Osuuskauppa Arinan Coffee House ja S-market kumppanina Pohjois-Pohjanmaan Yrityskylässä

Osuuskauppa Arina on jälleen tänä vuonna kumppanina Pohjois-Pohjanmaan Yrityskylän toiminnassa. Tuttu S-market sekä ensimmäistä kertaa mukana oleva Coffee House ovat mukana luodakseen 6-luokkalaisille positiivisen ensikosketuksen kahvilatyöhön ja kaupan maailmaan.

Oulun Yrityskylän uusin toimipaikka on oma Coffee House.

Yrityskylässä koululaiset pääsevät harjoittelemaan kahvilassa ja kaupassa työskentelyä sekä vastuullisena kuluttajana toimimista turvallisessa oppimisympäristössä. Lisäksi Yrityskylästä löytyy kyläläisten vapaa-aikaan liikettä lisäävä Ässäkenttä pöytäjalkapallopeleineen.

Osuuskauppa Arinan matkailu- ja ravitsemiskaupan kehityspäällikkö Anu Koskela näkee, että Yrityskyläkumppanuus on paitsi vastuullista yritystoimintaa, myös työnantajamielikuvan rakentamista.

– Nämä Yrityskylän Coffee Housen työntekijät tulevat aikanaan TET- ja kesätyöikään, jolloin mielessä on toivottavasti hyvä kokemus alalta ja he hakeutuvat meille töihin, Koskela kertoo.

– Ravintola-alalla on huippuja työpaikkoja tarjolla nyt ja tulevaisuudessa. Joustavat työajat, merkityksellinen työ ja asiakkaiden kohtaaminen vastuullisesti toimivassa yrityksessä kolahtavat varmasti monen nuoren arvoihin ja toivomme että kahvila- ja ravintola-ala kiinnostaa työntekijöitä myös tulevaisuudessa, Koskela lisää.

Ihan kuin oikea kauppa

Yrityskylä on pienoiskaupunki, jossa oppilaat pääsevät työskentelemään yhden päivän ajan valitsemassaan ammatissa saaden palkkaa tekemästään työstä. S-market on yksi kylän suosituimmista työpaikoista ja marketin kassaan päätyy myös iso osa kylässä tienatuista palkoista. Muiden S-kauppojen tapaan myös S-market elää ajan mukana - uusimpana palveluna Yrityskylässä on nyt myös ruoan verkkokauppa. S-market on ollut Yrityskylän toiminnassa jo vuodesta 2013.

– Yksi tärkeä Yrityskylän tavoite on tarjota innostumisen ja onnistumisen kokemuksia työelämästä ja taloustaidoista. Myönteiset kokemukset kantavat pitkälle ja Yrityskylässä syttynyt kipinä voi vaikuttaa kauas tulevaisuuteen. Jotkut nykyisistä arinalaisistakin ovat kohdanneet osuuskaupan ensimmäisen kerran työpaikkana Yrityskylän S-marketissa, selvittää marketkaupan markkinointipäällikkö Maria Ylitapio.

Yrityskylän syyslukukausi käynnistyy keskiviikkona 4.11.2020. Pohjois-Pohjanmaan Yrityskylän aluepäällikkö Sanna Fingerroos odottaa avausta innolla.

– Mahtavaa saada syksyn ensimmäiset oppilaat Yrityskylään! Näin haastavana aikana tuntuu erityisen hyvältä, että saamme luoda uskoa tulevaisuuteen ja tulevaisuuden työelämään lasten ja nuorten parissa, sekä antaa työkaluja opettajille käydä läpi talous- ja työelämäkasvatusta kouluissa. Jos meillä ei olisi Arinan kaltaisia innostuneita ja vastuullisia kumppaneita, emme pystyisi tätä tekemään, Fingerroos kommentoi.

Yrityskylä Pohjois-Pohjanmaa, Sanna Fingerroos, Aluepäällikkö, Talous ja nuoret TAT, 044 557 0830, sanna.fingerroos@tat.fi

Osuuskauppa Arina, Anu Koskela, kehityspäällikkö, matkailu- ja ravitsemiskauppa, 044 788 4999, anu.koskela@sok.fi

Osuuskauppa Arina, Maria Ylitapio, markkinointipäällikkö, marketkauppa, 044 788 6465, maria.ylitapio@sok.fi

Osuuskauppa Arina, Pasi Ruuskanen, vastuullisuus- ja viestintäjohtaja, 050 430 1747, pasi.ruuskanen@sok.fi

Oulun Yrityskylän uusin toimipaikka on oma Coffee House.
Oulun Yrityskylän S-market on toiminut jo vuodesta 2013 lähtien.
Ässäkentällä yrityskylän osallistujat pääsevät liikkumaan pöytäjalkapallon merkeissä.

Osuuskauppa Arina on kuluttajaosuuskunta, jonka omistaa yli 170 000 pohjoissuomalaista kotitaloutta. Osuuskaupan tarkoitus on tuottaa palveluja ja hyötyjä omistajilleen. Arinalaiset tarjoavat market- ja ABC-kaupan, tavaratalo- ja erikoisliikekaupan sekä matkailu- ja ravitsemiskaupan palveluja 182 toimipaikassa eri puolilla Pohjois-Suomea yli 3000 työntekijän voimin. Omistajat saavat palveluja käyttämällä omistajahyötyjä keskimäärin yli 550 euroa taloutta kohden vuodessa.

Linnanmaan Prisman uudistus käynnistyy9.11.2020 13:21:33 EETTiedote

Osuuskauppa Arina aloittaa Linnanmaan Prismassa mittavan uudistuksen. Kyseessä on Prisman 15-vuotisen historian laajin uudistustyö. Ensimmäisessä vaiheessa toteutetaan kiinteistön energiankulutuksen mullistava kylmä- ja lämmitystekniikan päivitys, jonka myötä myymälä tuottaa energiaa omien maalämpökaivojen avulla ja kiinteistön energiankulutus saadaan merkittävästi laskemaan. Samassa yhteydessä valmistellaan myös ruoan verkkokaupan avausta alkuvuodelle 2021. Toisessa vaiheessa 2021 vuoden alkupuolella toteutetaan Prisman myymäläuudistus, joka tuo omistajille entistä laajemmat valikoimat ja uusia palveluita.