Osuuskauppa Keskimaa ottaa koronapassin käyttöön anniskeluravintoloissa ja yökerhoissa

Osuuskauppa Keskimaan anniskeluravintoloissa ja yökerhoissa otetaan koronapassi käyttöön 4.12.2021 alkaen. Pikaruokaravintolat, ABC-liikennemyymälöiden ravintolat, kahvilat ja muut ravintolat, joissa ei ole anniskelua, eivät kuulu koronapassin piiriin ja jatkavat palvelua täydellä palveluvalikoimalla ja laajoilla aukioloajoilla.

Koronapassi otetaan käyttöön Keskimaan anniskeluravintoloissa Jyväskylässä 4.12.2021 alkaen.

Valtioneuvosto on muuttanut asetusta, jolla rajoitetaan ravitsemisliikkeiden toimintaa koronaepidemian vuoksi. Leviämisalueen rajoitukset ravintoloille otetaan käyttöön Keski-Suomen maakunnassa 4.12. klo 00.00 alkaen.

− Otamme koronapassin käyttöön, jotta voimme varmistaa asiakkaidemme ja henkilöstömme terveysturvallisuuden sekä palvella asiakkaita iltaisin pidempään. Rajoitukset tulevat voimaan puoliltaöin, mikä vaikuttaa perjantain aukioloaikoihin ruokaravintoloidemme osalta. Kaikki ruokaravintolamme suljetaan poikkeuksellisesti perjantaina 4.12. klo 24 mennessä. Noudatamme terveysviranomaisten yleisiä ohjeita ja suosituksia koronatilanteeseen liittyen, toteaa Osuuskauppa Keskimaan matkailu- ja ravitsemistoimialan toimialajohtaja Pasi Kunelius.

Koronapassi tulee käyttöön Keskimaan anniskeluravintoloissa ja yökerhoissa: Jalo Kitchen & Lounge, Franseska, Frans & Sandra, Trattoria Aukio, Amarillo, Rosso, Revolution, VENN, Green Egg, Bra ja Freetime.

Alueellisten ravintolarajoitusten puitteissa ravintolat voivat itse määritellä mihin aikaan päivästä ne ottavat koronapassin käyttöön. Ravintolan luonteesta riippuen Keskimaan ravintoloissa kysytään koronapassia eri kellonajoista alkaen.

− Yökerho Brassa ja Freetimessa sekä lounasajan jälkeen avautuvassa Jalossa koronapassi on käytössä 4.12. alkaen koko aukioloajan. Hotellien yhteydessä olevissa ravintoloissa eli Franseskassa, Frans & Sandrassa ja Trattoria Aukiossa koronapassia kysytään klo 14 alkaen. Amarillossa, Rossossa, Revolutionissa, VENNissä ja Green Eggissä koronapassia kysytään klo 17 alkaen, kertoo Pasi Kunelius.

Koronapassit tarkistetaan ravintoloiden asiakkailta järjestyksenvalvojan tai henkilökunnan toimesta passin QR-koodista. Lukusovellus ei kerää tai tallenna koronapassin tietoja. Jos lukuohjelman käyttö ei teknisistä syistä onnistu, voidaan koronapassin voimassaolo tarkastaa manuaalisesti ilman sähköistä lukijaohjelmaa.

Pasi Kunelius, toimialajohtaja, matkailu- ja ravitsemistoimiala, Osuuskauppa Keskimaa, 010 767 3060, pasi.kunelius@sok.fi

Osuuskauppa Keskimaa on market- ja tavaratalokauppaa, matkailu- ja ravitsemiskauppaa sekä liikennemyymälä- ja polttonestekauppaa harjoittava monialayritys, joka tarjoaa palveluja yli 100 toimipaikassa. Olemme maakunnan markkinajohtaja kaikilla edustamillamme toimialoilla. Keskimaa on Keski-Suomen maakunnan suurimpia yrityksiä yli 624 miljoonan euron liikevaihdolla. Asiakasomistajia on yli 134 000. Keski-Suomen suurimpana yritystyönantajana työllistämme lähes 2000 keskisuomalaista.

Sataman Viilun visuaalinen ilme on valmistunut – henkilökunnan rekrytointi alkaa28.1.2022 10:05:00 EET | Tiedote

Osuuskauppa Keskimaan satamaravintola Sataman Viilun rakentaminen on edennyt suunnitelmien mukaisesti. Viilun visuaalista ilmettä ja liikeideaa on työstetty samaan tahtiin valmistuvan rakennuksen kanssa. Satamaravintolan tiloihin rakennetaan uniikkia ravintolaa, kokous- ja juhlatiloja sekä saunamaailmaa. Henkilökunnan rekrytointi käynnistetään viikonloppuna ja kohteen aktiivinen myyntityö alkaa helmikuussa. Sataman Viilu avataan yleisölle alkukesällä 2022.

Odotettu kauneuden erikoisliike Emotion Seppälä avataan26.1.2022 11:15:00 EET | Tiedote

Osuuskauppa Keskimaa avaa uuden kauneuden erikoisliikkeen, Emotion Seppälän, torstaina 27.1.2022. Myymälä sijaitsee Prisma Seppälän kiinteistössä, uudistuneen Parturi-kampaamo Seppälän viereisessä liiketilassa. Emotion on yhteydessä parturi-kampaamon palveluihin, joten myös kampaamopalvelut hiustenhoitotuotteineen löytyvät palveluvalikoimasta laajan kosmetiikkavalikoiman lisäksi. Emotion Seppälä on 38. Emotion-ketjun myymälä Suomessa.

Keskimaa palkkaa satoja kesätyöntekijöitä – kesätyöhaku on nyt käynnissä21.1.2022 09:10:00 EET | Tiedote

Osuuskauppa Keskimaan tavoitteena on työllistää kesällä 2022 useita satoja kesätyöntekijöitä sekä edellisvuosien tavoin työelämään ensikertaa tutustuvia kesäharjoittelijoita. Keskimaan kesätyöt ovat monipuolista asiakaspalvelutyötä myymälöissä, ravintoloissa, hotelleissa ja liikennemyymälöissä eri puolilla Keski-Suomea. Hakuaika kesätöihin on parhaillaan käynnissä, päättyen 6.2.2022. 15–17-vuotiaille nuorille ensikertalaisille suunnattu Tutustu työelämään ja tienaa -kesätyöharjoitteluhaku alkaa myöhemmin keväällä.

Keskimaa aloittaa terveysturvallisuussyistä YT-neuvottelut koskien Sale Hankasalmen mahdollista myymälän sulkemista17.1.2022 15:00:00 EET | Tiedote

Osuuskauppa Keskimaa aloittaa yhteistoimintaneuvottelut koskien Sale Hankasalmen mahdollista liiketoiminnan lopettamista ja myymälän sulkemista. Neuvottelujen taustalla on kiinteistön heikko kunto ja siihen liittyvät terveysturvallisuussyyt. Neuvottelut koskevat yhteensä kuutta henkilöä, joille tullaan tarjoamaan töitä Keskimaan muista yksiköistä, mikäli Sale Hankasalmen myymälä päädytään sulkemaan.

Keskimaan sähköautojen ABC-latausverkosto laajenee Joutsaan14.1.2022 10:45:00 EET | Tiedote

Osuuskauppa Keskimaa avaa perjantaina 14.1.2022 Joutsan ABC-liikennemyymälän yhteyteen sähköautojen suurteholatausaseman. Keväällä 2021 käynnistynyt S-ryhmän valtakunnallisen ABC-latausverkoston rakentaminen on edennyt nopeasti ympäri Suomen. Keskimaan ensimmäinen 12 autopaikan ABC-suurteholatausasema avattiin Jyväskylään, Prisma Palokan yhteyteen marraskuussa 2021. Joutsan avauksen jälkeen Keskimaan ABC-latausverkosto laajenee Viitasaarelle.