milj. euroa (–1,0 %).
  • Tulos 256,0 (+2 %).
  • Haaveilupelien liikevaihto kehittyi positiivisesti (303,5 milj. euroa, +4,2 %). Erityisesti Eurojackpotin vuosi alkoi hyvin (76,8 milj. euroa +30,1 %).
  • Digitaalinen pelaaminen kasvoi 10 prosenttia.
  • Liikevaihdosta 56,1 % tuli myyntipaikoista ja 43,9 % digitaalisista kanavista.
  • Verkkopelaamisen uusi pelirajoituskokonaisuus on otettu käyttöön. Yli miljoona asiakasta on asettanut itselleen rahansiirtorajan.
  • 44,9 % pelaamisesta on tunnistautunutta (+4,0 %-yksikköä).

Toimitusjohtaja Olli Sarekoski:

”Veikkauksen vuosi 2018 on käynnistynyt odotusten mukaisesti, ja olemme keskittyneet uusien vuoden 2017 lopussa julkaistujen vas­tuullisen pelaamisen työkalujen käyttöönottoon. Veikkaus julkaisi viime joulukuussa kansainvälisesti vertaillen ainutlaatuisen netti­pelaamisen pelirajoituskokonaisuuden, johon kuuluvat yhtenäiset, kaikille pakolliset rahansiirto- ja tappiorajat. Pelirajat ovat saaneet asiakkailta kiittävää palautetta ja rahansiirtorajan on asettanut it­selleen jo reilusti yli miljoona asiakasta.

Veikkaus jatkaa panostusta pelaajien tunnistautumisen lisäämi­seksi. Tunnistautuva pelaaminen mahdollistaa pelaamisen hallin­nan välineiden laajentamisen myös myyntipaikkapelaamiseen. Tällä hetkellä 44,9 prosenttia kaikesta pelaamisesta on tunnistautunutta (+4,0 %-yksikköä). Vaikka kehitys ei ole ainoastaan Veikkauksen käsissä, pitkän aikavälin yhtenä keskeisenä strategisena tavoittee­namme on kokonaisvaltainen tunnistautuminen Veikkauksen pe­leissä vuoteen 2023 mennessä.

Tammi-maaliskuun tulos, 256,0 milj. euroa, oli suunnitelmien mu­kainen. Pelaajien lisääntynyt kiinnostus Lottoa ja Eurojackpotia kohtaan nosti haaveilupelien liiketoimintaryhmän liikevaihtoa 4,2 prosenttia. Loimaalla pelattu 90 miljoonan euron Eurojackpot-voitto lisäsi suomalaisten kiinnostusta peliä kohtaan entisestään, ja Euro-jackpotin liikevaihto nousi 30,1 prosenttia vuoden takaiseen ajan­jaksoon verrattuna.

Pelaamisen painopiste siirtyy digitaalisiin peleihin, ja digitaalinen pelaaminen kasvoi vuosineljänneksellä 10 prosenttia. Kilpailemme verkossa asiakkaidemme ajasta maailmanlaajuisen pelitarjonnan kanssa. Suomen rahapelien kokonaismarkkina oli tammi-maalis­kuussa pelikatteella mitattuna arviolta noin 487 milj. euroa (+ 1 %), ja Veikkauksen osuus kokonaismarkkinasta oli lähes 90 prosenttia. Monipuolisella pelitarjonnalla haluamme ohjata pelaamista koti­maisiin, vastuullisiin kanaviin. Olemme myös päättäneet uudistaa yhtiön strategiaa vuoden 2018 aikana vastataksemme toimintaym­päristön voimakkaaseen muutokseen.”

Eurojackpotin 22,7 miljoonan euron päävoitto Ruotsiin ensimmäistä kertaa pelin historiassa - Suomeen kaksi 582 528 euron voittoa20.7.2018 22:56Tiedote

Eurojackpotin päävoitto meni perjantain arvonnassa Ruotsiin ensimmäistä kertaa pelin historiassa. Kierroksella 29/2018 löytyi yksi 5+2 -täysosuma, jolla 22,7 miljoonan euron voitto matkaa naapurimaahan. Suomeen saatiin kaksi 582 528 euron voittoa 5+1 -tuloksilla. Suomen voitot menivät jyväskyläläiselle mobiilipelaajalle sekä Espooseen Laajalahden Alepan viiden osuuden porukalle. Ensi viikolla Eurojackpotin potissa on noin 10 miljoonaa euroa.

Kenosta 200 000 euron voitot Ylivieskaan ja Euraan17.7.2018 16:11Tiedote

Veikkauksen Kenosta on tullut viime päivinä suuria voittoja. Sunnuntaina euralaispelaaja voitti ilta-arvonnassa euron panoksella 200 000 euron voiton Kenon tasolta 10. Hän oli tehnyt kahden viikon kestopelinä kaksi euron riviä Veikkaus.fi :ssä. 200 000 euron voitto saatiin Kenosta myös maanantaihin, kun Ylivieskan Sale Kaisaniemeen jätetty peli toi euron panoksella voiton ilta-arvonnasta Kenon tasolta 10. Ylivieskassa tehdyssä pelissä oli kolme euron panoksella tehtyä riviä.