Oulun Ritaharjuun uusi S-market ensi keväänä

Osuuskauppa Arina avaa uuden S-marketin Oulun Ritaharjun kaupunginosaan. Myymälä rakennetaan yhteistyössä kohteen omistavan Terwarahaston kanssa. Osuuskauppa Arinan osuus investoinnista on noin kolme miljoonaa euroa ja uuden myymälän työllistävä vaikutus 20 henkilöä.

S-market Ritaharju avataan ensi keväänä osoitteessa Ritakumpu 2.

– Omistajat ovat odottaneet kauppaa Ritaharjuun ja nyt pääsemme vastaamaan tähän toiveeseen. Uusi, monipuolisen valikoiman ja edullisen hintatason tarjoava S-market ABC CarWash -autopesuineen ja kylmäasemineen avataan suunnitelmiemme mukaan keväällä 2022, kertoo marketkaupan toimialajohtaja Mikko Polso Osuuskauppa Arinasta.

Uusi S-Market on helposti saavutettavissa Ritaharjun kasvavan asuinalueen ja Ideaparkin läheisyydessä, uuden Motonetin viereisellä tontilla, osoitteessa Ritakumpu 2. S-Marketin sijainti Ritaharjussa vastaa suoraan omistajien tarpeisiin, sillä Ritaharju on Oulun nopeimmin kasvava kaupunginosa.

Market-kiinteistön rakennuttajina toimivat Terwa Kiinteistökehitys Oy ja Terwarahasto 1 Ky.

Rakennettava myymälä on uuden S-market konseptin mukainen ja luonnollisesti energiapihi. Energiatehokkuutta ja ympäristöystävällisyyttä kehitetään tuomalla myymälään ovelliset kylmäkalusteet ja hyödyntämällä uusiutuvia energianlähteitä – tavoitteena maalämpöä, aurinkoa ja tuulta.

– Valinnat ovat yksi askel kohti tavoitettamme olla oman toimintamme osalta hiilinegatiivinen vuoteen 2025 mennessä, Polso kertoo.

– Tehtävämme on palveluita parantamalla helpottaa omistajien arkea ja lisätä hyötyä omasta kaupasta, ja sen eteen teemme nyt päämäärätietoisesti töitä. Myymäläuudistukset ja uudet kauppapaikat ovat yksi osa tätä tekemistä, mutta yhtä lailla panostamme herkeämättä toimipaikkojen hyvään kuntoon, edulliseen hintatasoon, kattaviin valikoimiin sekä oheispalveluihin, laajoihin aukioloihin ja asiakaspalveluun, Polso summaa.

S-market Ritaharju avataan ensi keväänä osoitteessa Ritakumpu 2.
S-marketin lisäksi samasta osoitteesta löytyy ABC CarWash ja polttonesteenjakelupiste.
Runsaasti pysäköintitilaa ja helppo saavutettavuus Ritaharjussa Ideaparkin läheisyydessä.

Osuuskauppa Arinan omistavat tasavertaisesti yli 174 000 pohjoissuomalaista kotitaloutta. Yli 3000 Arinalaista tarjoavat market- ja ABC-kaupan, tavaratalo- ja erikoisliikekaupan sekä matkailu- ja ravitsemiskaupan palveluita yli 180 toimipaikassa eri puolilla Pohjois-Suomea. Omistajat saavat palveluja käyttämällä omistajahyötyjä keskimäärin yli 500 euroa taloutta kohden vuodessa. Arinan tuotot palautetaan aina pohjoiseen, pohjoisen ihmisten ja alueen hyväksi.

Arina mukaan ennätyslaajaan Pidä huolta -kampanjaan nuorten mielenterveyden edistämiseksi21.9.2021 11:35:26 EEST | Tiedote

Korona-aika on lisännyt nuorten pahoinvointia ja ahdistuneisuutta. Tämä näkyy matalan kynnyksen mielenterveyspalvelujen ruuhkautumisena myös Pohjois-Suomessa. Osuuskauppa Arina liittyy 50 000 euron lahjoituksella Toivon Kärki ry:n ja MIELI ry:n yhteiseen Pidä Huolta -hyväntekeväisyyshaasteeseen, jonka avulla kerätään rahaa nuorten mielenterveystyöhön yli 70 suomalaisen artistin voimin. Arinan lisäksi pohjoisesta haasteessa ovat mukana mm. LähiTapiola Pohjoinen ja LähiTapiola Lappi.