Otava julkaisee Elina Lepomäen kirjan Suomen uudistamisesta

Otava julkaisee huhtikuussa 2018 kansanedustaja Elina Lepomäen kirjan Vapauden voitto, jossa hahmotellaan Suomelle yhteiskunnallista uudistusohjelmaa. Vuodesta 2014 saakka kokoomuksen kansanedustajana toiminut Lepomäki piirtää kirjassa moniulotteisen tilannekuvan sata vuotta täyttävästä tasavallasta sekä purkaa kokemuksiaan politiikasta ja nykyisestä pääministeri Juha Sipilän johtamasta hallituksesta.

Kirjassa Lepomäki käsittelee purevan kriittisesti suomalaisen päätöksentekokoneiston jähmeyttä ja poliittisten päätöksentekijöiden vaikuttimia. Kirja viitoittaa liberalismin hengessä tietä kohti järjestelmää, jossa yksittäisellä ihmisellä on suurempi päätäntävalta niin omiin kuin yhteiskunnallisiin asioihin. Kirja haastaa yhteiskunnallista keskustelua, jossa pyritään suojelemaan pikemmin järjestelmää kuin ihmisiä.

Kirja tähdentää, että me suomalaiset teemme sen itse – tämän päivän ja tulevan – jos niin haluamme.

Elina Lepomäki on ekonomisti ja tietoturvallisuustekniikan diplomi-insinööri. Ennen kansanedustajuutta hän toimi yli 10 vuotta rahoitusalan johto- ja asiantuntijatehtävissä. Lepomäki on osakkaana useassa uuden teknologian kasvuyrityksessä ja toimii ajatuspaja Liberan hallituksen puheenjohtajana.

Lisätietoja: Kustannusosakeyhtiö Otava, markkinointi- ja viestintäpäällikkö Kirsi Tähjänjoki, kirsi.tahjanjoki@otava.fi +348 40 7255374

Otava-konserni ja Otavan Kirjasäätiö lahjoittavat miljoona euroa Taideyliopistolle kirjoittamisen koulutusohjelman perustamiseen14.12.2017 13:06Tiedote

Taideyliopisto on perustamassa kirjoittamisen maisteriohjelmaa, joka tarjoaa ensi kertaa Suomessa maisterin tutkintoon johtavaa kirjoittamisen koulutusta. Ohjelma vahvistaa kirjoittamisen ja kirjallisuuden asemaa itsenäisenä taiteenlajina ja tarjoaa ainutlaatuisen polun ammattikirjailijaksi kasvamiseen. Ensimmäinen maisteriohjelma käynnistyy syksyllä 2019.

Eve Hietamiehen Yösyöttö-romaanin sarjaa painettu jo yli 120 000 kappaletta7.12.2017 14:07Tiedote

Eve Hietamiehen Yösyöttö-romaanista vuonna 2010 alkanut sarja Antti Pasasen yksinhuoltajan arjesta menestyy loistavasti. Kolmiosaisen sarjan osia on painettu jo yhteensä yli 120 000 kappaletta. Sar­jasta ovat ilmestyneet osat Yösyöttö (2010), Tarhapäivä (2012) ja Hammas­keiju (2017). Sarjan ensimmäiseen osaan pohjautuva elokuva Yösyöttö sai ensi-iltansa lokakuussa. ”Eve Hietamiehellä on mestarillinen kyky kirjoittaa yhtaikaa koskettavasti, hauskasti ja vahvan elämänmakuisesti. Suomalainen yleisö on rakastunut Antti ja Paavo Pasaseen ja ottanut heidän tarinansa omakseen niin kirjojen kuin nyt myös elokuvan kautta”, kommentoi Otavan kaunokirjallisuuspäällikkö Antti Kasper. Sarjan uusin osa, Hammaskeiju, ilmestyi helmikuussa. Hammaskeijussa Pasasen pienperheessä on yhtäkkiä ekaluokkalainen ja ihmetystä herättää se, mihin se vauva katosi ja mihin se on taas hukannut kännykkänsä? Eve Hietamies (s. 1964) työskentelee aikakauslehtitoimittajana Helsingissä, ja hänet tunnetaan myös useiden mene