Otavan kaunokirjallisuuden kustantaminen vahvistuu: Salla Pulli, Aleksi Pöyry ja Lotta Sonninen kustannuspäälliköiksi

FM Salla Pulli, FM Aleksi Pöyry ja FM Lotta Sonninen on nimitetty kustannuspäälliköiksi Otavan kaunokirjallisuuden osastolle. Aleksi Pöyry ja Lotta Sonninen aloittavat tehtävässä 1.8.2018 ja Salla Pulli 13.8.2018.

Salla Pulli siirtyy tehtävään Gummeruksen kotimaisen kaunokirjallisuuden toimituspäällikön tehtävästä.

”Olen onnellinen siitä, että minulle tarjoutui tilaisuus liittyä osaksi Otavan kaunokirjallisuuden osastoa, ja odotan kustannuspäällikön työn tuomia uusia haasteita. Rakastan kirjoja. Rakastan editoimista. Ja rakastan ajatusta siitä, että Otava tarjoaa mitä parhaimman mahdollisuuden löytää kiinnostavia, merkityksellisiä kirjoja ja näille kirjoille aina vain uusia lukijoita", sanoo Salla Pulli.

Aleksi Pöyry on työskennellyt Otavassa kustannustoimittajana vuodesta 2011 ja Lotta Sonninen vuodesta 2002.

Kaunokirjallisuuden osaston kustannuspäällikkö FM Jaana Koistinen jatkaa tehtävässään.

”Sallalla, Aleksilla ja Lotalla on jokaisella vahvat näytöt uusien kirjallisten lahjakkuuksien löytäjinä ja monien maamme merkittävimpien kirjailijoiden luotettuina kumppaneina. Nämä nimitykset vahvistavat Otavan pitkäjänteistä kaunokirjallisuuden kustannusohjelman rakentamista, jossa yhdistyvät kirjallinen näkemys ja kaupallinen tavoitteellisuus. Koko Otavan kaunokirjallisuuden osaston kanssa on ilo viedä eteenpäin Suomen johtavaa kaunokirjallisuuden kustantamista ja julkaista menestyksekkäästi Suomen ja maailman parhaita kirjailijoita”, kommentoi Otavan kaunokirjallisuuspäällikkö Antti Kasper.

Otavan kaunokirjallisuuden kustannusohjelma kattaa sekä kotimaisen että suomennetun aikuisten kaunokirjallisuuden. Osaston esimiehenä ja kokonaisuudesta vastaavana päällikkönä jatkaa Antti Kasper.

Lisätiedot: kaunokirjallisuuspäällikkö Antti Kasper. Puh. 050 313 2414

Salla Pulli
Aleksi Pöyry
Lotta Sonninen

Kasvuyrittäjyydestä kertova tietokirja lahjoitetaan kaikille lukion kakkosluokkalaisille19.9.2018 08:50Tiedote

Kotimaista kasvuyrittäjyyttä ja startup-kenttää käsittelevä Kutsuvat sitä pöhinäksi – Tositarinoita kasvuyrittäjyydestä -tietokirja (Otava, 2018) lahjoitetaan syksyn 2018 aikana kaikille lukion toista luokkaa käyville oppilaille. Kirjan 35 000 kappaleen erikoispainokseen on kirjoittanut alkusanat tasavallan presidentti Sauli Niinistö. Ainutlaatuisen lahjoitushankkeen yhteydessä käynnistyy myös sarja yrittäjävierailuja Suomen lukioissa, mukana mm. Risto Siilasmaa ja Ilkka Paananen.

CMX: AD NAUSEAM – legendaarisen Kysy-palstan parhaat nyt kirjana11.9.2018 13:55Uutinen

Uutuuskirja CMX: Ad nauseam kokoaa yksiin kansiin CMX-yhtyeen vuonna 2015 hakkeroidun legendaarisen Kysy-palstan parhaat, hauskimmat ja pirullisimmat kysymykset ja vastaukset vuodesta 2009 lähtien. CMX vastaa ainoastaan tämän kirjan sivuilla myös uusiin, fanien vuonna 2018 lähettämiin kysymyksiin. Lisäksi kirja sisältää studiopäiväkirjan Iäti-albumin levytyksestä ja useita kiertuepäiväkirjoja, joita ei enää löydy netistä.