Otava julkaisee kirjan Harry ”Hjallis” Harkimosta

Marko Lempisen kirjoittama Harkimo – Tarina likaisesta Harrysta kuvaa Harry ”Hjallis” Harkimon nousua kaikkien suomalaisten tuntemaksi henkilöksi. Lempinen kertoo tutkivan journalismin keinoin ja laajoihin haastatteluihin perustuen tunnetun vaikuttajan eri puolista.

Millaisia ovat olleet Harkimon liiketoimet ja yksityiselämän käänteet? Mikä on ollut hänen merkityksensä suomalaiselle urheilulle ja politiikalle? Kirja ilmestyy maaliskuussa 2019.

”Harkimo on poikkeuksellisen merkittävä henkilöbrändi Suomessa. Kirjan tarkoituksena on kertoa mahdollisimman kattavasti, objektiivisesti, kiihkottomasti ja uutta tietoa esille tuoden Harkimon tarina, josta ihmiset eivät tiedä kuin murto-osan. Harkimo on kuin elokuvan ”likainen Harry” – oman tiensä kulkija, joka on ravistellut vakiintuneita normeja ja sääntöjä. Näin hän on menestynyt ja saavuttanut merkittäviä tuloksia. On kuitenkin tarpeen katsoa myös menestyksen ja tulosten taakse. Tämä on kirjan keskeinen tavoite”, Lempinen kertoo.

Marko Lempinen on tietokirjailija ja monipuolisen uran tehnyt palkittu toimittaja. Lempinen on kirjoittanut muun muassa menestysteoksen Läpi helvetin – Marko Jantusen tarina (2016) yhteistyössä Marko Jantusen kanssa.

Matematiikkako tylsää? Professori Samuli Siltasen uutuuskirja on huumorintäyteinen pläjäys arjen matemaattisista malleista20.6.2019 11:12:30 EESTTiedote

Helsingin yliopiston matematiikan professori Samuli Siltasen innostava ja yleistajuinen uutuuskirja Astu matematiikan maailmana johdattaa lukijan matematiikan saloihin. Miksi lapset kannattaa rokottaa? Korvaako tietokone taiteilijat? Kuinka tietokonepeleissä liikeradat saadaan realistisiksi? Nämä ja moni muu kysymys ratkeaa, kun astuu Samuli Siltasen mukana matemaattisten mallien mukaansatempaavaan maailmaan!

Otava julkaisee Björn Wahlroosin uuden kirjan18.6.2019 10:07:00 EESTTiedote

Otava julkaisee lokakuussa 2019 Björn Wahlroosin uuden kirjan, jossa hän tarkastelee Suomen kehitystä sodanjälkeisestä alhosta 2000-luvun vaihteen kärkimaaksi ja seurannutta vaipumista kitukasvun ikeeseen. Kirjassaan "Kuinkas tässä näin kävi? Miksi maallamme ei ole malttia vaurastua" Wahlroos varoittaa, että Suomea uhkaa juuttuminen nollakasvun noidankehään, etenkin kun ilmassa on merkkejä maailmantalouden kasvun ehtymisestä.

Maailman pakolaispäivä 20.6. nostaa esiin lapsipakolaiset17.6.2019 08:12:00 EESTTiedote

Torstaina 20.6. vietetään YK:n Maailman pakolaispäivää. Sen yhteydessä ilmestyy englantilaisen Steve Tasanen koskettava Lapsi I -romaani, joka on kaunis, kantaaottava tarina pakolaisleirin lapsista, selviytymisestä, ystävyydestä ja toivosta. Otava lahjoittaa jokaisesta kirjasta viisi euroa Pelastakaa Lapset ry:lle. Järjestön asiatuntijat ovat median haastateltavissa Maailman pakolaispäivän yhteydessä.