Otava lahjoittaa Palloliiton lasten lukemista ja liikkumista edistävään kampanjaan 10 tuhatta kirjaa

Tänään käynnistyvässä Lue ja liiku Huuhkajat lentoon -kampanjassa on mukana jopa 50 000 lasta. Palloliiton kampanjan tarkoitus on tukea, kannustaa ja innostaa lapsia lukemisen ja liikkumisen pariin. Kampanjan suojelijana toimii Jenni Haukio.

Suomalaisissa päiväkodeissa, esikouluissa ja alakoulujen ensimmäisillä, toisilla ja kolmansilla luokilla luetaan ja liikutaan tänä keväänä Huuhkajien ja kesän miesten EM-kisojen innoittamana.

Suomen Palloliiton järjestämässä Lue ja liiku Huuhkajat lentoon -kampanjassa kerätään ryhmien omille Bubi-huuhkajille sulkia luku- ja liikuntasuorituksien avulla. Tavoitteena on lukea ja liikkua Huuhkajat lentoon kesän EM-lopputurnauksessa ja Bubi takaisin siivilleen!

Kuukauden mittainen kampanja käynnistyy tänään maanantaina 26.4., ja siihen tuli yli 2 000 ilmoittautumista eri luokilta ja koululaisryhmistä.

Kustannusosakeyhtiö Otava lahjoittaa kampanjaan osallistuville ryhmille yhteensä yli 10 000 kirjaa: ympäri Suomea lähetettiin Petja Lähteen kirjoittama ja Roosa Hepomäen kuvittama Taneli ja FC Mörlökit sekä Tuula Kallioniemen kirjoittama ja Silja-Maria Wihersaaren kuvittama Pöllitty pallo. Lisäksi Otavan kirjailijat pitävät kampanjan puitteissa lapsille virtuaalisia lukuhetkiä.

"Jalkapalloyhteiskunnassa myös lukeminen on tärkeää"

”On ollut mahtavaa seurata Huuhkajien, Helmareiden sekä viimeisimpänä miesten futsalmaajoukkueen menestystä ja Suomen kasvua jalkapalloyhteiskunnaksi. Otava on tietysti erityisen iloinen siitä, että siinä yhteiskunnassa myös lukemista pidetään tärkeänä. Siksi olemme enemmän kuin ylpeitä voidessamme olla mukana tässä kampanjassa”, Otavan kustannusjohtaja Kaisu-Maria Toiskallio sanoo.

Kampanjakummeina Huuhkajista mukana ovat kapteeni Tim Sparv sekä päävalmentaja Markku Kanerva. Kampanjan Palloliiton kanssa suunnittelivat ja toteuttavat Koululiikuntaliitto, Liikkuva koulu ja Lukuliike.

Kampanjaa voi seurata sosiaalisessa mediassa #luejaliiku-tunnisteen kautta. Luetaan ja liikutaan Huuhkajat yhdessä lentoon ja Bubi takaisin siivilleen!

Lue lisää: www.palloliitto.fi/luejaliiku

Lisätiedot Otavalta:

Kustannusjohtaja Kaisu-Maria Toiskallio

kaisu-maria.toiskallio@otava.fi

Lisätiedot Palloliitolta:

Toni Räisänen

toni.raisanen@palloliitto.fi

Seurakehittäjä

Lasse Keski-Loppi

Syöpään sairastuminen on keskiössä suositun hyvinvointivaikuttajan Sanna Wikströmin esikoisromaanissa – teos avaa uuden, elämäntaidollisten romaanien genren7.5.2021 08:33:00 EEST | Tiedote

Sanna Wikström lukeutuu Suomen suosituimpiin hyvinvointikirjailijoihin. Elämä ensin on hänen riipaiseva, elämänmakuinen ja taidokas esikoisromaaninsa. Kirjassa Astrid Lindgrenin sadusta tutut Peppi, Tommi ja Annika ovatkin nelikymppisiä nykykaupunkilaisia. Heidän elämänsä muuttuu rykäyksellä, kun Annika saa samalla lääkärikäynnillä tietää sairastavansa syöpää ja odottavansa lasta.

Suomen suosituimpiin nuoriin vaikuttajiin lukeutuva Nelli Orell julkaisee toisen kirjansa kesäkuussa28.4.2021 13:59:19 EEST | Tiedote

Luova kirjani – Style it inspiroi ja auttaa nuoria päästämään oman luovuutensa valloilleen. Sosiaalisen median vaikuttajana työskentelevän Nelli Orellin tavoite on, että fyysisen kirjan tehtävät kannustaisivat yhteisöllisyyteen piirtämisestä, värittämisestä ja visuaalisesta suunnittelusta kiinnostuneiden kesken somessa. Hänen ensimmäistä kirjaansa on myyty yli 20 000 kappaletta, ja sen #luovakirjani ja #luovakirjaninelliorell -tunnisteilla on TikTokissa yhteensä yli kolme miljoonaa näyttökertaa.

Viihderomaani kuuluu kesään – äänikirjojen suosio näkyy kevyen kaunokirjallisuuden kulutuksessa27.4.2021 16:51:50 EEST | Tiedote

Suomalaiset kuuntelevat nyt viihderomaaneja. Sähköisiä julkaisuja myydään nyt enemmän kuin painettuja kirjoja, ja äänikirjojen myyntilistoilla suosituimpia ovat viihde- ja jännityskirjat. Otava ja Karisto julkaisevat kesän alussa useita kevyeen kesälukemiseen sopivia teoksia. Maailmanmenestyskirjailija Lucy Diamondin Rantakahvila julkaistaan nyt ensimmäistä kertaa suomeksi ja Ulla-Maija Paavilaisen Kuin muuttolinnut -romaani on saanut aineksia maallemuutosta ja korona-vuodesta.