Osuuskauppa Keskimaa lahjoitti Jyväskylän yliopistolle 150 000 euroa

Osuuskauppa Keskimaa on osallistunut Jyväskylän yliopiston varainhankintaan 150 000 euron lahjoituksella. Lahjoitus on Keskimaan strategian mukainen sijoitus maakunnan elinvoimaisuuden tukemiseen. Valtio pääomittaa yliopistoja jopa 2,5-kertaisella vastinrahoituksella, jolloin lahjoituksen kokonaisvaikutus Jyväskylän yliopiston varainhankinnassa on 500 000 euroa.

Osuuskauppa Keskimaa on tehnyt 150 000 euroa lahjoituksen Jyväskylän yliopistolle. Keskimaan lahjoitus kohdennetaan kauppatieteelliselle koulutusalalle sekä Jyväskylän yliopiston tekniikan koulutusalalle, uuteen diplomi-insinöörien koulutukseen.

− Yliopiston vaikutus on aivan keskeinen Jyvässeudulle ja Keski-Suomelle. Kaupan- ja palvelualan toimijana meille on ensiarvoisen tärkeää, että toiminta-alueemme pysyy jatkossakin vetovoimaisena. Maakunnan elinvoimaisuuden tukeminen on yksi strategiamme peruspilareista, toteaa Osuuskauppa Keskimaan toimitusjohtaja Antti Määttä, joka on itsekin Jyväskylän yliopiston kasvatti.

− Yliopisto tuo alueelle paljon osaamista, mistä hyödymme myös omissa liiketoiminnoissamme. Yhteistyö ja vuorovaikutus alueen oppilaitosten kanssa on meille niin palvelujen kehittämisen kuin rekrytoinnin näkökulmasta tärkeää, Määttä jatkaa.

Osuuskauppa Keskimaa on Jyväskylän yliopiston pitkäaikainen tukija. Vuosien saatossa Keskimaa on tukenut niin yliopiston professuurien saamista, tutkimushankkeiden toteuttamista kuin kansainvälistymistä. Keskimaa on ollut myös aikaisempina vuosina vahvasti mukana yliopiston varainhankinnassa.

− Sekä Keskimaa että yliopisto ovat maakunnan suurimpia toimijoita, jotka kumpikin osaltaan ylläpitävät ja vahvistavat yhteiskuntamme perusrakenteita. On hienoa, että pitkäaikainen kumppanimme Keskimaa tukee kahta eri koulutusalaamme, jotka vahvistavat kaupan ja palveluiden asiantuntemusta digitalisoituvassa maailmassa, rehtori Keijo Hämäläinen kiittää.

Varainhankinta on merkittävä tulonlähde yliopistolle. Valtio pääomittaa yliopistojen lahjoituksia jopa 2,5-kertaisella vastinrahoituksella.

Osuuskauppa Keskimaa, Antti Määttä, toimitusjohtaja, kauppaneuvos, antti.maatta@sok.fi, 050 522 1011
Jyväskylän yliopisto, Keijo Hämäläinen, rehtori, keijo.hamalainen@jyu.fi, 040 6800 215

Lisätietoa yliopiston varainhankintakampanjasta: Jyväskylän yliopiston yhteiskuntasuhdepäällikkö Anu Mustonen, anu.mustonen@jyu.fi, 050 564 9022

Osuuskauppa Keskimaa on market- ja tavaratalokauppaa, matkailu- ja ravitsemiskauppaa sekä liikennemyymälä- ja polttonestekauppaa harjoittava monialayritys, joka tarjoaa palveluja yli 100 toimipaikassa. Olemme maakunnan markkinajohtaja kaikilla edustamillamme toimialoilla. Keskimaa on Keski-Suomen maakunnan suurimpia yrityksiä yli 624 miljoonan euron liikevaihdolla. Asiakasomistajia on yli 134 000. Keski-Suomen suurimpana yritystyönantajana työllistämme lähes 2000 keskisuomalaista.

Saunaravintolan rakentaminen on alkanut Jyväskylän satamassa – nimikilpailu uudelle rakennukselle on käynnissä6.7.2021 09:00:00 EEST | Tiedote

Osuuskauppa Keskimaa on aloittanut uuden saunaravintolan rakennustyöt Jyväskylän sataman kärjessä. Saunaravintolarakennuksen tiloihin rakennetaan uniikki ravintola, kokous- ja juhlatiloja sekä saunamaailmaa. Rakennustöiden edetessä Keskimaa on käynnistänyt sataman kärkeen rakentuvalle kohteelle nimikilpailun, jossa kerätään nimiehdotuksia uudelle saunaravintolarakennukselle. Saunaravintola avataan yleisölle alkukesällä 2022. Hanke on merkittävä kehitysaskel Jyväskylän ja Keski-Suomen matkailulle.

Keskimaa yhteistyökumppaniksi Uuraisten elinvoimahankkeessa17.6.2021 14:00:00 EEST | Tiedote

Osuuskauppa Keskimaa ja Uuraisten kunta ovat allekirjoittaneet yhteistyösopimuksen Uuraisten elinvoimahankkeesta. Uuraisten kunta on hakenut yhteistyökumppania, jonka kanssa Uuraisten keskustaan käynnistetään kaavoitus uuden liikekiinteistön rakentamiseksi. Keskimaan suunnitelmissa on rakentaa alueelle uusi päivittäistavarakauppa sekä ABC-polttoaineiden kylmäasema. Alustavan suunnitelman mukaisesti kohde valmistuu syksyllä 2023.