Otavasta Alma Median suurin omistaja

Otava Oy on tänään tehdyllä kaupalla lisännyt merkittävästi omistustaan Alma Media Oyj:ssä. Kaupan seurauksena Otavasta tuli suurin omistaja Alma Mediassa n. 29%:n omistusosuudella. Myyjänä kaupassa toimi Ilkka-Yhtymä Oyj, joka kaupan jälkeen säilyttää n. 10,9%:n omistusosuuden Alma Mediassa.

”Kaupan myötä Alma Mediasta tulee Otavalle strateginen vähemmistösijoitus. Yhtiöllä on vahva asema suomalaisessa mediakentässä ja se on löytänyt uusia ansaintamalleja printtiliiketoiminnan laskiessa. Alma Media on lisäksi saavuttanut mielenkiintoisen aseman markkinapaikkaliiketoiminnoissa Suomessa ja rekrytointipalveluissa kansainvälisesti.

Kauppa on Otavalle merkittävä investointi. Uskomme Alma Median kehityspotentiaaliin ja kilpailukykyyn”, toteaa Otava Oy:n hallituksen puheenjohtaja Henrik Ehrnrooth.

Tehty kauppa ei vaikuta Otavan tai Alma Median operatiiviseen liiketoimintaan.

Lisätietoja:

Otava Oy:n toimitusjohtaja Alexander Lindholm, 040-8330126

Alkuvuoden himotuimmat dekkariuutuudet ovat pian täällä15.1.2019 08:46Tiedote

Ruth Ware – Rouva Westaway on kuollut (juuri ilmestynyt) Jokaisella perheellä on salaisuutensa – joidenkin salaisuuksien vuoksi ollaan valmiita vaikka tappamaan. Kansainvälisten bestsellerlistojen huippunimi Ruth Ware valloittaa uudella psykologisella trillerillä. ”Loistava trilleri” – The Washington Post Lina Bengtsdotter – Francesca (juuri ilmestynyt) Taattua skandijännitystä Ruotsista! Francescan paras ystävä kuolee, eikä kukaan usko hänen väitteitään, ettei kuolinsyy olisikaan itsemurha. Sitten Francesca katoaa. 20 vuotta myöhemmin rikostutkija Charlie Lager päätyy selvittämättä jääneen tapauksen perässä takaisin lapsuutensa Gullspångiin. Stina Jackson – Hopeatie (vk 5) Uutta verta dekkaritähtien joukossa! Parhaan ruotsalaisen dekkarin palkinnon voittanut Hopeatie on esikoisdekkaristin napakymppi. Isä oli viimeinen, joka näki Linan elossa. Hän ajaa Pohjois-Ruotsia halkovaa Hopeatietä ja koluaa joka ikisen mökki- ja metsäautotien, tutkii hylättyjä maatiloja, umpeenkasvaneita pusikoi