Osuuskauppa Keskimaa ottaa koronapassin käyttöön anniskeluravintoloissa ja yökerhoissa

Osuuskauppa Keskimaan anniskeluravintoloissa ja yökerhoissa otetaan koronapassi käyttöön 4.12.2021 alkaen. Pikaruokaravintolat, ABC-liikennemyymälöiden ravintolat, kahvilat ja muut ravintolat, joissa ei ole anniskelua, eivät kuulu koronapassin piiriin ja jatkavat palvelua täydellä palveluvalikoimalla ja laajoilla aukioloajoilla.

Koronapassi otetaan käyttöön Keskimaan anniskeluravintoloissa Jyväskylässä 4.12.2021 alkaen.

Valtioneuvosto on muuttanut asetusta, jolla rajoitetaan ravitsemisliikkeiden toimintaa koronaepidemian vuoksi. Leviämisalueen rajoitukset ravintoloille otetaan käyttöön Keski-Suomen maakunnassa 4.12. klo 00.00 alkaen.

− Otamme koronapassin käyttöön, jotta voimme varmistaa asiakkaidemme ja henkilöstömme terveysturvallisuuden sekä palvella asiakkaita iltaisin pidempään. Rajoitukset tulevat voimaan puoliltaöin, mikä vaikuttaa perjantain aukioloaikoihin ruokaravintoloidemme osalta. Kaikki ruokaravintolamme suljetaan poikkeuksellisesti perjantaina 4.12. klo 24 mennessä. Noudatamme terveysviranomaisten yleisiä ohjeita ja suosituksia koronatilanteeseen liittyen, toteaa Osuuskauppa Keskimaan matkailu- ja ravitsemistoimialan toimialajohtaja Pasi Kunelius.

Koronapassi tulee käyttöön Keskimaan anniskeluravintoloissa ja yökerhoissa: Jalo Kitchen & Lounge, Franseska, Frans & Sandra, Trattoria Aukio, Amarillo, Rosso, Revolution, VENN, Green Egg, Bra ja Freetime.

Alueellisten ravintolarajoitusten puitteissa ravintolat voivat itse määritellä mihin aikaan päivästä ne ottavat koronapassin käyttöön. Ravintolan luonteesta riippuen Keskimaan ravintoloissa kysytään koronapassia eri kellonajoista alkaen.

− Yökerho Brassa ja Freetimessa sekä lounasajan jälkeen avautuvassa Jalossa koronapassi on käytössä 4.12. alkaen koko aukioloajan. Hotellien yhteydessä olevissa ravintoloissa eli Franseskassa, Frans & Sandrassa ja Trattoria Aukiossa koronapassia kysytään klo 14 alkaen. Amarillossa, Rossossa, Revolutionissa, VENNissä ja Green Eggissä koronapassia kysytään klo 17 alkaen, kertoo Pasi Kunelius.

Koronapassit tarkistetaan ravintoloiden asiakkailta järjestyksenvalvojan tai henkilökunnan toimesta passin QR-koodista. Lukusovellus ei kerää tai tallenna koronapassin tietoja. Jos lukuohjelman käyttö ei teknisistä syistä onnistu, voidaan koronapassin voimassaolo tarkastaa manuaalisesti ilman sähköistä lukijaohjelmaa.

Pasi Kunelius, toimialajohtaja, matkailu- ja ravitsemistoimiala, Osuuskauppa Keskimaa, 010 767 3060, pasi.kunelius@sok.fi

Osuuskauppa Keskimaa on market- ja tavaratalokauppaa, matkailu- ja ravitsemiskauppaa sekä liikennemyymälä- ja polttonestekauppaa harjoittava monialayritys, joka tarjoaa palveluja yli 100 toimipaikassa. Olemme maakunnan markkinajohtaja kaikilla edustamillamme toimialoilla. Keskimaa on Keski-Suomen maakunnan suurimpia yrityksiä yli 624 miljoonan euron liikevaihdolla. Asiakasomistajia on yli 134 000. Keski-Suomen suurimpana yritystyönantajana työllistämme lähes 2000 keskisuomalaista.

Hotellien, ravintoloiden ja liikennekaupan kehitys siivitti Keskimaan tuloksen ja liikevaihdon kasvuun − ruokakaupan tulos heikkeni9.8.2022 09:59:00 EEST | Tiedote

Osuuskauppa Keskimaan tammi−kesäkuun liikevaihto oli 346,7 miljoonaa euroa, missä oli kasvua 9,7 % edellisvuoden vastaavaan ajanjaksoon verrattuna. Tammi−kesäkuun operatiivinen tulos oli 8,3 miljoonaa euroa, mikä on noin 4,2 miljoonaa euroa parempi kuin viime vuonna. Koronarajoituksien purkautuminen näkyy liikevaihdon kasvuna etenkin matkailu- ja ravitsemiskaupassa.

Keskimaan vuoden esihenkilöt palkittiin17.6.2022 09:30:00 EEST | Tiedote

Osuuskauppa Keskimaan vuoden 2021 esihenkilöt on palkittu. Vuoden 2021 esihenkilöt palkittiin Keskimaan arvojen mukaisesti, palkittavia oli tällä kertaa neljä. Osuuskauppa Keskimaan vuoden 2021 palkitut esihenkilöt ovat marketpäällikkö Katja Hyötyläinen S-market Äänekoskelta, hotellipäällikkö Kirsi Tarkkanen Solo Sokos Hotel Paviljongista, marketpäällikkö Minna Varjoranta S-market Keuruulta sekä ravintolapäällikkö Paula Janhonen ravintola VENN ja Green EGG.