Oulun toinen Fafa´s avasi Limingantullissa

Osuuskauppa Arina avasi tiistaina syyskuun 22. päivä toisen Fafa’s -ravintolan Limingantullin Prisman tiloihin. Aiemmin avattu Kauppakeskus Valkean Fafa´s on hurmannut oululaisia kasvispainotteisella ja Lähi-Idän makumaailman inspiroimalla ruualla jo kahden vuoden ajan.

Fafa's Limingantullin henkilökunta odotti innostuneena ovien avaamista asiakkaille.

– Uusi Fafa’s täydentää loistavasti Limingantullin ravintolatarjontaa. Ruokalista koostuu mm. Fafa´sin omista falafeleista, täytetyistä pitaleivistä ja tuoreista salaateista, joiden raaka-aineissa pyritään käyttämään orgaanisesti kasvatettuja raaka-aineita. Fafa’s on myös saanut paljon kiitosta laajasta valikoimasta vegaanisia annoksia, sanoo ryhmäpäällikkö Heidi Koponen.

Limingantullin Fafa´sissa työskentelee 9 uutta työntekijää, joista 7 on uusia arinalaisia. Kansainvälisessä työporukassa työkieli tulee olemaan Fafa´sin konseptin mukaan englanti. Asiakkaita palvellaan kuitenkin myös suomeksi.

– Kasassa on hieno ryhmä uusia ja motivoituneita työntekijöitä, jotka ovat hyvin innoissaan avaamassa uutta ravintolaa. Uusi työryhmä on harjoitellut ennen oman ravintolan avausta Valkean Fafa´sissa ja he ovatkin saneet sieltä hyvät opit tulevaan avaukseen, kertoo Fafa´sin ravintolapäällikkö Sini Aapaoja.

Ruuan tekemisen lisäksi uudet työntekijät ovat perehtyneet myös Fafa´sin ja Osuuskauppa Arinan arvojen mukaiseen toimintaan. Fafa’sin toimintaa ohjaavat laadukkaan ruoan lisäksi ympäristön ja yhteiskunnan hyvinvointiin keskittyvät arvot. Nämä ovat yhtenäisiä myös Osuuskauppa Arinan arvojen kanssa.

– Osuuskaupan tehtävä on tarjota palveluja omistajillemme. Nyt avattu Fafa’s on yksi esimerkki palvelujen kehittämisestä, joilla haluamme lisätä alueen vetovoimaa. On myös hienoa luoda uusia työpaikkoja, etenkin näin haastavina aikoina toteaa toimialajohtaja Ulla Peltoniemi.

Nyt avatussa Fafa´sissa on 70 neliötä ja 12 asiakaspaikkaa. Ravintolan huomiota herättävimpänä yksityiskohtana on upea seinän kokoinen taideteos. Paikallisen taiteilijan Marko Anttilan tekemä teos oululaisesta maisemasta, Toripolliisista ja tuoreista vihanneksista yhdistää upeasti paikallisuuden ja Fafa´s konseptin ajatuksen tuoreiden raaka-aineiden merkityksestä ruuan laitossa.

– Viimeiset päivät olemme järjestelleet ravintolaa ja täyttäneet kaappeja. Remontti meni hyvin ja pääsimme tekemään kaikki esivalmistelut hyvissä ajoin. Nyt kaikki on valmista, Aapaoja iloitsi juuri ennen ravintolan ovien avautumista.

Limingantullin Fafa'sin seinällä olevan taideteoksen on tehnyt taiteilija Marko Anttila. Maver (taiteilijanimi) on oululainen katu- ja graffititaitelija.
Uusi Fafa's löytyy Limingantullin Prisman eteläpäädystä.

Osuuskauppa Arinan omistavat tasavertaisesti yli 174 000 pohjoissuomalaista kotitaloutta. Yli 3000 Arinalaista tarjoavat market- ja ABC-kaupan, tavaratalo- ja erikoisliikekaupan sekä matkailu- ja ravitsemiskaupan palveluita yli 180 toimipaikassa eri puolilla Pohjois-Suomea. Omistajat saavat palveluja käyttämällä omistajahyötyjä keskimäärin yli 500 euroa taloutta kohden vuodessa. Arinan tuotot palautetaan aina pohjoiseen, pohjoisen ihmisten ja alueen hyväksi.

Hukkalämpö hyödyksi: S-marketista päästötöntä energiaa kaukolämpöverkkoon - Caverionin, Osuuskauppa Arinan ja Oulun Energian innovaatio tuottaa hiilineutraalia kaukolämpöä24.11.2021 13:23:34 EET | Tiedote

Kaupan lauhdelämmön hyödyntäminen on erinomainen esimerkki kaupungin energiajärjestelmän ja kiinteistöjärjestelmien yhdistämisestä. Caverionin, Osuuskauppa Arinan ja Oulun Energian yhteistyössä kehittämä innovaatio lisää kustannustehokasta hiilineutraalia kaukolämmöntuotantoa. Uudenlainen tapa hallita energiavirtoja tarjoaa konkreettisen keinon ilmastonmuutoksen hillitsemiseen. Kehitystyön verifioinnissa ovat olleet mukana myös VALOR Partners Oy ja VTT.

Valtakunnallinen ABC-lataus siirtyy mobiiliaikaan – Osuuskauppa Arinan ensimmäiset latausasemat avataan loppuvuoden 2021 aikana26.10.2021 14:16:29 EEST | Tiedote

S-ryhmän osuuskauppojen valtakunnallisen ABC-latausverkoston rakentaminen alkoi keväällä 2021, ja vuoden loppuun mennessä se on jo noin 50 latausaseman laajuinen. Osuuskauppa Arinan alueen ensimmäiset ABC-latausasemat avataan loka-marraskuussa ABC Pudasjärvelle ja ABC Vaalaan. Jatkossa ABC-latauksen koko asiointi hoituu ABC-mobiililla.

Arinan vuoden 2020 parhaat työryhmät ja esimiehet palkittiin Levillä - Maija Kiljo pokkasi Arinan vuoden esimiehen Martti-patsaan25.10.2021 13:27:13 EEST | Tiedote

Osuuskauppa Arina palkitsi vuoden 2020 parhaat työryhmät ja esimiehet Levillä. Palkintokategorioita olivat vuoden tulokas, vuoden työryhmät ja esimiehet, vuoden kehittäjät, vuoden ryhmäpäällikkö ja Tahto-patsas elämäntyöpalkinto. Yhdeksästä palkitusta toimiala- ja näkökulmaesimiehestä Arinan vuoden esimiehelle annettavan Martti-patsaan pokkasi marketpäällikkö Maija Kiljo.

Arina mukaan ennätyslaajaan Pidä huolta -kampanjaan nuorten mielenterveyden edistämiseksi21.9.2021 11:35:26 EEST | Tiedote

Korona-aika on lisännyt nuorten pahoinvointia ja ahdistuneisuutta. Tämä näkyy matalan kynnyksen mielenterveyspalvelujen ruuhkautumisena myös Pohjois-Suomessa. Osuuskauppa Arina liittyy 50 000 euron lahjoituksella Toivon Kärki ry:n ja MIELI ry:n yhteiseen Pidä Huolta -hyväntekeväisyyshaasteeseen, jonka avulla kerätään rahaa nuorten mielenterveystyöhön yli 70 suomalaisen artistin voimin. Arinan lisäksi pohjoisesta haasteessa ovat mukana mm. LähiTapiola Pohjoinen ja LähiTapiola Lappi.