Otava julkaisee syyskuussa Margaret Atwoodin romaanin, joka jatkaa The Handmaid’s Talen tarinaa

Otava julkaisee syyskuussa Margaret Atwoodin teoksen Testamentit (The Testaments), joka on jatkoa Orjattaresi-romaanille (The Handmaid's Tale, 1985). Romaani julkaistaan 10.9.2019, samaan aikaan kuin englanninkielinen alkuteos. Sen suomentaa Hilkka Pekkanen.

Romaanin tapahtumat sijoittuvat 15 vuotta Orjattaresi-romaanin viimeisen kohtauksen jälkeen. Orjattaresi-romaani on jälleen singahtanut maailmanlaajuiseen nosteeseen, kun siitä tehtiin Ylelläkin esitetty, moninkertaisesti palkittu televisiosarja. Testamentit-teoksessa kertojina on kolme naista.

“Rakkaat lukijat. Kirjan inspiraationa toimii kaikki, mitä olette minulta kysyneet Gileadista ja sen toiminnasta. Tai no, melkein kaikki! Toisena inspiraation lähteenä on maailma, jossa elämme”, Margaret Atwood sanoo.

“Margaret Atwoodin Orjattaresi on moderni klassikko, joka on tänään ajankohtaisempi kuin ehkä koskaan. Se että Atwood julkaisee tarinalle jatkoa, on kansainvälinen kirjallinen tapaus. On suuri ilo, että voimme saattaa tämän koko maailman odottaman teoksen suomenkielisen yleisön luettavaksi heti tuoreeltaan”, kommentoi Otavan kaunokirjallisuuspäällikkö Antti Kasper.

Margaret Atwood (s. 1939) on yksi aikamme merkittävimmistä kirjailijoista, taiturillinen sanankäyttäjä ja kriittinen näkijä, feministi ja kirjallisuuskriitikko. Otava on julkaissut häneltä suomeksi yhteensä seitsemän teosta. Orjattaresi oli Booker-palkintoehdokkaana vuonna 1986.

Lisätiedot: adele.couavoux@otava.fi

Margaret Atwood c Jean Malek

Uutuuskirja: näillä vinkeillä saat uusperheen kukoistamaan24.4.2019 09:58:56 EESTTiedote

Eroasiantuntija ja terapeutti Marika Rosenborg ja NLP-viestintävalmentaja Tarja Törmänen antavat uutuuskirjassaan Uusperheen käsikirja neuvoja ja vertaistukea sujuvaan uusperhearkeen. Lämmin ja asiantunteva opas käy läpi uusperheen vaiheita, joihin kuuluu niin ristiriitoja kuin vahvistumistakin. Kirjasta löytyy lisäksi yhdeksän erilaista uusperhetarinaa, sekä harjoituksia, joiden avulla voi vahvistaa omaa uusperhettään.