Otavan tammikuun romaaneissa Kekkonen, alkoholismia ja huumoria ennakkoluuloista

Otavan tammikuun kotimaisissa uutuusromaaneissa seikkaillaan Kekkosen kanssa New Yorkissa, juostaan karkuun alkoholismia ja annetaan kyytiä ennakkoluuloille.

Kalle Lähde – Loppuluisu (ilm. 1.1.)

Happotestin jalanjäljissä kahlaava Loppuluisu on karmeanhauska taistelu synkkää kohtaloa vastaan. Alkoholismin ja häpeän kanssa kamppaileva Joonatan alkaa pohtia omaa tulevaisuuttaan. Voiko paatunut alkoholisti toipua?

Kalle Lähde (s. 1967) on raumalaissyntyinen kirjailija ja raitis alkoholisti.

Haastattelu- ja vedospyynnöt: kirsi.sievanen@otava.fi, p. 050-5329201

Pekka Seppänen – Nyman (ilm. 5.1.)

On vuosi 1986 ja Urho Kekkosen hautajaisista löytyy yllättävä yksityiskohta: Hietaniemen kappelin kellotornista löytyy kuolemansa lavastanut kaljupää. Pekka Seppänen todistaa muodonmuutosta Kekkosesta Nymaniksi ja seuraa tätä New Yorkiin saakka. Samalla muotonsa löytävät myös Kekkosen kauan kaivatut muistelmat.

Pekka Seppänen (s. 1960) on Talouselämän entinen päätoimittaja ja entinen basisti.

Haastattelu- ja vedospyynnöt: piia.vaisanen@otava.fi, p. 050-5204699

Anna Rimpelä – Pitkään meni ihan hyvin (ilm. 11.1.)

All Female Panel stand up -klubista tuttu Anna Rimpelä yllättää hersyvällä esikoisteoksellaan. Pitkään meni ihan hyvin -romaanissa Aino Ritari kohtaa ennakkoluulojaan rollaattori rämisten. Lähetysyhdistykseltä saapunut kirje muuttaa Ainon elämän ja mullistaa kangistuneet ennakkoluulot.

Anna Rimpelä (s. 1978) on pohjalaistaustainen helsinkiläinen näyttelijä-koomikko.

Haastattelu- ja vedospyynnöt: piia.vaisanen@otava.fi, p. 050-5204699

Arvostelukappaleet: arvostelukappale@otava.fi