Kustannusosakeyhtiö OtavaKustannusosakeyhtiö OtavaKustannusosakeyhtiö OtavaKustannusosakeyhtiö Otava

Otavan syyskatalogi julkistettu

Otavan kirjavuosi tarjoaa unohtumattomia elämyksiä kaikenikäisille lukijoille.

Kaunokirjat

Otavan kaunokirjojen syksy on täynnä huippunimiä. Elokuun aloittaa Raija Orasen verevä historiallinen romaani Marsalkan ruusu. Pasi Pekkolan Huomenna kevät palaa -romaani puolestaan vie vuoteen 1918 ja siihen, mitä tuo vuosi teki lapsillemme. Elokuun puolivälissä ilmestyy myös Jari Tervon Aamen-romaani, joka on mestarillinen satiiri aikamme Suomesta ja niistä voimista, jotka moukaroivat ihmisiä täällä, tässä ja nyt.

Syyskuun puolivälissä ilmestyy odotettu Riikka Pulkkisen Lasten planeetta -romaani, joka on hellä ja uljas elegia eräälle rakkaudelle ja planeetta Maalle. Syksyllä Otava julkaisee romaanin myös muun muassa Antti Tuurilta, Pirjo Hassiselta, Taina Latvalalta ja Kati Hiekkapellolta.

Tietokirjat

Michelle Obaman elämäkerta Becoming on jo ennen ilmestymistään noussut kansainväliseksi tapaukseksi. Kotimaisia elämäkertoja julkaistaan muun muassa Seppo Tiitisestä, Kiira Korvesta, Virve Rostista ja Rähinä Recordsin “seitsemästä veljeksestä”.

Tieto-Finlandia-voittaja Mirkka Lappalaisen teos Pohjoisen noidat on vaikuttava kuvaus noitahysteriasta 1600-luvun Ruotsissa ja Suomessa. Mia Kankimäen uutuus Naiset joita ajattelen öisin on hurmaava sekoitus matkapäiväkirjaa, historiatietoja ja oivaltavia havaintoja.

Legendaarinen Hans Rosling osoittaa Faktojen maailma -kirjassaan, että maailma on vauraampi, turvallisempi ja terveempi kuin koskaan ennen. Tuomas Vimman Enkeleitä ja yksisarvisia on huima tarina Startup-Suomen noususta ja uhosta. Tuomo Yli-Huttulan Presidentti ja porvarivalta -kirja on kuvaus porvarillisen charmin taakse kätkeytyvästä valtapelistä, josta on julkisuuteen välittynyt vain pintavaahtoa.

Lapset ja nuoret

Aino Havukaisen ja Sami Toivosen luomat Outolan pienet suurmiehet juhlistavat kesäkuussa 20. kirjaansa Tatu ja Patu, elämä ja teot -juhlakirjalla, jossa paljastetaan salaisuuksia Outolasta ja niiden asukkaista.

Hannele Lampelan ja Ninka Reitun Prinsessa Pikkiriikin astetta paremmat iltasadut taas panee uuteen uskoon prinsessoja luvattomasti pussailevat prinssinpälikät ja muut klassikkosadut. Kirja ilmestyy syyskuussa.

Jyri Paretskoi avaa kesäkuussa uuden sarjan K15, joka on suunnattu yläkouluikäisille pojille – siis heille, joille lukemisen ilo on usein kaikkein vierainta.

Kurkkaa kaikki kirjauutuudet katalogista >>

Arvostelukappaleet: arvostelukappale@otava.fi

Vedos- ja haastattelupyynnöt sekä lisätiedot:

Kaunokirjat: Piia Väisänen, piia.vaisanen@otava.fi, p. 050-5204699

Tietokirjat: Adèle Couavoux, adele.couavoux@otava.fi, p. 045-1425272

Lasten- ja nuortenkirjat: Hannele Tavi, hannele.tavi@otava.fi, p. 044-5312225

Otavan uudet lukulähettiläät vievät lukuiloa eteenpäin10.4.2024 13:00:00 EEST | Tiedote

Otava aloittaa huhtikuussa uuden, lukemista ja kirjallisuutta edistävän hankkeen kun kaksi lukulähettilästä ryhtyy viemään lukemisen iloa eteenpäin. Lasten- ja nuortenkirjallisuuden puolestapuhujana aloittaa kirjastoammattilainen ja lukuaktivisti Henriika Tulivirta ja kauno- ja tietokirjallisuuden lukulähettiläänä kirja-alan vaikuttaja sekä Kirsin Book Club -kirjablogin, lukupiirien ja -podcastin perustaja Kirsi Ranin.