Osuuskauppa Arinan Coffee House ja S-market kumppanina Pohjois-Pohjanmaan Yrityskylässä

Osuuskauppa Arina on jälleen tänä vuonna kumppanina Pohjois-Pohjanmaan Yrityskylän toiminnassa. Tuttu S-market sekä ensimmäistä kertaa mukana oleva Coffee House ovat mukana luodakseen 6-luokkalaisille positiivisen ensikosketuksen kahvilatyöhön ja kaupan maailmaan.

Oulun Yrityskylän uusin toimipaikka on oma Coffee House.

Yrityskylässä koululaiset pääsevät harjoittelemaan kahvilassa ja kaupassa työskentelyä sekä vastuullisena kuluttajana toimimista turvallisessa oppimisympäristössä. Lisäksi Yrityskylästä löytyy kyläläisten vapaa-aikaan liikettä lisäävä Ässäkenttä pöytäjalkapallopeleineen.

Osuuskauppa Arinan matkailu- ja ravitsemiskaupan kehityspäällikkö Anu Koskela näkee, että Yrityskyläkumppanuus on paitsi vastuullista yritystoimintaa, myös työnantajamielikuvan rakentamista.

– Nämä Yrityskylän Coffee Housen työntekijät tulevat aikanaan TET- ja kesätyöikään, jolloin mielessä on toivottavasti hyvä kokemus alalta ja he hakeutuvat meille töihin, Koskela kertoo.

– Ravintola-alalla on huippuja työpaikkoja tarjolla nyt ja tulevaisuudessa. Joustavat työajat, merkityksellinen työ ja asiakkaiden kohtaaminen vastuullisesti toimivassa yrityksessä kolahtavat varmasti monen nuoren arvoihin ja toivomme että kahvila- ja ravintola-ala kiinnostaa työntekijöitä myös tulevaisuudessa, Koskela lisää.

Ihan kuin oikea kauppa

Yrityskylä on pienoiskaupunki, jossa oppilaat pääsevät työskentelemään yhden päivän ajan valitsemassaan ammatissa saaden palkkaa tekemästään työstä. S-market on yksi kylän suosituimmista työpaikoista ja marketin kassaan päätyy myös iso osa kylässä tienatuista palkoista. Muiden S-kauppojen tapaan myös S-market elää ajan mukana - uusimpana palveluna Yrityskylässä on nyt myös ruoan verkkokauppa. S-market on ollut Yrityskylän toiminnassa jo vuodesta 2013.

– Yksi tärkeä Yrityskylän tavoite on tarjota innostumisen ja onnistumisen kokemuksia työelämästä ja taloustaidoista. Myönteiset kokemukset kantavat pitkälle ja Yrityskylässä syttynyt kipinä voi vaikuttaa kauas tulevaisuuteen. Jotkut nykyisistä arinalaisistakin ovat kohdanneet osuuskaupan ensimmäisen kerran työpaikkana Yrityskylän S-marketissa, selvittää marketkaupan markkinointipäällikkö Maria Ylitapio.

Yrityskylän syyslukukausi käynnistyy keskiviikkona 4.11.2020. Pohjois-Pohjanmaan Yrityskylän aluepäällikkö Sanna Fingerroos odottaa avausta innolla.

– Mahtavaa saada syksyn ensimmäiset oppilaat Yrityskylään! Näin haastavana aikana tuntuu erityisen hyvältä, että saamme luoda uskoa tulevaisuuteen ja tulevaisuuden työelämään lasten ja nuorten parissa, sekä antaa työkaluja opettajille käydä läpi talous- ja työelämäkasvatusta kouluissa. Jos meillä ei olisi Arinan kaltaisia innostuneita ja vastuullisia kumppaneita, emme pystyisi tätä tekemään, Fingerroos kommentoi.

Yrityskylä Pohjois-Pohjanmaa, Sanna Fingerroos, Aluepäällikkö, Talous ja nuoret TAT, 044 557 0830, sanna.fingerroos@tat.fi

Osuuskauppa Arina, Anu Koskela, kehityspäällikkö, matkailu- ja ravitsemiskauppa, 044 788 4999, anu.koskela@sok.fi

Osuuskauppa Arina, Maria Ylitapio, markkinointipäällikkö, marketkauppa, 044 788 6465, maria.ylitapio@sok.fi

Osuuskauppa Arina, Pasi Ruuskanen, vastuullisuus- ja viestintäjohtaja, 050 430 1747, pasi.ruuskanen@sok.fi

Oulun Yrityskylän uusin toimipaikka on oma Coffee House.
Oulun Yrityskylän S-market on toiminut jo vuodesta 2013 lähtien.
Ässäkentällä yrityskylän osallistujat pääsevät liikkumaan pöytäjalkapallon merkeissä.

Osuuskauppa Arinan omistavat tasavertaisesti yli 174 000 pohjoissuomalaista kotitaloutta. Yli 3000 Arinalaista tarjoavat market- ja ABC-kaupan, tavaratalo- ja erikoisliikekaupan sekä matkailu- ja ravitsemiskaupan palveluita yli 180 toimipaikassa eri puolilla Pohjois-Suomea. Omistajat saavat palveluja käyttämällä omistajahyötyjä keskimäärin yli 500 euroa taloutta kohden vuodessa. Arinan tuotot palautetaan aina pohjoiseen, pohjoisen ihmisten ja alueen hyväksi.

Break Sokos Hotel Leville myönnettiin Sustainable Travel Finland -merkki4.6.2021 15:15:27 EEST | Tiedote

Osuuskauppa Arinan Break Sokos Hotel Leville myönnettiin Sustainable Travel Finland -merkki toukokuun lopussa osoituksena kestävän matkailun eteen tehdystä arvokkaasta ja pitkäjänteisestä työstä. Visit Finlandin kehittämä ”Sustainable Travel Finland” -ohjelma auttaa suomalaisia matkailualan yrityksiä omaksumaan kestäviä ja vastuullisia käytäntöjä. STF-ohjelman läpäisseet ja kriteerit täyttäneet yritykset saavat Sustainable Travel Finland -tunnuksen ja heidän toimintaansa seurataan ja tarkastellaan säännöllisesti. STF-merkki auttaa kuluttajia vastuullisten matkailualan yritysten löytämisessä.

Tälläämö Linnanmaan avajaisia vietetään 20.5.19.5.2021 07:56:00 EEST | Tiedote

Osuuskauppa Arinan viides Tälläämö parturi-kampaamo avaa ovensa Linnanmaan Prisman yhteyteen torstaina 20.5.2021. Nyt avattava toimipiste täydentää jo toiminnassa olevia Tälläämö parturi-kampaamoja Oulun Limingantullissa, Kempeleen Zeppelinissä, Kemissä Kauppakeskus Coronassa ja Rovaniemen Prismakeskuksessa. Linnanmaan uudessa Tälläämössä laadukkaita ja monipuolisia parturi- ja kampaamopalveluita tarjoaa 15 uutta ja nykyistä arinalaista.

Prisma Linnanmaan uudistus loppusuoralla – laajentunut ruokatori avattiin perjantaina 14.5.14.5.2021 10:25:33 EEST | Tiedote

Viime vuoden marraskuussa käynnistyneen myymäläuudistuksen punaisena lankana on ollut rakentaa yhdessä entistä ehompi Prisma yhdessä omistajien kanssa. Omistajilta kerättyjen toiveiden tulokset ovat konkretisoitumassa ja uudistus on viimeistä silausta vaille valmis. Viimeisimpänä tänään perjantaina 14.5. avattu täysin uudistunut ruokatori. Koko uudistuksen valmistumista juhlitaan parin viikon kuluttua.