Osuuskauppa Arina: Toimialajohtaja Ulla Peltoniemelle lisää vastuualueita 1.9.2022 alkaen

Toimialajohtaja Ulla Peltoniemi vastaa 1.9.2022 alkaen Osuuskauppa Arinassa matkailu- ja ravitsemiskaupan lisäksi myös ABC-liikennekaupasta ja erikoistavarakaupasta.

KTM Ulla Peltoniemi on toiminut Arinan johtoryhmän jäsenenä vuodesta 2005 alkaen, vastaten Arinan matkailu- ja ravitsemiskaupasta. Vastuualue laajeni 1.9. alkaen sisältämään Maran lisäksi ABC-toimialan ja erikoistavarakaupan Sokos-, Emotion- ja Tälläämö-ketjujen liiketoiminnat. Toimialajohtaja Mikko Polso keskittyy Arinan suurimpaan toimialaan marketkauppaan. Jari Karjalainen siirtyy Arinasta seuraavaan elämänvaiheeseen.

Vastuualuelaajennus tukee Arinan päivitettävän strategian toimeenpanoa. Ullan johdolla haetaan synergiaetuja sekä erikoiskaupan ketjujen ja Maran vahvoista palvelukulttuureista että ABC:n ja Maran ravintokaupasta, vahvistaen Arinan keskeistä strategian painopistealuetta asiakaskokemuksen kehittämistä.

Ulla on kokenut ihmisjohtaja ja Mara-osaaja. Ulla on käynyt S-ryhmän kaupallisen kenttäkoulutuksen ja täydentänyt osaamistaan mm. strategia- ja palvelumuotoiluopinnoilla. Ulla on toiminut vuodesta 2014 alkaen Oulun Matkailu Oy:n puheenjohtajana.

Osuuskauppa Arinan omistavat tasavertaisesti lähes 180 000 pohjoissuomalaista kotitaloutta. Yli 3000 Arinalaista tarjoavat market- ja ABC-kaupan, tavaratalo- ja erikoisliikekaupan sekä matkailu- ja ravitsemiskaupan palveluita yli 180 toimipaikassa eri puolilla Pohjois-Suomea. Omistajat saavat palveluja käyttämällä omistajahyötyjä keskimäärin yli 500 euroa taloutta kohden vuodessa. Arinan tuotot palautetaan aina pohjoiseen, pohjoisen ihmisten ja alueen hyväksi.