Osuuskauppa Keskimaa sijoittajaksi ja osakkaaksi pääomarahasto Midinvestiin

Osuuskauppa Keskimaa on lähtenyt mukaan sijoittajaksi sekä osakkaaksi pääomarahasto Midinvestiin, jonka sijoitukset kohdistuvat keskisuomalaiseen yritystoimintaan ja elinkeinoelämään.

Osuuskauppa Keskimaa on osallistunut Midinvest Oy:n osakeantiin 2,5 miljoonan euron sijoituksella. Osallistuminen osakeantiin tukee Keskimaan strategiaa, johon liittyy vahvasti oman toimialueen elinvoimaisuuden tukeminen.

− Keski-Suomen elinvoimaisuus on meille elintärkeää, joten tuottava osakkuus keskisuomalaisiin yrityksiin sijoittavaan rahastoon tukee hyvin meidän strategiaamme ja toimintaamme Keski-Suomessa, toteaa Osuuskauppa Keskimaan toimitusjohtaja Antti Määttä.

− Nyt meneillään olevalla Midinvest Oy -rahaston osakeannilla tavoitteenamme on kasvattaa toiminta-alueellemme ohjautuvia pääomasijoituksia. Rahaston pääomien kasvamisen myötä voimme sijoittaa yhä useampaan kohdeyhtiöön ja osallistua aiempaa suurempiin sijoituskierroksiin sekä tietenkin voimme tehdä myös lisäsijoituksia jo olemassa oleviin kohdeyhtiöihin, kertoo Midinvest Management Oy:n toimitusjohtaja, partner Jukka-Pekka Nikula.

− Olemme erittäin tyytyväisiä, että Keskimaa vahvana maakunnallisena toimijana näkee paikallisen pääomasijoitustoiminnan tärkeänä alueen kehitykselle ja haluaa siten merkittävällä sijoituksellaan olla mukana pitkäjänteisesti kehittämässä keskisuomalaisen yrityskentän kasvua ja kansainvälistymistä, kommentoi Midinvest Management Oy:n sijoitusjohtaja, partner Jarkko Danska.

Midinvest Oy on Midinvest Management Oy:n hallinnoima pääomarahasto. Rahasto on perustettu vuonna 1994 ja on historiansa aikana sijoittanut 20 milj. euroa yli 70 keskisuomalaiseen varhaisen sekä myöhemmän kehitysvaiheen yhtiöön. Rahastossa on sijoittajina pääosin keskisuomalaisia instituutioita, julkisyhteisöjä sekä yksityisiä sijoittajia. Lue lisää:  www.midinvest.fi

Osuuskauppa Keskimaa, toimitusjohtaja, kauppaneuvos Antti Määttä, 050 522 1011
Midinvest Management Oy:n toimitusjohtaja Jukka-Pekka Nikula, 050 539 9378
Midinvest Management Oy:n sijoitusjohtaja Jarkko Danska, 040 531 0093

Osuuskauppa Keskimaa on market- ja tavaratalokauppaa, matkailu- ja ravitsemiskauppaa sekä liikennemyymälä- ja polttonestekauppaa harjoittava monialayritys, joka tarjoaa palveluja yli 100 toimipaikassa. Olemme maakunnan markkinajohtaja kaikilla edustamillamme toimialoilla. Keskimaa on Keski-Suomen maakunnan suurimpia yrityksiä yli 624 miljoonan euron liikevaihdolla. Asiakasomistajia on yli 134 000. Keski-Suomen suurimpana yritystyönantajana työllistämme lähes 2000 keskisuomalaista.

Keskimaa avaa ensimmäisen sähköautojen ABC-latausaseman Keski-Suomessa29.11.2021 10:25:59 EET | Tiedote

Osuuskauppa Keskimaa avaa ensimmäisen ABC-latausasemansa. Uusi 12 autopaikan ABC-suurteholatausasema avataan Jyväskylään, Prisma Palokan yhteyteen. S-ryhmän osuuskauppojen valtakunnallisen ABC-latausverkoston rakentaminen on käynnistynyt keväällä 2021. Vuoden loppuun mennessä ABC-latauspisteitä on valtakunnallisesti jo yli 50. Keskimaan ABC-latausverkosto laajenee seuraavaksi Joutsaan ja Viitasaarelle.

Osuuskauppa Keskimaa ehdolla valtakunnallisessa vuoden yhteisöllisyysteko 2021 -kilpailussa18.11.2021 11:25:00 EET | Tiedote

Osuuskauppa Keskimaa on ehdolla vuoden yhteisöllisyysteko 2021 -kilpailussa, jossa Oikotien Vastuullinen työnantaja -kampanja palkitsee työelämän parhaan yhteisöllisyysteon. Keskimaa on ollut edelläkävijänä ottamassa käyttöön ja kehittämässä sisäisen viestinnän Workplace-palvelua S-ryhmässä. Tänä vuonna kymmenen työnantajaa kilpailee palkinnosta. Voittaja julkistetaan 9.12.2021, äänestysaikaa on 24.11.2021 saakka.