Otava julkaisee Kirsti Paakkasen elämäkerran

Kustannusosakeyhtiö Otava julkaisee Kirsti Paakkasen elämäkerran keväällä 2020. Kirsti Paakkasen tarinan kirjoittaa kirjailija ja journalisti Ulla-Maija Paavilainen.

Kirsti Paakkasen elämäntarinan ja persoonan vertaista ei ole Suomessa toista. Hän on yksi legendaarisimpia yritysjohtajiamme. Köyhän kodin tyttö lähti maailmalle matkatavaroinaan vain pahvilaatikko ja omaisuutenaan luja usko itseensä ja lahjakkuuteensa. Hän perusti menestyvän mainostoimiston ja sen myytyään pelasti myöhemmin konkurssin partaalla keikkuvan kansallisaarteen, Marimekon. Varattomasta maalaistytöstä tuli vuosien myötä miljonääri sekä tyylikäs ja ihailtu maailmankansalainen, joka ei koskaan ole unohtanut vaatimattomia juuriaan.

"Nyt olen valmis kertomaan kaiken", Kirsti Paakkanen sanoo. Elämäkerrassaan 90-vuotias Kirsti Paakkanen puhuu avoimesti ja peittelemättä onnenhetkistään, pettymyksistään ja tunteistaan niin yksityis- kuin liike-elämässä taipaleellaan Saarijärven mökinnurkalta bisnesvallan ytimeen. Myös hänen lähipiirinsä kertoo kirjassa, millaisena he ovat oppineet ainutlaatuisen Kirstin tuntemaan.

Lisätietoja: Kirsi Tähjänjoki kirsi.tahjanjoki@otava.fi 040-7255374

Kustannusosakeyhtiö Otava on johtava yleisen kirjallisuuden ja oppimisen palveluiden kustantaja Suomessa. Olemme osa Otava-konsernia, jonka liiketoiminta-alueita ovat kirjat, kauppa, lehdet ja uudet liiketoiminnot.