Osuuskauppa Keskimaa ja sen asiakasomistajat lahjoittavat 131 074 euroa Ilo auttaa -hyväntekeväisyyskampanjassa

Ilo auttaa -kampanjassa lahjoitetaan 131 074 euroa lasten, perheiden ja vanhusten arjen parantamiseen Keski-Suomessa. Toteutuskumppaneiksi kampanjaan pyydettiin viisi järjestöä: Keski-Suomen keskussairaalan lastenosastojen tuki ry. eli lyhyemmin Lastu ry., Olympiakomitean Lasten liike -iltapäiväkerhot, Keski-Suomen ensi- ja turvakoti, SPR ja Keski-Suomen Syöpäyhdistys ry.

Keskimaa lahjoittaa joulun alla 2018 hyväntekeväisyyteen euron per Keskimaan asiakasomistaja, lokakuun lopun asiakasomistajamäärän mukaan. Ilo auttaa -hyväntekeväisyyskampanja ja -lahjoitus toteutettiin ensimmäisen kerran 2017, ja tätä aiempina vuosina joululahjasummalla hankittiin asiakasomistajille tavaralahjoja esim. suklaarasian muodossa.

− Saimme viime vuoden hyväntekeväisyyslahjoituksesta runsaasti positiivista asiakaspalautetta ja opimme, että yhdistämällä voimamme pystymme aidosti auttamaan eri kohderyhmiä ja saamme yhdessä hyvää aikaan. On hienoa, että asiakkaiden joululahjan voi toteuttaa myös näin, kertoo Keskimaan toimitusjohtaja Antti Määttä.

2018 Ilo auttaa -lahjoitus käytetään lasten, perheiden ja vanhusten arjen parantamiseen Keski-Suomessa.Lahjoituksella varmistettava toiminta toteutuu pääosin koko vuoden 2019 aikana. Lastu ry:n kautta järjestämme lastenosastoilla kuukausittain sairaalaklovnien vierailuja, hankimme reippauspalkintoja ja mahdollistamme perheille iloista yhdessä oloa. Lasten Liike -iltapäiväkerhoilla tuodaan iloa, monipuolista liikettä ja mukavaa yhdessä tekemistä lasten iltapäiviin sekä helpotetaan perheiden arkea. Keski-Suomen ensi- ja turvakodin kanssa rakennamme lapsiasiakkaiden käyttöön leikkipuiston ja toteutamme perheille iloisia yhteisiä tapahtumia. Keski-Suomen Syöpäyhdistyksen kanssa järjestämme virkistyspäiviä syöpään sairastuneille ja heidän läheisilleen. SPR:n kanssa järjestetään vanhuksille palvelu- ja tuetun asumisen yksiköissä kerhoja, retkiä, ulkoilua, luku- ja jutusteluhetkiä, leivontaa ja askartelua.

Lahjoituksen kohderyhmät valittiin Keskimaan henkilökunnan ehdotusten pohjalta. Henkilökunnan edustajat toimivat myös kampanjan kertojina.

− Kampanjan ytimessä on nimensä mukaisesti ilo ja ilahduttaminen erilaisissa elämäntilanteissa. Henkilökunnaltamme saimme runsaasti ehdotuksia erilaisista arjen iloa ansaitsevista kohteista, joista valitsimme viisi koko Keski-Suomea auttavaa, jatkaa Antti Määttä.

Ilo auttaa -hyväntekeväisyyskampanja näkyy medioissa ja myymälöissä vaiheittain 28.11.2017 alkaen ja jatkuu jouluun saakka. Lahjoituskohteet esitellään tarkemmin www.iloauttaa.fi-sivustolla kampanjan alkaessa.

Osuuskauppa Keskimaa, toimitusjohtaja Antti Määttä, 050 522 1011
Keski-Suomen keskussairaalan Lastu ry., varapuheenjohtaja Antti Niskanen, 050 413 8027
Olympiakomitea, Lasten liike -iltapäiväkerhot, johtaja Mikko Selin, 050 596 7086
Keski-Suomen ensi- ja turvakoti, toiminnanjohtaja Susanna Huovinen, 040 769 1786,
SPR Länsi-Suomen piiri, sosiaalipalveluiden asiantuntija Susanna Kivisalo, 040 143 1255
Keski-Suomen Syöpäyhdistys ry., toiminnanjohtaja Immu Isosaari, 050 516 7878

Osuuskauppa Keskimaa on market- ja tavaratalokauppaa, matkailu- ja ravitsemiskauppaa sekä liikennemyymälä- ja polttonestekauppaa harjoittava monialayritys, joka tarjoaa palveluja yli 100 toimipaikassa. Olemme maakunnan markkinajohtaja kaikilla edustamillamme toimialoilla. Keskimaa on Keski-Suomen maakunnan suurimpia yrityksiä yli 600 miljoonan euron liikevaihdolla. Asiakasomistajia on yli 130 000. Keskimaa työllistää lähes 2000 keskisuomalaista.

Solo Sokos Hotel Paviljongin laajennus on valmistunut11.6.2019 10:15:00 EESTTiedote

Osuuskauppa Keskimaan Solo Sokos Hotel Paviljongin elokuussa 2018 aloitettu laajennus on valmistunut. Jyväskyläläisen hotellin 40 uutta huonetta saadaan käyttöön perjantaina 14.6.2019 alkaen. Uusia huoneita valmistui kolmeen eri huoneluokkaan: Solo Up, Supreme ja kaksi 100-neliöistä kahden kerroksen sviittiä. Skandinaavisten huoneiden suunnittelusta on vastannut sisustusarkkitehti Joanna Laajisto. Laajennushankkeen kokonaisurakan toteuttajana toimi rakennusliike NCC.

Uudet Nosto-käteisautomaatit Viitasaaren ja Savelan S-marketien yhteyteen21.5.2019 09:50:00 EESTTiedote

Osuuskauppa Keskimaa on alkuvuoden aikana korvannut kaikki Keskimaan toimipisteiden yhteydessä toimineet Otto-automaatit Nosto-käteisautomaateilla. Kesäkuun alussa Viitasaaren ja Savelan S-marketien yhteyteen asennetaan uudet Nosto-käteisautomaatit. Keskimaa haluaa helpottaa asiakkaiden arkea panostamalla maksamisen palveluihin niin käteisnostamisen kuin mobiilimaksamisen kehittämisen myötä.

Keskimaa tekee yhteistyötä yli 120 keskisuomalaisen lähituottajan kanssa15.5.2019 09:21:33 EESTTiedote

Lähialueen pienet ja suuret elintarvikealan yritykset ovat Osuuskauppa Keskimaalle merkittäviä yhteistyökumppaneita. Keskimaan kaupoissa myytiin viime vuonna omalla toimialueellamme valmistettuja tuotteita 22,7 miljoonalla eurolla. Keskimaa järjestää toimipaikoissaan 16.−18.5.2019 Ruokaa läheltäsi -lähituottajatapahtuman, jossa yli 60 lähituottajaa esittelee tuotteitaan. Päätapahtumapaikkana on Prisma Seppälä.