Otava julkaisee Hannele Pokan kirjan Talvivaarasta

Otava julkaisee helmikuussa 2019 ympäristöministeriön kansliapäällikkö Hannele Pokan kirjan Talvivaaran sisäpiirissä.

Hannele Pokka: Talvivaaran sisäpiirissä

Kirja kertoo konkurssiin ajautuneesta Talvivaaran kaivoksesta, josta toivottiin suuria, mutta josta tuli painajainen vailla vertaa. Kriisin ytimessä uurastanut Pokka kertoo kirjassa avoimesti ja rohkeasti väännöistä ja päätöksistä, joilla Talvivaaraa yritettiin pelastaa. Ministerit ja hallitukset vaihtuivat, Talvivaara hoippui tuhon partaalla ja jätevesivuodot kauhistuttivat ihmisiä. Lopulta kaivos pelastettiin valtion miljoonilla – vai pelastettiinko? Juuri nyt Talvivaaran seuraajayhtiön Terrafamen näkymät vaikuttavat lupaavilta.

”Talvivaaran kaivoksen kriisi on ollut syvä ja pitkä. Toivottavasti kirjasta on hyötyä tulevien kriisien hoitamisessa, koskivatpa ne kaivoksia tai jotain muuta”, Hannele Pokka toteaa ja luonnehtii teosta kuvaukseksi kriisijohtamisesta.

Hannele Pokka on ympäristöministeriön kansliapäällikkö, ympäristöoikeuden dosentti, maaherra ja poliitikko. Hän on kirjoittanut yhdeksän kirjaa, sekä kauno- että tietokirjoja. Lisätietoja: Kustannusosakeyhtiö Otava Kirsi Tähjänjoki, kirsi.tahjanjoki@otava.fi +348 40 7255374

Kustannusosakeyhtiö Otava on johtava yleisen kirjallisuuden ja oppimateriaalien kustantaja Suomessa. Olemme osa Otava-konsernia, jonka liiketoiminta-alueita ovat kirjat, kauppa, lehdet ja uudet liiketoiminnot.

Hannele Pokka: Talvivaaran sisäpiirissä

Uutuuskirja: näillä vinkeillä saat uusperheen kukoistamaan24.4.2019 09:58:56 EESTTiedote

Eroasiantuntija ja terapeutti Marika Rosenborg ja NLP-viestintävalmentaja Tarja Törmänen antavat uutuuskirjassaan Uusperheen käsikirja neuvoja ja vertaistukea sujuvaan uusperhearkeen. Lämmin ja asiantunteva opas käy läpi uusperheen vaiheita, joihin kuuluu niin ristiriitoja kuin vahvistumistakin. Kirjasta löytyy lisäksi yhdeksän erilaista uusperhetarinaa, sekä harjoituksia, joiden avulla voi vahvistaa omaa uusperhettään.