Oulun Kynsilehtoon nouseva asuin- ja palvelukortteli yhdistää eri-ikäiset ihmiset ja palvelut

Rakennusliike Lapti rakentaa Oulun Kynsilehtoon monimuotoisen asuin- ja palvelukorttelin, jonka pihapiiriin rakennetaan 110 asuntoa neljään kerrostaloon sekä palveluasuntoja ja tehostettua palveluasumista. Myöhemmin kortteliin rakennetaan myös liike-/toimistotiloja. Ensimmäisen kerrostalon ja palveluasuntojen rakentaminen on jo käynnistynyt ja ne valmistuvat vuoden 2018 aikana. Koko korttelin rakentaminen kestää arviolta 4-5 vuotta. Palveluasumisen toiminnasta vastaa Attendo.

Havainnekuva Oulun Sienitielle rakennettavasta palvelutalosta.

Korttelin piha-alueet ovat osittain yhteiset ja niiden suunnittelussa on huomioitu eri-ikäisten käyttäjien tarpeet.

-        Ikäystävällisessä asumisessa yhdistyy parhaimmillaan asuminen, yhdessäolo, harrastukset, palvelut ja hoiva toimivaksi ja viihtyisäksi arjeksi. Tällöin eri ikäryhmien, kuten lapsiperheiden ja vanhusten, asuminen tuodaan osaksi samaa kokonaisuutta. Kynsilehto onkin hyvä esimerkki Laptin ikäystävällisestä korttelirakentamisesta, jossa luodaan puitteet yhteisölliselle ja vuorovaikutteiselle asumiselle.  Näemme uuden toimintamallimme parantavan asukkaiden viihtyisyyttä ja vahvistavan yhteisöllisyyttä, taustoittaa Kynsilehdon korttelin syntyä Rakennusliike Laptin aluejohtaja Panu Hulkko.

Rakenteilla olevaan palvelutalo tarjoaa ikääntyneiden hoiva- ja asumispalveluja, jotka vastaavat tämän päivän tarpeita. Kiinteistöön tulee palveluasuntoja ja tehostetun palvelun asuntoja yhteensä 57.

Palvelutaloissamme eletään mielekästä, turvallista ja aktiivista arkea. Tutussa kiinteistössä tuttujen ihmisten ympäröimänä voi haluttuja palveluja muokata tarpeen mukaan, eikä kunnon heikkeneminen edellytä enää muuttoa toisaalle, kertoo Attendon aluejohtaja Minna Hirvaskoski.

Panu Hulkko, Aluejohtaja, Rakennusliike Lapti Oy, puh. 040 500 4229
Minna Hirvaskoski, Aluejohtaja, Attendo, puh. 045 138 0933

Havainnekuva Oulun Sienitielle rakennettavasta palvelutalosta.

Lapti-konsernin muodostavat emoyhtiö Rakennusliike Lapti Oy sekä talotekniikkaan keskittynyt Nuotek Oy ja urakointiyhtiö Lapcon Oy. Konsernirakentaaasuntoja, toimitiloja sekä terveydenhoito- ja hoivakiinteistöjä. Vahvan asuntorakentamisen ohella Lapti-konserni on Suomen johtavia hoivakiinteistöjen rakentajia. Konsernin liikevaihto vuonna 2016 oli 159 miljoonaa euroa. Konserni työllistää 390 henkilöä. Lapti on osa voimakkaasti rakennusalalla kasvavaa Kastelli Group Oy:tä.

Lapti rakentaa kaksi kerrostaloa ja rivitalon Näsijärven rantaan uudelle Halkoniemen alueelle Tampereelle18.12.2017 09:00Tiedote

Rakennusliike Lapti Oy rakentaa Tampereen Halkoniemeen kahden kerrostalon ja yhden rivitalon Näsijärven rantamaisemaan. Tontille tulee yhteensä 72 asuntoa. Ensimmäisen 6-kerroksisen kerrostaloyhtiön ja 2-kerroksisen rivitaloyhtiön rakentaminen käynnistyvät tänä vuonna. Näiden on arvioitu valmistuvan vuoden 2018 loppuun mennessä. Kohteen on suunnitellut arkkitehti Manu Humppi Arkkitehtitoimisto AR-Vastamäki Oy:stä.

Samuli Heino Laptin Keski-Suomen aluejohtajaksi12.10.2017 14:58Tiedote

Kokenut ammattilainen paikallisjohtoon Laptin Keski-Suomen aluejohtajaksi on nimitetty RM Samuli Heino. Olen erittäin innostunut uudesta haasteesta, Laptin Keski-Suomen aluejohtajana aloittanut Samuli Heino kertoo. Lapti on nopeasti kasvattanut tunnettuuttaan Jyväskylän alueella ja aloittanut ensimmäiset asuntorakentamisen hankkeet nopealla aikataululla. Asuntorakentamisen ennakoidaan jatkuvan vahvana vetovoimaisilla alueilla kuten Jyväskylässä. Etsimme koko ajan aktiivisesti sopivia tontteja ja muita rakennushankkeita, Heino jatkaa. Samuli Heino on aiemmin toiminut Jyväskylässä NCC Suomi Oy:n hankekehityspäällikkönä.

Espoon Lintuvaaraan 73 uutta asuntoa27.9.2017 15:05Tiedote

Lapti rakentaa Leppävaaran kupeeseen Lintuvaaraan Sininärhentielle viisikerroksisen kerrostalon, johon tulee 73 asuntoa. Asunto Oy Espoon Lintukartanon asuntotarjonta on monipuolinen. Taloon on suunniteltu asuntoja kompakteista yksiöistä tilaviin perheasuntoihin. Kohteen ovat suunnitelleet arkkitehdit Jarmo Pulkkinen ja Jussi Ukkonen Arkkitehtitoimisto HPK Arkkitehdit Oy:stä. Asunto Oy Lintukartanon huoneistot ovat valoisia ja viihtyisiä. Pintamateriaaleihin on käytetyt materiaalit ovat skandinaavisen vaaleita. Olohuoneen lattiasta kattoon ulottuvat ikkunat tekevät oleskelutiloista avarat ja valoisat. Huoneistojen parvekkeet avautuvat pääosin kohti ilta-aurinkoa. Leppävaara on Espoon keskuksista suurin ja vilkkain. Siellä asuvalle kaikki kaupunkielämään kuuluva on lähellä. Esimerkiksi kauppakeskus Sellosta löytyy mitä vain arkeen ja vapaa-aikaan kaupoista ja ravintoloista keilahalliin ja leffateatteriin. Leppävaarasta pääsee myös kätevästi ja nopeasti junalla, bussilla tai omalla autol