Osuuskauppa Keskimaa palkitsi vuoden 2018 parhaat henkilöstö-, prosessi- ja tulosjohtamisen esimiehet

Osuuskauppa Keskimaalla valitaan joka vuosi kolme kaupan, ravintola- ja hotellialan ja liikennemyymäläalan esimiestä, jotka ovat onnistuneet esimerkillisesti henkilöstö-, prosessi- ja tulosjohtamisessa omalla toimipaikallaan Keskimaalla. Vuoden 2018 esimiehet palkittiin Keskimaan esimiesten seminaarissa Tahkolla 6.2.2019.

Keskimaan vuoden 2018 esimiehet Miikka Mikola, Maija Nurmiranta ja Jaska Lahti.

Keskimaan vuoden esimiesten valinnat tekee osuuskaupan konsernijohtoryhmä keskijohdon- ja toimiala­johtoryhmien esityksistä. Vuoden esimiehiä valitaan vuosittain kolme, ja valinnat tehdään kolmessa Keskimaan strategisiin linjauksiin perustuvissa kategoriassa: 1. halutuin ja hyödyllisin (asiakastyytyväisyys), 2. tuloksellinen ja tehokas (tulos, tehokkuus) ja 3. hyvin johdettu (työyhteisön hyvinvointi ja työkykyjohtaminen, henkilöstön osaaminen, tehokkuus ja liikkuvuus).

− Keskimaan esimiehet ovat osaavia ja ammattitaitoisia, joten kolmen palkitun valinta monien erinomaisten suoritusten joukosta oli tänäkin vuonna vaikeaa. Kaikille kolmelle palkitulle on yhteistä, että he ovat kokonaisvaltaisia ihmisten johtajia, ja olisivat voineet tulla palkituiksi kaikissa kolmessa kategoriassa, kertoo Keskimaan toimitusjohtaja Antti Määttä.

Vuoden 2018 esimies Halutuin ja hyödyllisin -kategoriassa on ravintolapäällikkö Jaska Lahti, Jalo Kitchen & Lounge. Jaskan panostus Jalon uudistumiseen ja asiakaskokemuksen rakentamiseen näkyy Keskimaan ravintoloiden parhaina asiakastyytyväisyystuloksina. Lisäksi Jaskan ammattitaitoa hyödynnetään S-ryhmän majoitus- ja ravintolatoimialan kehityshankkeissa valtakunnallisesti.

Vuoden 2018 esimies Tuloksellinen ja tehokas -kategoriassa on liikennemyymäläpäällikkö Maija Nurmiranta, ABC Viitasaari. Maija on työryhmänsä kanssa onnistunut esimerkillisesti toimipaikan tuloksellisuuden varmistamisessa uudistamalla esim. johtamiskäytäntöjä ja työtapoja. Samanaikaisesti ABC Viitasaaren asiakaspalvelu ja laatu ovat pysyneet korkealla.

Vuoden 2018 esimies Hyvin johdettu -kategoriassa on myyntipäällikkö Miikka Mikola, Mestarin Herkku. Miikka on onnistuneesti uudistanut viimeisen kolmen vuoden aikana Mestarin Herkun johtamisjärjestelmän, arjen toimintamallin ja viestinnän. Tuloksena henkilöstön työtyytyväisyys ja työssä viihtyminen ovat kehittyneet huomattavasti.

Vuoden 2018 esimiehet palkittiin Keskimaan esimiesten seminaarissa Tahkolla 6.2.2019. Vuoden esimiesten palkitsemisella on Keskimaalla kymmenien vuosien perinteet.

− Palvelualalla hyvä esimiestyö on erityisen tärkeää, koska hyvinvoiva ja hyvin johdettu työryhmä on hyvän palvelun perusta. Tällä palkitsemisperinteellä haluamme korostaa hyvän esimiestyön merkitystä koko Keskimaan menestymisessä, jatkaa Antti Määttä.

Osuuskauppa Keskimaa, Antti Määttä, toimitusjohtaja, 050 522 1011
Osuuskauppa Keskimaa, Kaisamaria Thusberg, henkilöstöjohtaja, 040 752 5590

Keskimaan vuoden 2018 esimiehet Miikka Mikola, Maija Nurmiranta ja Jaska Lahti.

Osuuskauppa Keskimaa on market- ja tavaratalokauppaa, matkailu- ja ravitsemiskauppaa sekä liikennemyymälä- ja polttonestekauppaa harjoittava monialayritys, joka tarjoaa palveluja yli 100 toimipaikassa. Olemme maakunnan markkinajohtaja kaikilla edustamillamme toimialoilla. Keskimaa on Keski-Suomen maakunnan suurimpia yrityksiä yli 600 miljoonan euron liikevaihdolla. Asiakasomistajia on yli 130 000. Keskimaa työllistää lähes 2000 keskisuomalaista.

Uudet Nosto-käteisautomaatit Viitasaaren ja Savelan S-marketien yhteyteen21.5.2019 09:50:00 EESTTiedote

Osuuskauppa Keskimaa on alkuvuoden aikana korvannut kaikki Keskimaan toimipisteiden yhteydessä toimineet Otto-automaatit Nosto-käteisautomaateilla. Kesäkuun alussa Viitasaaren ja Savelan S-marketien yhteyteen asennetaan uudet Nosto-käteisautomaatit. Keskimaa haluaa helpottaa asiakkaiden arkea panostamalla maksamisen palveluihin niin käteisnostamisen kuin mobiilimaksamisen kehittämisen myötä.

Keskimaa tekee yhteistyötä yli 120 keskisuomalaisen lähituottajan kanssa15.5.2019 09:21:33 EESTTiedote

Lähialueen pienet ja suuret elintarvikealan yritykset ovat Osuuskauppa Keskimaalle merkittäviä yhteistyökumppaneita. Keskimaan kaupoissa myytiin viime vuonna omalla toimialueellamme valmistettuja tuotteita 22,7 miljoonalla eurolla. Keskimaa järjestää toimipaikoissaan 16.−18.5.2019 Ruokaa läheltäsi -lähituottajatapahtuman, jossa yli 60 lähituottajaa esittelee tuotteitaan. Päätapahtumapaikkana on Prisma Seppälä.

Keskimaa panostaa maakuntien toimipaikkoihin – neljässä S-marketissa juhlitaan uudistettuja myymälöitä viikonloppuna11.4.2019 10:15:00 EESTUutinen

Osuuskauppa Keskimaa on toteuttanut neljässä S-marketissa myymäläuudistusta alkuvuoden aikana. Uudistuneita myymälöitä juhlistetaan viikonloppuna Laukaassa, Saarijärvellä, Suolahdessa ja Viitasaarella. Uudistuksissa on kiinnitetty erityistä huomiota asioinnin sujuvuuteen. Samalla valikoimia on päivitetty vastaamaan entistä paremmin paikallisten asiakkaiden kulutustarpeita.