Oulun Kynsilehtoon nouseva asuin- ja palvelukortteli yhdistää eri-ikäiset ihmiset ja palvelut

Rakennusliike Lapti rakentaa Oulun Kynsilehtoon monimuotoisen asuin- ja palvelukorttelin, jonka pihapiiriin rakennetaan 110 asuntoa neljään kerrostaloon sekä palveluasuntoja ja tehostettua palveluasumista. Myöhemmin kortteliin rakennetaan myös liike-/toimistotiloja. Ensimmäisen kerrostalon ja palveluasuntojen rakentaminen on jo käynnistynyt ja ne valmistuvat vuoden 2018 aikana. Koko korttelin rakentaminen kestää arviolta 4-5 vuotta. Palveluasumisen toiminnasta vastaa Attendo.

Havainnekuva Oulun Sienitielle rakennettavasta palvelutalosta.

Korttelin piha-alueet ovat osittain yhteiset ja niiden suunnittelussa on huomioitu eri-ikäisten käyttäjien tarpeet.

-        Ikäystävällisessä asumisessa yhdistyy parhaimmillaan asuminen, yhdessäolo, harrastukset, palvelut ja hoiva toimivaksi ja viihtyisäksi arjeksi. Tällöin eri ikäryhmien, kuten lapsiperheiden ja vanhusten, asuminen tuodaan osaksi samaa kokonaisuutta. Kynsilehto onkin hyvä esimerkki Laptin ikäystävällisestä korttelirakentamisesta, jossa luodaan puitteet yhteisölliselle ja vuorovaikutteiselle asumiselle.  Näemme uuden toimintamallimme parantavan asukkaiden viihtyisyyttä ja vahvistavan yhteisöllisyyttä, taustoittaa Kynsilehdon korttelin syntyä Rakennusliike Laptin aluejohtaja Panu Hulkko.

Rakenteilla olevaan palvelutalo tarjoaa ikääntyneiden hoiva- ja asumispalveluja, jotka vastaavat tämän päivän tarpeita. Kiinteistöön tulee palveluasuntoja ja tehostetun palvelun asuntoja yhteensä 57.

Palvelutaloissamme eletään mielekästä, turvallista ja aktiivista arkea. Tutussa kiinteistössä tuttujen ihmisten ympäröimänä voi haluttuja palveluja muokata tarpeen mukaan, eikä kunnon heikkeneminen edellytä enää muuttoa toisaalle, kertoo Attendon aluejohtaja Minna Hirvaskoski.

Panu Hulkko, Aluejohtaja, Rakennusliike Lapti Oy, puh. 040 500 4229
Minna Hirvaskoski, Aluejohtaja, Attendo, puh. 045 138 0933

Havainnekuva Oulun Sienitielle rakennettavasta palvelutalosta.

Lapti-konsernin muodostavat emoyhtiö Rakennusliike Lapti Oy sekä talotekniikkaan keskittynyt Nuotek Oy ja urakointiyhtiö Lapcon Oy. Konsernirakentaaasuntoja, toimitiloja sekä terveydenhoito- ja hoivakiinteistöjä. Vahvan asuntorakentamisen ohella Lapti-konserni on Suomen johtavia hoivakiinteistöjen rakentajia. Konsernin liikevaihto vuonna 2016 oli 159 miljoonaa euroa. Konserni työllistää 390 henkilöä. Lapti on osa voimakkaasti rakennusalalla kasvavaa Kastelli Group Oy:tä.

LAPTI VARAUTUU KOULURAKENTAMISEN KASVUUN – palkkaamme heti lähes 10 uutta projektipäällikköä15.5.2018 13:00Tiedote

Lapti Group -konserniin kuuluva Rakennusliike Lapti Oy jatkaa panostustaan kasvuun. Yhtiö palkkaa kevään aikana 7-10 uutta projektipäällikköä toimipisteisiinsä Vantaalla, Turussa, Tampereella, Jyväskylässä, Kuopiossa ja Oulussa. Lapti on keskittynyt urakkamuotoihin, joissa rakentaja vastaa myös hankkeen suunnittelusta. Strategiansa mukaisesti Lapti panostaa edelleen asunto- ja palvelutilarakentamisen kasvuun. Palvelutilojen, kuten koulujen, päiväkotien, hoivakotien ja terveydenhoitotilojen hankkeiden vetämiseen tarvitaan lisää ammattitaitoisia projektipäälliköitä.

Lapti laajentaa toimintaansa perustamalla aluetoimiston Turkuun4.4.2018 10:00Tiedote

Lapti Group -konserniin kuuluva Rakennusliike Lapti Oy laajentaa toimintaansa Länsi-Suomeen perustamalla aluetoimiston Turkuun. Aluejohtajaksi on nimitetty RKM Kari Mäkelä 3.4.2018 alkaen. Mäkelä siirtyy Laptille Colliers International Finland Oy:n Länsi Suomi -palveluyksikön aluejohtajan tehtävästä. Aiemmin hän on toiminut 2001-2014 Hartela Oy:n kiinteistökehitysjohtajana ja toimitusjohtajana. Samalla Laptin Tampereen ja Turun toimistot yhdistetään Länsi-Suomen alueyksiköksi, jonka aluejohtajana Kari Mäkelä toimii. Länsi-Suomen tuotantojohtajaksi on nimitetty Tapio Rantala.