Otava lahjoittaa J. K. Rowlingin Tästä alkaa elämä -kirjan lukion äidinkielenopettajille

J. K. Rowlingin odotettu uutuuskirja, Tästä alkaa elämä, ilmestyy suomeksi tällä viikolla. Kustannusosakeyhtiö Otava lahjoittaa Rowlingin kirjan Suomen lukioissa opettaville äidinkielen opettajille.

Emme tarvitse taikuutta muuttaaksemme maailmaa – tarvittava voima löytyy meistä itsestämme. Harry Pottereiden luojana tunnetun J. K. Rowlingin uutuuskirja inspiroi tarttumaan toimeen ja myös epäonnistumaan rohkeasti. Kirja pohjautuu Rowlingin vuonna 2008 Harvardin yliopistosta valmistuvalle luokalle pitämään puheeseen.

Kustannusosakeyhtiö Otava lahjoittaa Tästä alkaa elämä -kirjan Suomen lukioiden äidinkielenopettajille. Kirja lähetetään lukioiden äidinkielenopettajille toukokuun loppupuolella.

”Rowlingin kirja kannustaa jokaista omaa tietään etsivää kulkemaan rohkeasti kohti omia valintoja silloinkin, kun ne eivät ole pomminvarmoja tai ympäristön odotusten mukaisia. Toivomme että tämä innoittava kirja tarjoaa äidinkielen ja kirjallisuuden opettajille sytykkeitä heidän tärkeässä työssään nuorten kanssa", Otavan kaunokirjallisuuspäällikkö Antti Kasper kommentoi lahjoitusta.

Teos on ilmestynyt vuonna 2015 englanniksi nimellä Very Good Lives: The Fringe Benefits of Failure and the Importance of Imagination

J. K. Rowling on kirjoittanut viime vuosina muun muassa dekkareita salanimellä Robert Galbraith. Otava on kustantanut Galbraith-nimellä julkaistut dekkarit Käen kutsu (2013), Silkkiäistoukka (2014), Pahan polku (2015).

Arvostelukappaleet: arvostelukappale@otava.fi

Lisätiedot ja vedospyynnöt: piia.vaisanen@otava.fi, p. 050-5204699

Yhdysvaltojen entisen presidentin puolison Michelle Obaman odotettujen muistelmien kansi on nyt julkistettu. Minun tarinani -kirja ilmestyy 13. marraskuuta 2018 maailmanlaajuisesti25.5.2018 12:20Tiedote

Helsinki/Suomi 25.5.2018 Yhdysvaltojen entisen presidentin puoliso Michelle Obama julkaisi Instagramissa eilen erittäin odotetun elämäkertansa Minun tarinani kannen. Kirja ilmestyy maailmanlaajuisesti 13. marraskuuta 2018. Englanninkielisen alkuteoksen nimi on BECOMING. Michelle Obama valitsi kirjan kanteen Miller Mobleyn valokuvan, joka otettiin tänä vuonna kuvauksissa Washington DC:ssä. Stailauksesta vastasi Meredith Koop, meikistä Carl Ray ja hiuksista Yene Damtew. Kirjan kannen on suunnitellut Crown Publishing Groupin varapääjohtaja, luova johtaja Christopher Brand. Michelle Obama jakoi Instagramissa kirjan kansikuvan ja neljä aiemmin julkaisematonta perhekuvaa, jotka kertovat hänen matkastaan naiseksi, jollainen hän tänä päivänä on. Michelle Obama toteaa (@michelleobama): “Olen haltioissani siitä, että saan jakaa kanssanne kirjani BECOMING kannen. Kirjan kirjoittaminen on ollut minulle henkilökohtaisesti tärkeää ja valaisevaa. Toivon, että kun kirjani BECOMING ilmestyy syksyllä, a

Kevään kotimaisissa kuvakirjoissa ratsastetaan keppareilla ja tutustutaan merkityksellisyyteen14.5.2018 10:16Tiedote

Otavan kevään kotimaiset kuvakirjat huipputekijöiltä kannustavat huomaamaan, kuinka jokainen meistä on tärkeä ja merkityksellinen. Kuvittaja Jenna Kunnaksen ensimmäisessä kuvakirjassa seikkaillaan kirjojen maailmassa. Kikattavan Kakkiainen taas alkaa naurattaa ystäviään television ja sovellusten lisäksi myös perinteisissä iltasatukirjoissa. Tikkumäen kepparikirjassa jaetaan kivoja vinkkejä ja ohjeita pienille keppariharrastajille.