Digital Workforce Services Oyj

Oulun menestyksekäs innovaatiohanke OuluBot tuotantoon

Jaa

Lehdistötiedote 25.1.2022 klo 9:00

Oulun menestyksekäs innovaatiohanke OuluBot tuotantoon

Oulussa on viimeiset kolme vuotta tehty töitä Business Finlandin ja Oulun kaupungin rahoittaman OuluBot-innovaatiohankkeen parissa, ja nyt hanke siirtyy koekäytöstä ja kehittämisvaiheeesta tuotantoon.  Hankkeen toimituksesta vastaavat älykkään automaation palveluyhtiö Digital Workforce sekä keskustelevaan tekoälyyn erikoistunut Front AI.

OuluBot on Suomen ensimmäinen tekoälyä ja robotiikkaa yhdistävä botti, joka tarjoaa kuntalaisille ohjausta ja neuvontaa 24/7. OuluBot osaa itsenäisesti auttaa kuntalaisia vaikkapa kadonneen matkakortin selvityksessä tai vinkkaamaan sijaintitiedon perusteella lähellä olevia tapahtumia. Tulevaisuudessa kuntalainen voi kenties selvittää suoraan OuluBotilta, missä vaiheessa hänen rakennuslupahakemuksensa etenee.

- Kuntalaisten ja työntekijöidemme palaute on ollut todella positiivista. OuluBot osaa vastata jopa 80 prosenttisesti oikein vaikkapa joukkoliikennettä, venepaikkoja, matkailua, pysäköintiä ja Oulun Omahoitoa koskeviin kysymyksiin. Mitä enemmän OuluBotia käytetään, sitä paremmin se oppii. Botin opettamisesta vastaavat bottikuiskaajiksi koulutetut asiantuntijamme, kertoo Veli-Matti Keloneva, Oulun kaupungin kehittämisjohtaja.

Perusteellisen kehitystyön tavoitteena oli tuottaa pilottijakson aikana innovaatioita ja parempaa palvelua kuntalaisten tarpeisiin. Tässä tavoitteessa onnistuttiin erinomaisesti.

- OuluBot on laajimpia keskustelevan tekoälyn toteutuksia Suomessa. Se sisältää yli 3000 aietta. Oulubotin sisältö on käytettävissä mobiililaitteessa toimivan käyttöliittymän kautta. Hankkeessa on syntynyt lukuisia innovaatioita, kuten projektin alussa tehty klusterianalyysi, jonka avulla algoritmi muodosti itsenäisesti vanhoista chat-keskusteluista jopa noin puolet tarvittavasta tekoälyn opetusdatasta. Myöskään sijaintitietoa ei ole aiemmin hyödynnetty boteissa Pohjoismaissa, kertoo Jari Annala, Front AI:n toimitusjohtaja.

- OuluBot on uraauurtava teknologiaratkaisu paitsi julkisella puolella myös koko Pohjoismaisessa markkinassa. Tämä on hieno esimerkki julkisen sektorin hankkeesta, jossa luodaan ennennäkemätön ratkaisu yhteistyössä asiakkaan ja toimittajien kanssa, sanoo Teemu Vieruaho, Head of intelligent automation, Digital Workforce.

OuluBotin kehityskohteita tulevaisuudessa ovat mm. puheohjauksen hyödyntäminen, tunnistautuminen ja henkilökohtaisten palveluiden tarjoaminen käyttäjille ja uusien paikannusta hyödyntävien palveluiden tarjoaminen.

- Oulubotin jatkuvan kehittämisen olemme varmistaneet luomalla Outo, Oulun toimintamallin, jossa Oulubotin kehittämistä tehdään poikkihallinnollisessa asiakaspalvelujen kehittämisen arvovirrassa ihmiskeskeisesti, toteaa kehittämisjohtaja Veli-Matti Keloneva.

OuluBot toimii osoitteessa https://www.ouka.fi/ ja se osaa keskustella myös Oulun murteella.

Lisätiedot:

Kehittämisjohtaja Veli-Matti Keloneva, Oulun kaupunki, puh. 044 703 1261

Toimitusjohtaja Jari Annala, Front Ai, jari.annala@front.ai puh. 0400 338 585

Head of intelligent automation Teemu Vieruaho, Digital Workforce, teemu.vieruaho@digitalworkforce.com puh. 050 520 3853

Digital Workforce

Digital Workforce on yksi maailman johtavia teollisen tason ohjelmistorobotiikkaan ja älykkääseen automaatioon erikoistuneita palveluyhtiöitä niin liikevaihdolla, palvelutarjonnalla, asiakasreferensseillä kuin työntekijämäärällä mitattuna. Digital Workforce auttaa asiakkaitaan automatisoimaan tietotyön tehtäviä sekä liiketoimintaprosesseja älykkäällä automaatiolla tarjoamalla heidän käyttöönsä digityöntekijöitä. Digityöntekijä on automatisoitu tiimin jäsen eli ohjelmistorobotti, joka hoitaa liiketoimintaprosessin täsmällisesti, väsymättä ja ihmistä virheettömämmin – ilman merkittäviä muutoksia tietojärjestelmiin. Digityöntekijän supervoimat perustuvat ohjelmistorobotiikkaan, tekoälyyn ja pilvipalveluihin, joiden ansiosta se on nopea ja tehokas.

www.digitalworkforce.com

 

Front AI

Front AI on älykkäiden asiakaspalveluratkaisujen edelläkävijä, joka on erikoistunut luonnollista kieltä ymmärtäviin oppiviin palvelubotteihin. Yritys tarjoaa asiakkailleen alansa johtavia keskustelevaan tekoälyyn perustuvia ratkaisuja, jotka avaavat asiakaspalvelun pullonkauloja ja tehostavat palvelua automatisoimalla työn rutiineja. Front AI:n palvelubotit mahdollistavat automaattisen ympärivuorokautisen asiakaspalvelun laadukkaasti kaikilla pohjoismaisilla kielillä. Yhtiön toiminta on keskittynyt Pohjoismaihin ja pääkonttori sijaitsee Helsingissä.

www.front.ai

 

Avainsanat

Tietoja julkaisijasta

Digital Workforce Services Oyj
Digital Workforce Services Oyj
Mechelininkatu 1a
00180 Helsinki

https://digitalworkforce.com

Digital Workforce Services on maailman johtavia liiketoimintaprosessien automatisointiin tarkoitettujen palveluiden ja teknologiaratkaisujen tarjoajia. Digital Workforce Outsmart -palvelujen ja -teknologia-alustan avulla asiakasorganisaatiot voivat säästää kustannuksia, kiihdyttää digitalisaatiota, kasvattaa liikevaihtoa, parantaa asiakaskokemusta ja kilpailukykyä. Maailmanlaajuisesti yli 250 suurta asiakasta käyttää yhtiön palveluja ja teknologioita liiketoimintansa kehittämiseen automaation avulla. Yhtiö on perustettu vuonna 2015 ja sen palveluksessa on yhteensä yli 200 liiketoiminnan automaation ammattilaista Yhdysvalloissa, Isossa-Britanniassa, Irlannissa sekä Pohjois- ja Keski-Euroopassa. Digital Workforce on listattu Nasdaq First North Growth Market -markkinapaikalla. https://digitalworkforce.com 

 

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Digital Workforce Services Oyj

Digital Workforce toteuttaa ohjelmistorobotiikan avulla Kanta-Hämeen hyvinvointialueen aktiivisten asiakastietojen migraatioprojektin10.4.2024 08:45:00 EEST | Tiedote

Lehdistötiedote 10.4.2024 klo 08:45 Digital Workforce toteuttaa ohjelmistorobotiikan avulla Kanta-Hämeen hyvinvointialueen aktiivisten asiakastietojen migraatioprojektin Digital Workforce, ohjelmistorobotiikan ja prosessiautomaation johtava palveluntarjoaja, ilmoittaa saaneensa uuden toimeksiannon Kanta-Hämeen hyvinvointialueelta. Yhtiö on vastuussa ProConsona-asiakastietojärjestelmän aktiivisten tietojen siirtämisestä uuteen Mediconsultin toimittamaan Saga sosiaalihuollon asiakastietojärjestelmään. Lokakuussa 2024 käyttöönotettava Saga yhdistää aiemmat kaksi eri järjestelmää yhdeksi kokonaisuudeksi. Siirtymävaiheessa on ensiarvoisen tärkeää, että kaikki aktiiviset ja voimassa olevat asiakastiedot siirretään uuteen järjestelmään luotettavasti, sujuvasti ja tehokkaasti. "Kyseessä on merkittävä harppaus Kanta-Hämeen hyvinvointialueen digitaalisessa kehityksessä. Saga tarjoaa sosiaalihuollon ammattilaisille modernin ja yhtenäisen työkalun päivittäiseen käyttöön. Tiedonsiirron onnistuminen

Digital Workforce implements Robotic Process Automation for the migration of active customer data in the Kanta-Häme Welfare Region10.4.2024 08:45:00 EEST | Press release

Press release April 10, 2024, at 08:45 AM EEST Digital Workforce implements Robotic Process Automation for the migration of active customer data in the Kanta-Häme Welfare Region Digital Workforce, a leading provider of RPA and business process automation services, announces receiving a new order from the Kanta-Häme Welfare Region. The company will be responsible for migrating active data from the ProConsona client information system to the new Saga social care client information system supplied by Mediconsult. Saga, set to launch in October 2024, will combine the two previous systems into a single entity. During the transition phase, it is paramount that all active and valid client data is transferred to the new system in a reliable, smooth, and efficient manner. "This is a major step forward in the digital development of the Kanta-Häme Welfare Region. Saga provides social care professionals with a modern and integrated tool for daily use. The success of the data transfer is key to the

Digital Workforcelle kaksi merkittävää migraatiohanketta Keski-Uudenmaan hyvinvointialueen kanssa9.2.2024 08:00:00 EET | Tiedote

Lehdistötiedote 9.2.2024 Digital Workforcelle kaksi merkittävää migraatiohanketta Keski-Uudenmaan hyvinvointialueen kanssa Digital Workforce Services Oyj on valittu kumppaniksi toteuttamaan Keski-Uudenmaan hyvinvointialueen (Keusote) kanssa kaksi kattavaa migraatioprojektia, joiden tarkoituksena on arkistoida Keusoten käytöstä poistettavien ProConsona- , Pegasos- ja Mukana- järjestelmien asiakas- ja potilastiedot lain vaatimukset täyttävään Kanta-arkistoon sekä asiakkaan omiin arkistoihin. Arkistointiprojektien yhteisarvo on 635.000 euroa, ja ne kestävät arviolta 12 kuukautta pitäen sisällään neljä päävaihetta: Arkistoinnin suunnittelu, tietojen poiminta, tietojen migrointi ja tietojen arkistointi. Siirrettäviä kantoja on 11. Digital Workforce hyödyntää RPA-teknologiaa (Robotic Process Automation) tietojen poiminnassa ja arkistoinnissa varmistaen tarjouspyynnön mukaisen tehokkuuden ja kustannusedun. Tarjottu kokonaisuus toimitetaan yhteistyössä alihankkijan Atostek Oy:n kanssa. Sopimus

Digital Workforce wins two major migration projects with the Central Uusimaa Wellbeing Services County9.2.2024 08:00:00 EET | Press release

Press release – February 9, 2024 Digital Workforce wins two major migration projects with the Central Uusimaa Wellbeing Services County Digital Workforce Services Plc has been selected to implement two major data migration projects for the Central Uusimaa Wellbeing Services County (Keusote). These projects involve archiving customer and patient data from Keusote's decommissioned systems – ProConsona, Pegasos, and Mukana – into the legally compliant Kanta archive and Keusote's archives. The total value of the archiving projects is €635,000, and they are estimated to take 12 months, consisting of four main phases: archive planning, data extraction, data migration, and data archiving. There are 11 databases to be migrated. Digital Workforce will use Robotic Process Automation (RPA) technology for data extraction and archiving, ensuring the efficiency and cost benefits specified in the tender. The tendered solution will be delivered in cooperation with the subcontractor Atostek Oy. As the

Digital Workforcelle merkittävä sopimus liiketoiminnan automatisointipalveluista maailmanlaajuisen konepajayhtiön kanssa15.1.2024 10:32:57 EET | Tiedote

Lehdistötiedote 15.1.2024 Digital Workforcelle merkittävä sopimus liiketoiminnan automatisointipalveluista maailmanlaajuisen konepajayhtiön kanssa Digital Workforce, johtava liiketoimintaprosessien automatisoinnin palveluyhtiö, on solminut merkittävän 3-vuotisen sopimuksen tunnetun maailmanlaajuisen konepajayhtiön kanssa. Sopimuksen arvo on minimissään arviolta 800 000 € - 1 200 000 € sopimuskauden aikana. Tämän kaupan seurauksena monikansallinen yritys siirtyy sisäisistä automaatiotoiminnoista Digital Workforcen ulkoistettuihin, kokonaisvaltaisiin automaatiopalveluihin. Tällä monikansallisella teollisuusyrityksellä on erilaisia liiketoiminta-alueita ja pitkä historia ohjelmistorobotiikan (Robotic Process Automation, RPA) hyödyntämisestä tuottavuuden parantamiseksi. Yhtiöllä on lähes 30 automaatiototeutusta eri osa-alueilla, ja se aikoo laajentaa RPA:n käyttöä entisestään. Laajentamiseen sisältyy kahden itsenäisen prosessiautomaatioympäristön mahdollinen luominen asiakkaan liiketoimint

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye