Otava panostaa kirjallisuuden ja lukemisen edistämiseen

Minna Castrén

Kustannusosakeyhtiö Otavan kustannusjohtaja Minna Castrén on nimitetty Otavan kirjalliseksi johtajaksi ja Otavan Kirjasäätiön pääsihteeriksi 1.1.2020 alkaen. Näissä tehtävissä Castrén edistää kirjallisuuden ja lukemisen asemaa ja kehittää strategiaa kirja-alan elinvoimaisen tulevaisuuden tukemiseksi. Hän osallistuu Otavan yleisen kirjallisuuden kustannusohjelman rakentamiseen sekä vastaa kansainvälisten suhteiden kehittämisestä ja kirjallisuusviennin edistämisestä.

Otavan kaunokirjallisuuden kustannusjohtajaksi nimitetään samassa yhteydessä Antti Kasper 1.1.2020 alkaen. Kasper on työskennellyt Otavassa kaunokirjallisuuden osastopäällikkönä vuodesta 2011.

Lasten- ja nuortenkirjojen kustannusjohtajaksi nimitetään Kaisu-Maria Toiskallio 1.1.2020 alkaen. Toiskallio on työskennellyt lasten- ja nuortenkirjojen osastopäällikkönä vuodesta 2018.

Tietokirjallisuuden kustannusjohtajana jatkaa Eva Reenpää.

Kustannusjohtajat ja kirjallinen johtaja raportoivat toimitusjohtaja Pasi Vainiolle.

Lisätietoja:
Pasi Vainio, toimitusjohtaja, Kustannusosakeyhtiö Otava, puh. 050 032 95 91 pasi.vainio@otava.fi

Minna Castrén, kirjallinen johtaja, Kustannusosakeyhtiö Otava, pääsihteeri, Otavan Kirjasäätiö, (1.1.2020 alkaen), puh. 050 5286718 minna.castren@otava.fi

Kustannusosakeyhtiö Otava on johtava yleisen kirjallisuuden ja oppimisen palveluiden kustantaja Suomessa. Olemme osa Otava-konsernia, jonka liiketoiminta-alueita ovat kirjat, kauppa, lehdet ja uudet liiketoiminnot.

Otavan Kirjasäätiö tukee kotimaista kirjallisuutta ja kirjallista työtä, sekä edistää lukemiskulttuuria maassamme.

Minna Castrén
Kaisu-Maria Toiskallio
Antti Kasper

Otavan uudet lukulähettiläät vievät lukuiloa eteenpäin10.4.2024 13:00:00 EEST | Tiedote

Otava aloittaa huhtikuussa uuden, lukemista ja kirjallisuutta edistävän hankkeen kun kaksi lukulähettilästä ryhtyy viemään lukemisen iloa eteenpäin. Lasten- ja nuortenkirjallisuuden puolestapuhujana aloittaa kirjastoammattilainen ja lukuaktivisti Henriika Tulivirta ja kauno- ja tietokirjallisuuden lukulähettiläänä kirja-alan vaikuttaja sekä Kirsin Book Club -kirjablogin, lukupiirien ja -podcastin perustaja Kirsi Ranin.