Otavasta Alma Median suurin omistaja

Otava Oy on tänään tehdyllä kaupalla lisännyt merkittävästi omistustaan Alma Media Oyj:ssä. Kaupan seurauksena Otavasta tuli suurin omistaja Alma Mediassa n. 29%:n omistusosuudella. Myyjänä kaupassa toimi Ilkka-Yhtymä Oyj, joka kaupan jälkeen säilyttää n. 10,9%:n omistusosuuden Alma Mediassa.

”Kaupan myötä Alma Mediasta tulee Otavalle strateginen vähemmistösijoitus. Yhtiöllä on vahva asema suomalaisessa mediakentässä ja se on löytänyt uusia ansaintamalleja printtiliiketoiminnan laskiessa. Alma Media on lisäksi saavuttanut mielenkiintoisen aseman markkinapaikkaliiketoiminnoissa Suomessa ja rekrytointipalveluissa kansainvälisesti.

Kauppa on Otavalle merkittävä investointi. Uskomme Alma Median kehityspotentiaaliin ja kilpailukykyyn”, toteaa Otava Oy:n hallituksen puheenjohtaja Henrik Ehrnrooth.

Tehty kauppa ei vaikuta Otavan tai Alma Median operatiiviseen liiketoimintaan.

Lisätietoja:

Otava Oy:n toimitusjohtaja Alexander Lindholm, 040-8330126

Otava julkaisee Erkki Liikasen kirjan syksyllä 20196.3.2019 12:26:11 EETTiedote

Erkki Liikanen kuvaa omaelämäkerrallisessa teoksessaan Suomen polkua sodan jaloista Euroopan unioniin. Matka välirauhasopimuksesta Euroopan unionin jäseneksi vei 50 vuotta ja 100 päivää, ja se oli ihmeellinen kasvutarina. Sodan päätyttyä syntyivät suuret ikäluokat, jotka muuttivat Suomea suuresti. Liikanen kuului heistä viimeisiin. Teoksessaan Olin joukon nuorin Liikanen kuvaa myös omaa matkaansa Mikkelin Lähemäeltä Helsinkiin ja edelleen Brysseliin. Kirjassa uskonnollisessa perheessä varttuva nuori mies käy läpi koettelemuksia, löytää elämänsä rakkauden ja lähtee mukaan politiikkaan. 1970- ja 1980-luvuilla Liikanen toimii SDP:n ja valtakunnan sisäpiirissä ja nousee sen jälkeen valtiovarainministeriksi ja suurlähettilääksi Brysseliin. Muistelmat ulottuvat vuoteen 1995, jolloin Suomi liittyi Euroopan unioniin ja Liikasesta tuli ensimmäinen suomalainen komissaari. Toinen osa seurannee, kun tehtävät Euroopassa ovat päättyneet. ”Kuuluin sodanjälkeisten sukupolvien nuorimpiin, ja siksi nämä