Otava julkaisee Kirsti Paakkasen elämäkerran

Kustannusosakeyhtiö Otava julkaisee Kirsti Paakkasen elämäkerran keväällä 2020. Kirsti Paakkasen tarinan kirjoittaa kirjailija ja journalisti Ulla-Maija Paavilainen.

Kirsti Paakkasen elämäntarinan ja persoonan vertaista ei ole Suomessa toista. Hän on yksi legendaarisimpia yritysjohtajiamme. Köyhän kodin tyttö lähti maailmalle matkatavaroinaan vain pahvilaatikko ja omaisuutenaan luja usko itseensä ja lahjakkuuteensa. Hän perusti menestyvän mainostoimiston ja sen myytyään pelasti myöhemmin konkurssin partaalla keikkuvan kansallisaarteen, Marimekon. Varattomasta maalaistytöstä tuli vuosien myötä miljonääri sekä tyylikäs ja ihailtu maailmankansalainen, joka ei koskaan ole unohtanut vaatimattomia juuriaan.

"Nyt olen valmis kertomaan kaiken", Kirsti Paakkanen sanoo. Elämäkerrassaan 90-vuotias Kirsti Paakkanen puhuu avoimesti ja peittelemättä onnenhetkistään, pettymyksistään ja tunteistaan niin yksityis- kuin liike-elämässä taipaleellaan Saarijärven mökinnurkalta bisnesvallan ytimeen. Myös hänen lähipiirinsä kertoo kirjassa, millaisena he ovat oppineet ainutlaatuisen Kirstin tuntemaan.

Lisätietoja: Kirsi Tähjänjoki kirsi.tahjanjoki@otava.fi 040-7255374

Kustannusosakeyhtiö Otava on johtava yleisen kirjallisuuden ja oppimisen palveluiden kustantaja Suomessa. Olemme osa Otava-konsernia, jonka liiketoiminta-alueita ovat kirjat, kauppa, lehdet ja uudet liiketoiminnot.

Kesän käsityökirjoissa miehet neulovat ja nypläävät18.4.2019 09:37:00 EESTTiedote

Kesän kuumin mies ei olekaan se, joka kokkaa tai kalastaa, vaan se joka neuloo ja nyplää! Suomalaisen pitsinnypläyksen maailmankartalle nostanut Tarmo Thorström on osoitus siitä, mitä voi tapahtua, kun nuori mies astuu ennakkoluulottomasti itselleen täysin vieraalle tontille. Markus Haakana puolestaan avaa neulomisen perustekniikkaa miesten logiikalla teoksessaan Jätkä neuloo. Moreeni julkaisee kevään ja kesän listoillaan yhdeksän käsityökirjaa. Villasukkien lisäksi neulotaan lapasia ja vaatteita, virkataan huiveja ja tutustutaan nypläykseen.

Dosentti Seppo Tiihosen uutuuskirja Vallan kumoukset on väkevä kuvaus valtiojohtamisesta ja Suomen synnystä 1917–19199.4.2019 08:37:00 EESTTiedote

Joulukuun 6. päivänä 1917 julistettu Suomen itsenäinen valtio oli heikko: se oli hallinnollisesti täysin voimaton sitä uhkaavia sisäisiä ja ulkoisia voimia vastaan. Suomalainen kansakunta oli hajalla ja erimielinen. Dosentti Seppo Tiihosen uutuuskirja Vallan kumoukset on vahva kuvaus valtiojohtamisesta ja Suomen synnystä kumousten keskellä.