Otava ostaa Finn Lecturan

Tänään allekirjoitetulla sopimuksella Kustannusosakeyhtiö Otava on sopinut ostavansa Oy Finn Lectura Ab:n osakekannan Yliopistojen Opetusalan Liitto YLL ry:ltä. Finn Lectura siirtyy Otavan omistukseen 2.1.2018.

”Finn Lectura on tehnyt hienoa työtä korkeatasoisten kielten oppikirjojen kanssa. Nyt sovittu yrityskauppa vahvistaa Otavan asemaa johtavana oppimateriaalikustantajana ja täydentää Otavan aikuis- ja ammattioppimateriaalien valikoimaa”, kertoo Otavan toimitusjohtaja Pasi Vainio.

Finn Lectura on vuonna 1986 perustettu oppimateriaalikustantamo, joka tunnetaan erityisesti laadukkaista kielten oppikirjoista. Valikoima sisältää oppimateriaaleja ja oppimateriaalisarjoja lähes kaikkiin vapaan sivistystyön oppilaitoksissa opetettaviin kieliin sekä myös lukioon ja yläkouluun.

”Finn Lecturan kirjantekijät saavat hyvän menestyspohjan julkaistessaan kirjojaan myös suuremman kustannusyhtiön toimesta. Kustannustoiminta on täydentänyt YLL:n profiilia opetus- ja tutkimusalan järjestönä, mutta myyntipäätöksen myötä keskitymme kaikin voimin ydintoimintaamme eli edunvalvontaan”, toteaa YLL:n puheenjohtaja Seppo Sainio.

Lisätietoja

Kustannusosakeyhtiö Otava: Kustannusjohtaja Teuvo Sankila, teuvo.sankila@otava.fi 050-3737474

Finn Lectura: Toimitusjohtaja Hanna Haukkapää, hanna.haukkapaa@finnlectura.fi 040-844 2356

Yliopistojen opetusalan liitto YLL: puheenjohtaja Seppo Sainio, seppo.sainio@helsinki.fi 040 86 55 479