Otavasta Alma Median suurin omistaja

Otava Oy on tänään tehdyllä kaupalla lisännyt merkittävästi omistustaan Alma Media Oyj:ssä. Kaupan seurauksena Otavasta tuli suurin omistaja Alma Mediassa n. 29%:n omistusosuudella. Myyjänä kaupassa toimi Ilkka-Yhtymä Oyj, joka kaupan jälkeen säilyttää n. 10,9%:n omistusosuuden Alma Mediassa.

”Kaupan myötä Alma Mediasta tulee Otavalle strateginen vähemmistösijoitus. Yhtiöllä on vahva asema suomalaisessa mediakentässä ja se on löytänyt uusia ansaintamalleja printtiliiketoiminnan laskiessa. Alma Media on lisäksi saavuttanut mielenkiintoisen aseman markkinapaikkaliiketoiminnoissa Suomessa ja rekrytointipalveluissa kansainvälisesti.

Kauppa on Otavalle merkittävä investointi. Uskomme Alma Median kehityspotentiaaliin ja kilpailukykyyn”, toteaa Otava Oy:n hallituksen puheenjohtaja Henrik Ehrnrooth.

Tehty kauppa ei vaikuta Otavan tai Alma Median operatiiviseen liiketoimintaan.

Lisätietoja:

Otava Oy:n toimitusjohtaja Alexander Lindholm, 040-8330126

Matematiikkako tylsää? Professori Samuli Siltasen uutuuskirja on huumorintäyteinen pläjäys arjen matemaattisista malleista20.6.2019 11:12:30 EESTTiedote

Helsingin yliopiston matematiikan professori Samuli Siltasen innostava ja yleistajuinen uutuuskirja Astu matematiikan maailmana johdattaa lukijan matematiikan saloihin. Miksi lapset kannattaa rokottaa? Korvaako tietokone taiteilijat? Kuinka tietokonepeleissä liikeradat saadaan realistisiksi? Nämä ja moni muu kysymys ratkeaa, kun astuu Samuli Siltasen mukana matemaattisten mallien mukaansatempaavaan maailmaan!

Otava julkaisee Björn Wahlroosin uuden kirjan18.6.2019 10:07:00 EESTTiedote

Otava julkaisee lokakuussa 2019 Björn Wahlroosin uuden kirjan, jossa hän tarkastelee Suomen kehitystä sodanjälkeisestä alhosta 2000-luvun vaihteen kärkimaaksi ja seurannutta vaipumista kitukasvun ikeeseen. Kirjassaan "Kuinkas tässä näin kävi? Miksi maallamme ei ole malttia vaurastua" Wahlroos varoittaa, että Suomea uhkaa juuttuminen nollakasvun noidankehään, etenkin kun ilmassa on merkkejä maailmantalouden kasvun ehtymisestä.

Maailman pakolaispäivä 20.6. nostaa esiin lapsipakolaiset17.6.2019 08:12:00 EESTTiedote

Torstaina 20.6. vietetään YK:n Maailman pakolaispäivää. Sen yhteydessä ilmestyy englantilaisen Steve Tasanen koskettava Lapsi I -romaani, joka on kaunis, kantaaottava tarina pakolaisleirin lapsista, selviytymisestä, ystävyydestä ja toivosta. Otava lahjoittaa jokaisesta kirjasta viisi euroa Pelastakaa Lapset ry:lle. Järjestön asiatuntijat ovat median haastateltavissa Maailman pakolaispäivän yhteydessä.