Osuuskauppa Arina palkitsi onnistuneita työryhmiä ja esimiehiä

Arina on kuluttajaosuuskunta, jonka tarkoitus on tuottaa palveluja ja hyötyjä omistajilleen, pohjoissuomalaisille kotitalouksille. Palvelusta vastaavat lähes 3000 arinalaista, joista noin 200 työskentelee esimiehinä. Arinan henkilöstöä palkitaan kannustepalkkioilla, joihin vuodelta 2018 varattiin yhteensä 2,9 miljoonaa euroa.

Osuuskauppa Arina kiittää koko henkilöstöä sekä palkittuja työryhmiä ja esimiehinä vuoden 2018 ennätyksellisestä osuustoiminnallisesta tuloksesta.

Vuosi 2018 oli usealla mittarilla osuuskaupan historian paras. Arinan osuustoiminnallinen tulos nousi ennätystasolle 112,5 miljoonaan euroon. Arinan vuoden työryhmiä ja esimiehiä palkittiin esimiespäivillä Levillä 13.2.2019. Jokaisessa esimieskategoriassa oli kolme ehdokasta.

Vuoden työryhmät

• Sale Kestilä
  • S-market Vihanti
  • Prisma Raahe kassa- ja info-osastot
  • Original Sokos Hotel Vaakuna Rovaniemi majoitusosasto
  • Sokos Pukumies Oulu naisten osasto

Vuoden esimiehet

Vuoden tulokas

• Heidi Koskitalo, myymäläpäällikkö Sale Kempele

Vuoden esimies (5 ketju-/toimialakategoriaa)

• Taru Kangas, myymäläpäällikkö Sale Kestilä (Sale-ketju)
  • Anssi Seppänen, marketpäällikkö S-market Vihanti (S-market -ketju)
  • Satu Niemi, KT- ja palvelupäällikkö, Prisma Raahe (Prisma-ketju)
  • Tiina Määttä, hotellipäällikkö Original Sokos Hotel Vaakuna Rovaniemi
    (Matkailu- ja ravitsemistoimiala)
  • Tutteli Leukkunen, myyntipäällikkö Sokos Pukumies Oulu (Muut toimialat ja palvelut)

Vuoden kehittäjät (4 tuloskorttikategoriaa)

• Linda Rova, marketpäällikkö S-market Kastelli (omistajanäkökulma)
  • Tiia Hulkko, ravintolapäällikkö Bacaro Doppio, Fafa’s & Rosso Oulu (henkilöstönäkökulma)
  • Sinikka Nurro, myymäläpäällikkö Sale Utajärvi (prosessinäkökulma)
  • Hanna Limingoja, revenue manager Arinan hotellit (talousnäkökulma)

Vuoden ryhmäpäällikkö (vastuu useista toimipaikoista)

• Anu Junnikkala-Alho, tavaratalojohtaja Sokos Pukumies Oulu

Tahto-patsas (ns. ”elämäntyöpalkinto” v. 2006 alkaen)

• Matti Puranen, ryhmäpäällikkö Arinan marketkauppa

Martti-patsas (”Arinan vuoden esimies” kiertopalkinto v. 2005 alkaen)

• Tiina Määttä, hotellipäällikkö Original Sokos Hotel Vaakuna Rovaniemi

Lisätietoja: henkilöstöjohtaja Minna Salonen, p. 040 569 0980, minna.l.salonen@sok.fi

Arinan vuosi 2023: Asiakas- ja työtyytyväisyys sekä investoinnit kasvuun15.2.2024 10:30:00 EET | Tiedote

”Uudistimme strategian ja muutimme sen teoiksi. Nostimme ihmisen keskiöön. Asiakasmäärä ja asiakastyytyväisyys harppasivat useimmilla ketjuilla ja työtyytyväisyys kehittyi. Asiakasomistajien ja asiakasmäärän kasvu vauhdittivat myyntiä ja yhdessä kuluhallinnan kanssa mahdollistivat hyvän liiketuloksen ja osuustoiminnallisen tuloksen, mistä kiitos asiakkaille, arinalaisille ja yhteistyökumppaneille. Tulos käytetään osana lähivuosien satojen miljoonien investointeja Pohjois-Suomeen”, iloitsee toimitusjohtaja Reima Loukkola.

Osuuskauppa Arina tarjoaa kesätöitä yli 1000 nuorelle Inarista Pyhäjoelle26.1.2024 07:55:00 EET | Tiedote

Arina etsii kesätyöntekijöitä muun muassa Prismoihin, S-marketteihin, Saleihin, ABC-asemille, Sokoksille sekä ravintoloihin, kahviloihin ja hotelleihin Pohjois-Suomessa. Kesätyöpaikoista noin 400 on tarkoitettu yli 18-vuotiaille ja 1000 2–3 viikon mittaista tutustumisjaksoa 14–17-vuotiaille kesä-ässille. Yli 18-vuotiaiden kesätyöhaku päättyy 11.2.2024 ja kesä-ässien osalta hakuaika jatkuu 31.3.2024 saakka.