Oscar Software toteuttaa ennennäkemättömän kampanjan – lahjoittaa liiketoiminta-alustan (ERP) kahdelle pk-yritykselle

Ohjelmistotalo Oscar Software etsii pk-yrityksiä, jotka saavat toimintaa tehostavan liiketoiminta-alustan käyttöönsä maksutta. Kampanjalla Oscar haluaa auttaa suomalaisia yrityksiä saavuttamaan kasvua ja kannattavuutta.

Oscar Softwaren toimitusjohtaja Mika Yletyinen kannustaa pk-yrityksiä hakemaan rohkeasti mukaan Lupa kasvaa -kampanjaan. Kuva: Kerttu Liukkala, Oscar Software Oy Kerttu Liukkala, Oscar Software Oy

Toiminnanohjausjärjestelmää (ERP) etsivillä pk-yrityksillä on nyt tilaisuus saada järjestelmä käyttöön veloituksetta. Oscar Software on käynnistänyt kampanjan, jossa se etsii valmistavan teollisuuden sekä tukku- ja vähittäiskaupan pk-yrityksiä käyttöönottoprojektiin. Oscar lahjoittaa valituille yrityksille liiketoiminta-alustan maksutta.

Erikoislaatuisella kampanjallaan ohjelmistotalo haluaa tukea suomalaisia pk-yrityksiä ja osoittaa, millainen on Oscarin liiketoiminta-alusta ja sujuva käyttöönottoprojekti sekä mitä konkreettista hyötyä moderni digialusta oikein hyödynnettynä tuo asiakkaille.

Oscarin liiketoiminta-alusta on nykyaikainen web-sovelluksilla toimiva järjestelmä, joka antaa reaaliaikaisen tilannekuvan yrityksen toiminnasta joka hetki. Se on toiminnanohjausjärjestelmän (ERP) ja verkkoliiketoiminnan yhdistävä digialusta, johon voidaan integroida myös kolmannen osapuolen järjestelmiä.

Tavallisesti liiketoiminta-alustan käyttöönottoprojekti maksaa muutamasta tuhannesta eurosta jopa satoihin tuhansiin euroihin, riippuen yrityksen toimialasta, koosta ja muista tarpeista. Tässä kampanjassa käyttöönottoprojekti on yritykselle ilmainen.

– Etsimme yrityksiä, jotka haluavat kasvaa ja kehittyä sekä osallistua myös itse innokkaasti omalla toimiala-asiantuntemuksellaan käyttöönottoprojektiin. Silloin lopputuloksena on yritystä parhaiten palveleva järjestelmä, sanoo Oscar Softwaren toimitusjohtaja Mika Yletyinen.

Kasvua ja kannattavuutta liiketoiminta-alustalla

Oscarin liiketoiminta-alusta digitalisoi yrityksen toiminnan ja tuo mukanaan toimintamallin, joka karsii ja selkiyttää tekemistä. Kun liiketoiminta-alusta otetaan käyttöön, se tuo ajansäästöä ja tuottaa yritykselle digitaalista, reaaliaikaista tilannekuvaa, jota yritys voi hyödyntää muun muassa BI-raportointiin ja ennusteisiin.

– Haluamme näyttää, miten kasvu ja kannattavuus paranevat liiketoiminta-alustan myötä. Etsimme mukaan yrityksiä, jotka haluavat kanssamme kertoa, millaista kasvua ja kannattavuutta he tavoittelevat ja miten lähdemme liiketoiminta-alustan avulla niitä hakemaan, Yletyinen sanoo.

Oscarin liiketoiminta-alustalla yrityksen prosessit ja toiminta tehostuvat. Työmäärä vähenee ja henkilöstöresursseja voidaan pienentää tai käyttää ne uudella tavalla. Toimintoketjut on automatisoitu ja tiedot ovat helposti saavutettavissa, sillä liiketoiminta-alustaa voidaan käyttää myös mobiililaitteilla.

– B2B- ja B2C-myyntiä helpottavat verkkokauppa- ja verkkoportaaliratkaisut tarjoavat digitaalisen tilannekuvan, jossa kaikki ERP:n tiedot ovat hyödynnettävissä niin yrityksen omalle väelle kuin yrityksen ulkopuolisille sidosryhmille, Yletyinen sanoo.

– Liiketoiminta-alustan avulla voidaan selkiyttää myös loppuasiakkaan ostopolkuja ja tarjota yksityiskohtaisempaa tuoteinformaatiota, joka näkyy parempana palveluna. Näin yrityksen oma kilpailukyky markkinoilla tehostuu, toimitusjohtaja lisää.

Sopivan kokoinen käyttöönottoprojekti

Monia yrittäjiä arveluttaa ERP-järjestelmän hankkiminen tai vaihto järjestelmästä toiseen, sillä muutos vaatii työtä kaiken muun arjen keskellä. Mika Yletyisen mukaan käyttöönottoprojekteissa on nykyään trendinä lähteä liikkeelle pienellä tai keskikokoisella kokonaisuudella, joka vaatii vähemmän työtä – niin myös Oscarilla.

– Meidän projektipäälliköt ovat asiantuntijoita, jotka tutustuvat yritykseen ja näkevät, minkäkokoinen ja minkälainen kokonaisuus kannattaa ottaa yrityksessä ensimmäiseksi käyttöön, Yletyinen sanoo.

Hakuaika kampanjaan on 15. syyskuuta asti. Valittujen yritysten kanssa Oscar aloittaa yhteistyön, jossa käyttöönottoprojektin etenemistä ja liiketoiminta-alustasta saatuja hyötyjä seurataan eri kanavissa.

– Kannustan kaikkia hakemaan rohkeasti mukaan kampanjaan, innostaa Yletyinen.

Nähdäksesi tämän sisällön lähteestä www.youtube.com, anna hyväksyntä sivun yläosasta.
Hae mukaan Lupa kasvaa -kampanjaan

Vuonna 2005 perustettu Oscar Software Oy on toiminnanohjausjärjestelmien (ERP) kehitykseen ja liiketoimintapalvelujen tarjontaan erikoistunut suomalainen ohjelmistopalveluyritys.

Toiminnanohjausjärjestelmien lisäksi Oscar Software tarjoaa taloushallinnon, verkkoliiketoiminnan sekä IT- ja ohjelmistokehityksen palveluita. Noin 700 asiakasyrityksen joukkoon kuuluu pk-yrityksiä eri toimialoilta (mm. teollisuus, tukkukauppa, huoltoliiketoiminta, palvelut).

Yrityksen pääkonttori sijaitsee Tampereella. Henkilöstöä Oscar Softwarella on noin 150 henkilöä.

Oscar Software lahjoittaa ERP-käyttöönoton Kolarin Rakennustarvikkeelle12.1.2024 07:38:00 EET | Tiedote

Ohjelmistotalo Oscar Software Oy lahjoittaa Lapissa toimivalle, rakennusalan tukku- ja vähittäiskaupalle ilmaiseksi käyttöönottoprojektin, jossa yritys saa käyttöönsä toiminnanohjausjärjestelmän ja verkkokaupan. Hanke kuuluu Oscarin Lupa kasvaa -markkinointikampanjaan, jossa eri kanavissa seurataan käyttöönottoprojektin etenemistä sekä ERP-järjestelmän ja verkkokaupan tuomia hyötyjä valitulle yritykselle.

Oscar Softwaren "Lupa Kasvaa" -kampanja ylitti odotukset: Digitalisaatio kiinnostaa vaikeina aikoina18.9.2023 07:15:00 EEST | Tiedote

Oscar Software, johtava ohjelmistoratkaisujen tarjoaja, on saavuttanut "Lupa Kasvaa" -kampanjallaan valtavan suosion ja ylittänyt asetetut tavoitteet. Kampanjassa etsittiin pk-yrityksiä, jotka saavat toimintaa tehostavan liiketoiminta-alustan käyttöönoton maksutta. Tavoitteena on auttaa suomalaisia yrityksiä saavuttamaan kasvua ja kannattavuutta, ja vastaus kampanjaan oli erittäin positiivinen.

Pk-yritysten toiminnanohjaus siirtyy web-sovelluksiin16.1.2023 08:12:00 EET | Tiedote

ERP-järjestelmien kehitys staattisista rekistereistä reaaliaikaiselle digialustalle ja web-sovelluksiin ei ole tavoittanut vielä läheskään kaikkia pk-yrittäjiä. Siirtyminen pelkän työpöytä-ERP:n käytöstä kaiken tiedon kokoavalle liiketoiminta-alustalle tuo web-sovellukset osaksi jokaisen työntekijän työtä. Yrityksen toimintatavan mallintaminen digitaaliseen muotoon tekee yrityksestä houkuttelevan vastavalmistuneille osaajille. Sähköinen tilannekuva myös kasvattaa yrityksen arvoa uutta omistajaa etsiessä.