Otava julkaisee Marit Björgenin elämäkerran

Otava julkaisee alkuvuonna 2022 hiihtäjä Marit Björgenin elämäkerran. Kirjassa kuvataan, kuinka vaatimattomasta ja tavallisesta norjalaisesta tytöstä kehittyi yhden maailman kovimman kestävyyslajin kuningatar.

Marit Björgen on kaikkien aikojen menestynein hiihtäjä. Hän on voittanut enemmän olympiamitaleita kuin kukaan toinen talvilajien urheilija, peräti 15. Lisäksi hän on kerännyt urallaan 26 MM-mitalia. Arvokilpailukultaa Björgen on voittanut kaikkiaan 26 kertaa.

Voittajasydän-kirjassa Marit Björgen käy läpi elämäänsä ja uraansa. Hän muistelee itseään kymmenvuotiaana tyttönä, joka pohti, voisiko hänestä tulla maailman paras hiihtäjä. Lukija pääsee seuraamaan Björgenin tietä matkalla maailman huipulle.

Kirjassa Björgen kuvaa avoimesti ja rehellisesti vaiheitaan ja elämänsä arvoja. Hän kertoo, miltä tuntui aloittaa ura arvokilpailu-urheilijana Lahden vuoden 2001 dramaattisista MM-kilpailuista ja millaista oli elämä Norjan maajoukkueessa. Björgen paljastaa myös, miten hän on kokenut itseään ympäröineen julkisuuden sekä millaista elämää hän nykyisin viettää pienten lasten äitinä, joka kilpailee yhä, nykyisin pitkien matkojen Ski Classics -sarjan hiihdoissa.

Kirjan on kirjoittanut Ingerid Stenvold. Hän on palkittu urheilutoimittaja ja Norjan yleisradioyhtiö NRK:n suositun Dagsrevy-ohjelman juontaja. Vinnerhjerte-kirja julkaistaan Norjassa tiistaina 12.10.

Arvostelukappaleet: arvostelukappale@otava.fi

Pdf-vedokset ja lisätiedot: adele.couavoux@otava.fi

Millainen ihminen Danny on kulissien takana? Pirjo Kemppisen uutuuskirja Tuntematon Danny on rehellinen muotokuva legendaarisesta viihdetaiteilijasta13.10.2021 08:33:00 EEST | Tiedote

Musiikkineuvos Ilkka ”Danny” Lipsanen on luonut uraa viihdemaailman huipulla 57 vuotta ja julkaissut 102 listahittiä. Mutta minkälainen ystävä, puoliso, kollega, isä, työnantaja ja yhteistyökumppani Danny on ollut? Toimittaja Pirjo Kemppisen uutuuskirja Tuntematon Danny kuvaa legendaarisen viihdetaiteilijan julkisuudelta piilossa pysyneitä puolia.

Entinen karhuryhmäläinen ja huumepoliisi kertovat, miten toimia arjen vaikeissa kohtaamisissa11.10.2021 00:00:00 EEST | Tiedote

Oli kyseessä ristiriita työpaikalla, jännittävä liikeneuvottelu, keskustelu perheen säännöistä murrosikäisen kanssa tai haastava rikollisen kuulustelu, neuvottelun perustilanne on sama: mukana on voimakkaita tunteita, vastakkaiset intressit, persoonallisuuseroja, epäluottamusta ja stressiä. Ymmärtämällä ihmismielen toimintaa neuvottelutilanteessa ja neuvottelutaidoilla voi hallita neuvottelun kulkua ja päästä tehokkaammin tavoitteisiinsa.