Otava julkaisee kirjan Harry ”Hjallis” Harkimosta

Marko Lempisen kirjoittama Harkimo – Tarina likaisesta Harrysta kuvaa Harry ”Hjallis” Harkimon nousua kaikkien suomalaisten tuntemaksi henkilöksi. Lempinen kertoo tutkivan journalismin keinoin ja laajoihin haastatteluihin perustuen tunnetun vaikuttajan eri puolista.

Millaisia ovat olleet Harkimon liiketoimet ja yksityiselämän käänteet? Mikä on ollut hänen merkityksensä suomalaiselle urheilulle ja politiikalle? Kirja ilmestyy maaliskuussa 2019.

”Harkimo on poikkeuksellisen merkittävä henkilöbrändi Suomessa. Kirjan tarkoituksena on kertoa mahdollisimman kattavasti, objektiivisesti, kiihkottomasti ja uutta tietoa esille tuoden Harkimon tarina, josta ihmiset eivät tiedä kuin murto-osan. Harkimo on kuin elokuvan ”likainen Harry” – oman tiensä kulkija, joka on ravistellut vakiintuneita normeja ja sääntöjä. Näin hän on menestynyt ja saavuttanut merkittäviä tuloksia. On kuitenkin tarpeen katsoa myös menestyksen ja tulosten taakse. Tämä on kirjan keskeinen tavoite”, Lempinen kertoo.

Marko Lempinen on tietokirjailija ja monipuolisen uran tehnyt palkittu toimittaja. Lempinen on kirjoittanut muun muassa menestysteoksen Läpi helvetin – Marko Jantusen tarina (2016) yhteistyössä Marko Jantusen kanssa.

Alkuvuoden himotuimmat dekkariuutuudet ovat pian täällä15.1.2019 08:46Tiedote

Ruth Ware – Rouva Westaway on kuollut (juuri ilmestynyt) Jokaisella perheellä on salaisuutensa – joidenkin salaisuuksien vuoksi ollaan valmiita vaikka tappamaan. Kansainvälisten bestsellerlistojen huippunimi Ruth Ware valloittaa uudella psykologisella trillerillä. ”Loistava trilleri” – The Washington Post Lina Bengtsdotter – Francesca (juuri ilmestynyt) Taattua skandijännitystä Ruotsista! Francescan paras ystävä kuolee, eikä kukaan usko hänen väitteitään, ettei kuolinsyy olisikaan itsemurha. Sitten Francesca katoaa. 20 vuotta myöhemmin rikostutkija Charlie Lager päätyy selvittämättä jääneen tapauksen perässä takaisin lapsuutensa Gullspångiin. Stina Jackson – Hopeatie (vk 5) Uutta verta dekkaritähtien joukossa! Parhaan ruotsalaisen dekkarin palkinnon voittanut Hopeatie on esikoisdekkaristin napakymppi. Isä oli viimeinen, joka näki Linan elossa. Hän ajaa Pohjois-Ruotsia halkovaa Hopeatietä ja koluaa joka ikisen mökki- ja metsäautotien, tutkii hylättyjä maatiloja, umpeenkasvaneita pusikoi

Tervetuloa Otavan kevätpressiin14.1.2019 13:04Tiedote

Lämpimästi tervetuloa Otavan kevätpressiin tiistaina 29.1. Tilaisuus alkaa kello 13.00 Otavan 3. kerroksessa, Uudenmaankatu 10, 00120 Helsinki. Keväällä ilmestyvistä kirjoistaan ovat kertomassa: Raija Oranen, Kati Tervo, Pertti Jarla (Like), Juhana Vartiainen, Saska Saarikoski, Veera Salmi, Ulla-Maija Paavilainen, Maija-Riitta Ollila, Suvi Ratinen, Paula Nivukoski, Liisa Seppänen, Juha Siro (Like), Heini Junkkaala ja Maria Sann sekä Ville Roponen ja Ville-Juhani Sutinen (Like). Ilmoittautumiset ja haastattelupyynnöt: Kirsi Tähjänjoki, Kustannusosakeyhtiö Otava, kirsi.tahjanjoki@otava.fi puh. 040-725 5374