Otava julkaisee Elina Lepomäen kirjan Suomen uudistamisesta

Otava julkaisee huhtikuussa 2018 kansanedustaja Elina Lepomäen kirjan Vapauden voitto, jossa hahmotellaan Suomelle yhteiskunnallista uudistusohjelmaa. Vuodesta 2014 saakka kokoomuksen kansanedustajana toiminut Lepomäki piirtää kirjassa moniulotteisen tilannekuvan sata vuotta täyttävästä tasavallasta sekä purkaa kokemuksiaan politiikasta ja nykyisestä pääministeri Juha Sipilän johtamasta hallituksesta.

Kirjassa Lepomäki käsittelee purevan kriittisesti suomalaisen päätöksentekokoneiston jähmeyttä ja poliittisten päätöksentekijöiden vaikuttimia. Kirja viitoittaa liberalismin hengessä tietä kohti järjestelmää, jossa yksittäisellä ihmisellä on suurempi päätäntävalta niin omiin kuin yhteiskunnallisiin asioihin. Kirja haastaa yhteiskunnallista keskustelua, jossa pyritään suojelemaan pikemmin järjestelmää kuin ihmisiä.

Kirja tähdentää, että me suomalaiset teemme sen itse – tämän päivän ja tulevan – jos niin haluamme.

Elina Lepomäki on ekonomisti ja tietoturvallisuustekniikan diplomi-insinööri. Ennen kansanedustajuutta hän toimi yli 10 vuotta rahoitusalan johto- ja asiantuntijatehtävissä. Lepomäki on osakkaana useassa uuden teknologian kasvuyrityksessä ja toimii ajatuspaja Liberan hallituksen puheenjohtajana.

Lisätietoja: Kustannusosakeyhtiö Otava, markkinointi- ja viestintäpäällikkö Kirsi Tähjänjoki, kirsi.tahjanjoki@otava.fi +348 40 7255374

Yhdysvaltojen entisen presidentin puolison Michelle Obaman odotettujen muistelmien kansi on nyt julkistettu. Minun tarinani -kirja ilmestyy 13. marraskuuta 2018 maailmanlaajuisesti25.5.2018 12:20Tiedote

Helsinki/Suomi 25.5.2018 Yhdysvaltojen entisen presidentin puoliso Michelle Obama julkaisi Instagramissa eilen erittäin odotetun elämäkertansa Minun tarinani kannen. Kirja ilmestyy maailmanlaajuisesti 13. marraskuuta 2018. Englanninkielisen alkuteoksen nimi on BECOMING. Michelle Obama valitsi kirjan kanteen Miller Mobleyn valokuvan, joka otettiin tänä vuonna kuvauksissa Washington DC:ssä. Stailauksesta vastasi Meredith Koop, meikistä Carl Ray ja hiuksista Yene Damtew. Kirjan kannen on suunnitellut Crown Publishing Groupin varapääjohtaja, luova johtaja Christopher Brand. Michelle Obama jakoi Instagramissa kirjan kansikuvan ja neljä aiemmin julkaisematonta perhekuvaa, jotka kertovat hänen matkastaan naiseksi, jollainen hän tänä päivänä on. Michelle Obama toteaa (@michelleobama): “Olen haltioissani siitä, että saan jakaa kanssanne kirjani BECOMING kannen. Kirjan kirjoittaminen on ollut minulle henkilökohtaisesti tärkeää ja valaisevaa. Toivon, että kun kirjani BECOMING ilmestyy syksyllä, a

Kevään kotimaisissa kuvakirjoissa ratsastetaan keppareilla ja tutustutaan merkityksellisyyteen14.5.2018 10:16Tiedote

Otavan kevään kotimaiset kuvakirjat huipputekijöiltä kannustavat huomaamaan, kuinka jokainen meistä on tärkeä ja merkityksellinen. Kuvittaja Jenna Kunnaksen ensimmäisessä kuvakirjassa seikkaillaan kirjojen maailmassa. Kikattavan Kakkiainen taas alkaa naurattaa ystäviään television ja sovellusten lisäksi myös perinteisissä iltasatukirjoissa. Tikkumäen kepparikirjassa jaetaan kivoja vinkkejä ja ohjeita pienille keppariharrastajille.