Osuuskauppa Arina täydentää ravintolatarjontaa kesällä – VENN saapuu Ouluun

Original Sokos Hotel Arinan korttelissa palvellut Coffee House siirtyy Kauppakeskus Valkean Kesäkadulle täydentämään kauppakeskuksen kahvilatarjontaa. Coffee Housen nykyisen liiketilan paikalle Pakkahuoneenkadulle avataan Oululle täysin uusi tuttavuus, ravintola VENN.

Havainnekuva ravintola VENNistä (Lappeenranta)

– On ilo saada tuoda VENN Ouluun. VENNissä yhdistyvät upeasti rento tunnelma, ystävät, hyvä viini ja ruoka. Kesäkadulle siirtyvä Coffee House taas puolestaan täydentää loistavasti Valkean kahvilatarjontaa, kertoo Arinan matkailu- ja ravitsemiskaupan toimialajohtaja Ulla Peltoniemi.

Original Sokos Hotel Arinan kortteliin avattava ravintola VENN tulee työllistämään 10 henkilöä ja mahdollistaa 90 asiakaspaikkaa. Hotellin korttelissa ravintolapalveluja tarjoavat tällä hetkellä Frans&Camille, Amarillo sekä toistaiseksi myös Coffee House. Coffee House aloittaa uudella paikallaan Kauppakeskus Valkean Kesäkadulla 2.6.2022 vapauttaen tilan VENN ravintolan rakentamiselle. Viinibaari VENN avataan kesäkuun lopulla.

– Kesällä avattava VENN täydentää loistavasti Original Sokos Hotel Arinan ravintolatarjontaa. VENNin rentoon tunnelmaan on helppo piipahtaa drinkille ja pienelle purtavalle tai ystäviä tapaamaan niin oululaisten kuin hotellivieraidenkin. Uuden viinibaari VENNin avauksen myötä saamme kortteliimme entistä enemmän oululaista elämää, sanoo hotellijohtaja Päivi Kaarlela.

Rekrytointi VENNiin on parhaillaan käynnissä. VENN etsii joukkoonsa vuoropäällikköä sekä tarjoilijoita.

VENN on sosiaalisesti rikasta elämää viettävien ihmisten kantapaikka, jonka sisustus, tarkkaan valitut juomat ja monipuolinen, kevyt ruokalista kutsuu oululaiset nauttimaan arjesta ja juhlasta ystävien kera. VENN ravintoloita löytyy kesällä avattavan Oulun ravintolan lisäksi myös Helsingistä, Kotkasta, Lappeenrannasta, Jyväskylästä sekä Vaasasta.

Havainnekuva Kuopion Coffee Housesta, © Visionary Design Partners Helsinki

Osuuskauppa Arinan omistavat tasavertaisesti lähes 180 000 pohjoissuomalaista kotitaloutta. Yli 3000 Arinalaista tarjoavat market- ja ABC-kaupan, tavaratalo- ja erikoisliikekaupan sekä matkailu- ja ravitsemiskaupan palveluita yli 180 toimipaikassa eri puolilla Pohjois-Suomea. Omistajat saavat palveluja käyttämällä omistajahyötyjä keskimäärin yli 500 euroa taloutta kohden vuodessa. Arinan tuotot palautetaan aina pohjoiseen, pohjoisen ihmisten ja alueen hyväksi.

Paikallisin voimin uuteen kukoistukseen – Original Sokos Hotel Arinan uudistus on valmis20.5.2022 07:58:00 EEST | Tiedote

Original Sokos Hotel Arinan lokakuussa 2020 alkanut peruskorjaus ja uudistus on nyt 1,5 vuoden jälkeen valmis. Huoneiden uudistus toteutettiin kolmessa eri vaiheessa ja sujuva yhteistyö urakoitsijan sekä asiakkaiden kanssa mahdollisti hotellin ovien auki pysymisen vieraille koko uudistuksen ajan. Huoneuudistuksen yhteydessä uudistettiin myös hotellin kuntosali, leikkitila, asiakassaunat, hissiaulat ja vastaanotto.

Arinan vuoden 2021 parhaat työryhmät ja päälliköt palkittiin Levillä – Miika Huhtaniska pokkasi Arinan vuoden päällikön Martti-patsaan13.5.2022 09:15:00 EEST | Tiedote

Osuuskauppa Arina palkitsi vuoden 2021 parhaat työryhmät ja päälliköt Levillä. Kategorioina olivat vuoden tulokas, vuoden työryhmät ja päälliköt, vuoden kehittäjät ja vuoden ryhmäpäällikkö. Yhdeksästä palkitusta toimiala- ja näkökulmapäälliköstä Arinan vuoden päällikölle luovutettavan Martti-patsaan pokkasi ravintolapäällikkö Miika Huhtaniska Rovaniemeltä.

Kolmasosa Arinan asiakasomistajista äänesti edustajistovaaleissa26.4.2022 19:34:01 EEST | Tiedote

S-vaalilautakunta on julkistanut Arinan kevään 2022 edustajistovaalien tuloksen. Äänioikeutta käytti 56 958 (+31 %) osuuskaupan asiakasomistajaa, äänestysprosentin ollessa 32,2 % (+5,4 %-yksikköä). 65-jäseniseen edustajistoon valittiin 35 nais- ja 30 miesjäsentä, joista 34 (52 %) oli uusia. Edustajistoon valitut ja kaikkien ehdokkaiden äänimäärät on julkaistu arina.fi/vaalit vaalisivuilla. S-vaalilautakunta kiittää asiamiehiä, ehdokkaita ja äänestäjiä aktiivisuudesta. Uusi edustajisto kokoontuu Arinan hallintoneuvoston, hallituksen ja johtoryhmän kanssa 20.-22.5. Rovaniemelle valmennukseen ja sääntömääräiseen kevätkokoukseen.