Otava julkaisee Elina Lepomäen kirjan Suomen uudistamisesta

Otava julkaisee huhtikuussa 2018 kansanedustaja Elina Lepomäen kirjan Vapauden voitto, jossa hahmotellaan Suomelle yhteiskunnallista uudistusohjelmaa. Vuodesta 2014 saakka kokoomuksen kansanedustajana toiminut Lepomäki piirtää kirjassa moniulotteisen tilannekuvan sata vuotta täyttävästä tasavallasta sekä purkaa kokemuksiaan politiikasta ja nykyisestä pääministeri Juha Sipilän johtamasta hallituksesta.

Kirjassa Lepomäki käsittelee purevan kriittisesti suomalaisen päätöksentekokoneiston jähmeyttä ja poliittisten päätöksentekijöiden vaikuttimia. Kirja viitoittaa liberalismin hengessä tietä kohti järjestelmää, jossa yksittäisellä ihmisellä on suurempi päätäntävalta niin omiin kuin yhteiskunnallisiin asioihin. Kirja haastaa yhteiskunnallista keskustelua, jossa pyritään suojelemaan pikemmin järjestelmää kuin ihmisiä.

Kirja tähdentää, että me suomalaiset teemme sen itse – tämän päivän ja tulevan – jos niin haluamme.

Elina Lepomäki on ekonomisti ja tietoturvallisuustekniikan diplomi-insinööri. Ennen kansanedustajuutta hän toimi yli 10 vuotta rahoitusalan johto- ja asiantuntijatehtävissä. Lepomäki on osakkaana useassa uuden teknologian kasvuyrityksessä ja toimii ajatuspaja Liberan hallituksen puheenjohtajana.

Lisätietoja: Kustannusosakeyhtiö Otava, markkinointi- ja viestintäpäällikkö Kirsi Tähjänjoki, kirsi.tahjanjoki@otava.fi +348 40 7255374

Uutuuskirja bujon kehittäjältä – menetelmä syntyi, kun Ryder Carroll yritti selviytyä arjestaan vakavan keskittymishäiriön kanssa22.11.2018 08:47Tiedote

Ryder Carrollin uutuuskirja “Bullet Journal -metodi” kertoo aktivoivasti ja hauskasti, kuinka päästä sisälle kaikkien aikojen suosituimpaan muistikirjailmiöön. Kirjan neuvojen avulla sekä vasta-alkajat että kokeneet bujoilijat oppivat hyödyntämään menetelmää entistä paremmin. Esipuheessa Carroll valottaa myös huippusuositun menetelmän syntyhistoriaa.