Osuuskauppa Arina laajentaa palveluja Rovaniemellä – Sokos palaa kaupunkiin

Osuuskauppa Arina kehittää Rovaniemellä liiketoimintoja paikallisten omistajien toiveiden mukaisesti avaamalla Sokos-tavaratalon Lapinmaa-keskukseen. Avauksen myötä Sokos tekee paluun Rovaniemelle lähes kolmenkymmenen vuoden jälkeen.

– Rovaniemeläiset omistajat ovat jo vuosia toivoneet laajennusta Pukumiehen palveluihin muun muassa kauneuden ja kodin sisustamisen osalta. Tähän toiveeseen vastataan tuomalla Sokos-tavaratalo takaisin Rovaniemelle, kertoo toimialajohtaja Mikko Polso.

– Sokos-konseptin myötä tuomme Rovaniemen keskustaan tavaratalon, jonne tulee valikoimaltaan monipuoliset naisten ja miesten pukeutumisen osastot, kattava kauneuden osasto sekä sisustamiseen keskittyvä kodin osasto. Tulemme panostamaan erityisesti palveluun ja elämykselliseen asiakaskokemukseen, tavaratalojohtaja Anu Junnikkala-Alho summaa.

Oulun Sokos laajenee

Myös Oulussa Sokoksen tilat laajentuvat, kun nykyiset Mick’sin tilat otetaan tavaratalon käyttöön.

– Muutosten myötä Sokoksen kauneusosasto laajenee tavaratalon 1. kerroksessa ja kosmetiikan valikoima kasvaa merkittävästi. Myös naisten pukeutuminen saa lisätilaa, erityisesti takki-, jalkine- ja laukkuvalikoima tulee vahvistumaan, Junnikkala-Alho toteaa.

Muutokset ovat seurausta Osuuskauppa Arinan päätöksestä keskittää erikoistavarakaupan liiketoimintansa omistajien palvelutarpeiden mukaisesti Sokos-ketjuun. Osuuskauppa Arinan tytäryhtiö Pukumies Oy sulkee Rovaniemen Pukumies- sekä Oulun ja Kempeleen Mick’s-myymälät vuoden 2020 aikana.

Osuuskauppa Arina on kuluttajaosuuskunta, jonka omistaa yli 170 000 pohjoissuomalaista kotitaloutta. Osuuskaupan tarkoitus on tuottaa palveluja ja hyötyjä omistajilleen. Arinalaiset tarjoavat market- ja ABC-kaupan, tavaratalo- ja erikoisliikekaupan sekä matkailu- ja ravitsemiskaupan palveluja 182 toimipaikassa eri puolilla Pohjois-Suomea yli 3000 työntekijän voimin. Omistajat saavat palveluja käyttämällä omistajahyötyjä keskimäärin yli 550 euroa taloutta kohden vuodessa.