Österbottens Företagarförening liittyy Suomen Yrittäjiin

Pohjanmaan alueella toimiva ruotsinkielinen yrittäjäjärjestö Österbottens Företagarförening liittyy Suomen Yrittäjiin.

- Tämä on odotettu ja tervetullut päätös. Nyt saamme kootuksi yrittäjät saman katon alle myös Pohjanmaalla, Rannikko-Pohjanmaan Yrittäjien puheenjohtaja Mikael Fredman sanoo.

Österbottens Företagarföreningin hallitus teki päätöksen tiistai-iltana. Aiesopimus allekirjoitettiin tänään Vaasassa. Yhdistymistä valmistellaan kevään ja kesän aikana.

- Yhdessä olemme vahvemipia ja meidän äänemme kuuluu paremmin ja kauemmas, Österbottens Företagarföreningin puheenjohtaja Ingemar Tåg sanoo.

Suomen Yrittäjät on jäsenmäärältään elinkeinoelämän suurin järjestö noin 115 000 jäsenellään. Yrittäjäjärjestön työ rakentuu 383 paikallisyhdistyksestä, 20 aluejärjestöstä ja 60 toimialajärjestöstä.

- Suomen Yrittäjät tekee kaikkensa, jotta yrittäjien palvelut Pohjanmaalla paranevat – kahdella kielellä. Toivotan henkilökohtaisesti kaikki ÖF:n jäsenyrittäjät tervetulleiksi Suomen Yrittäjien paikallisyhdistyksiin, Suomen Yrittäjien toimitusjohtaja Mikael Pentikäinen sanoo.

Mikael Pentikäinen 040 504 1944
Ingemar Tåg 050 414 5060
Mikael Fredman 044 387 3800

Suomen Yrittäjät on jäsenmäärältään elinkeinoelämän suurin, 115 000 jäsenyrityksen keskusjärjestö, joka ajaa Suomen pienten ja keskisuurten yritysten asiaa. Jäsenyrityksistä 50 000 on työnantajayrittäjiä. Ne työllistävät yrittäjät mukaan lukien noin 660 000 henkilöä. Työllistämisluku perustuu vuonna 2018 yhdessä Tilastokeskuksen kanssa tehtyyn laskelmaan. Yrittäjäjärjestön toiminta rakentuu 383 paikallisyhdistyksestä, 20 aluejärjestöstä ja 60 toimialajärjestöstä. Lisätietoa: www.yrittajat.fi.