Oulun Kynsilehtoon nouseva asuin- ja palvelukortteli yhdistää eri-ikäiset ihmiset ja palvelut

Rakennusliike Lapti rakentaa Oulun Kynsilehtoon monimuotoisen asuin- ja palvelukorttelin, jonka pihapiiriin rakennetaan 110 asuntoa neljään kerrostaloon sekä palveluasuntoja ja tehostettua palveluasumista. Myöhemmin kortteliin rakennetaan myös liike-/toimistotiloja. Ensimmäisen kerrostalon ja palveluasuntojen rakentaminen on jo käynnistynyt ja ne valmistuvat vuoden 2018 aikana. Koko korttelin rakentaminen kestää arviolta 4-5 vuotta. Palveluasumisen toiminnasta vastaa Attendo.

Havainnekuva Oulun Sienitielle rakennettavasta palvelutalosta.

Korttelin piha-alueet ovat osittain yhteiset ja niiden suunnittelussa on huomioitu eri-ikäisten käyttäjien tarpeet.

-        Ikäystävällisessä asumisessa yhdistyy parhaimmillaan asuminen, yhdessäolo, harrastukset, palvelut ja hoiva toimivaksi ja viihtyisäksi arjeksi. Tällöin eri ikäryhmien, kuten lapsiperheiden ja vanhusten, asuminen tuodaan osaksi samaa kokonaisuutta. Kynsilehto onkin hyvä esimerkki Laptin ikäystävällisestä korttelirakentamisesta, jossa luodaan puitteet yhteisölliselle ja vuorovaikutteiselle asumiselle.  Näemme uuden toimintamallimme parantavan asukkaiden viihtyisyyttä ja vahvistavan yhteisöllisyyttä, taustoittaa Kynsilehdon korttelin syntyä Rakennusliike Laptin aluejohtaja Panu Hulkko.

Rakenteilla olevaan palvelutalo tarjoaa ikääntyneiden hoiva- ja asumispalveluja, jotka vastaavat tämän päivän tarpeita. Kiinteistöön tulee palveluasuntoja ja tehostetun palvelun asuntoja yhteensä 57.

Palvelutaloissamme eletään mielekästä, turvallista ja aktiivista arkea. Tutussa kiinteistössä tuttujen ihmisten ympäröimänä voi haluttuja palveluja muokata tarpeen mukaan, eikä kunnon heikkeneminen edellytä enää muuttoa toisaalle, kertoo Attendon aluejohtaja Minna Hirvaskoski.

Panu Hulkko, Aluejohtaja, Rakennusliike Lapti Oy, puh. 040 500 4229
Minna Hirvaskoski, Aluejohtaja, Attendo, puh. 045 138 0933

Havainnekuva Oulun Sienitielle rakennettavasta palvelutalosta.

Lapti-konsernin muodostavat emoyhtiö Rakennusliike Lapti Oy sekä talotekniikkaan keskittynyt Nuotek Oy ja urakointiyhtiö Lapcon Oy. Konsernirakentaaasuntoja, toimitiloja sekä terveydenhoito- ja hoivakiinteistöjä. Vahvan asuntorakentamisen ohella Lapti-konserni on Suomen johtavia hoivakiinteistöjen rakentajia. Konsernin liikevaihto vuonna 2016 oli 159 miljoonaa euroa. Konserni työllistää 390 henkilöä. Lapti on osa voimakkaasti rakennusalalla kasvavaa Kastelli Group Oy:tä.

Lapti laajentaa toimintaansa perustamalla aluetoimiston Turkuun4.4.2018 10:00Tiedote

Lapti Group -konserniin kuuluva Rakennusliike Lapti Oy laajentaa toimintaansa Länsi-Suomeen perustamalla aluetoimiston Turkuun. Aluejohtajaksi on nimitetty RKM Kari Mäkelä 3.4.2018 alkaen. Mäkelä siirtyy Laptille Colliers International Finland Oy:n Länsi Suomi -palveluyksikön aluejohtajan tehtävästä. Aiemmin hän on toiminut 2001-2014 Hartela Oy:n kiinteistökehitysjohtajana ja toimitusjohtajana. Samalla Laptin Tampereen ja Turun toimistot yhdistetään Länsi-Suomen alueyksiköksi, jonka aluejohtajana Kari Mäkelä toimii. Länsi-Suomen tuotantojohtajaksi on nimitetty Tapio Rantala.

Lapti tukee kasvuaan uudella konsernirakenteella – kaikki liiketoiminnot uuteen Lapti Groupiin1.2.2018 09:13Tiedote

Suomen nopeimmin kasvaviin rakentajiin kuuluva Rakennusliike Lapti Oy erkanee Kastelli Group konsernista. Vuodenvaihteessa 2017–2018 Kastelli Group Oy jakautui kahdeksi uudeksi yhtiöksi, jotka ovat Kastelli Group Oy ja Lapti Group Oy. Jakautumisen jälkeen Lapti Group -konserniin kuuluvat Rakennusliike Lapti Oy:n lisäksi myös talotekniikkayhtiöt Terawatt Oy ja Nuotek Oy, jotka on tarkoitus sulauttaa vuonna 2018 yhdeksi yhtiöksi. Talotekniikkayhtiö toimii Laptitec nimellä, ja se tarjoaa talotekniikkaratkaisuja Laptin kohteisiin sekä muille rakennusalan toimijoille.

Lapti rakentaa kaksi kerrostaloa ja rivitalon Näsijärven rantaan uudelle Halkoniemen alueelle Tampereelle18.12.2017 09:00Tiedote

Rakennusliike Lapti Oy rakentaa Tampereen Halkoniemeen kahden kerrostalon ja yhden rivitalon Näsijärven rantamaisemaan. Tontille tulee yhteensä 72 asuntoa. Ensimmäisen 6-kerroksisen kerrostaloyhtiön ja 2-kerroksisen rivitaloyhtiön rakentaminen käynnistyvät tänä vuonna. Näiden on arvioitu valmistuvan vuoden 2018 loppuun mennessä. Kohteen on suunnitellut arkkitehti Manu Humppi Arkkitehtitoimisto AR-Vastamäki Oy:stä.