Oulun toinen Fafa´s avasi Limingantullissa

Osuuskauppa Arina avasi tiistaina syyskuun 22. päivä toisen Fafa’s -ravintolan Limingantullin Prisman tiloihin. Aiemmin avattu Kauppakeskus Valkean Fafa´s on hurmannut oululaisia kasvispainotteisella ja Lähi-Idän makumaailman inspiroimalla ruualla jo kahden vuoden ajan.

Fafa's Limingantullin henkilökunta odotti innostuneena ovien avaamista asiakkaille.

– Uusi Fafa’s täydentää loistavasti Limingantullin ravintolatarjontaa. Ruokalista koostuu mm. Fafa´sin omista falafeleista, täytetyistä pitaleivistä ja tuoreista salaateista, joiden raaka-aineissa pyritään käyttämään orgaanisesti kasvatettuja raaka-aineita. Fafa’s on myös saanut paljon kiitosta laajasta valikoimasta vegaanisia annoksia, sanoo ryhmäpäällikkö Heidi Koponen.

Limingantullin Fafa´sissa työskentelee 9 uutta työntekijää, joista 7 on uusia arinalaisia. Kansainvälisessä työporukassa työkieli tulee olemaan Fafa´sin konseptin mukaan englanti. Asiakkaita palvellaan kuitenkin myös suomeksi.

– Kasassa on hieno ryhmä uusia ja motivoituneita työntekijöitä, jotka ovat hyvin innoissaan avaamassa uutta ravintolaa. Uusi työryhmä on harjoitellut ennen oman ravintolan avausta Valkean Fafa´sissa ja he ovatkin saneet sieltä hyvät opit tulevaan avaukseen, kertoo Fafa´sin ravintolapäällikkö Sini Aapaoja.

Ruuan tekemisen lisäksi uudet työntekijät ovat perehtyneet myös Fafa´sin ja Osuuskauppa Arinan arvojen mukaiseen toimintaan. Fafa’sin toimintaa ohjaavat laadukkaan ruoan lisäksi ympäristön ja yhteiskunnan hyvinvointiin keskittyvät arvot. Nämä ovat yhtenäisiä myös Osuuskauppa Arinan arvojen kanssa.

– Osuuskaupan tehtävä on tarjota palveluja omistajillemme. Nyt avattu Fafa’s on yksi esimerkki palvelujen kehittämisestä, joilla haluamme lisätä alueen vetovoimaa. On myös hienoa luoda uusia työpaikkoja, etenkin näin haastavina aikoina toteaa toimialajohtaja Ulla Peltoniemi.

Nyt avatussa Fafa´sissa on 70 neliötä ja 12 asiakaspaikkaa. Ravintolan huomiota herättävimpänä yksityiskohtana on upea seinän kokoinen taideteos. Paikallisen taiteilijan Marko Anttilan tekemä teos oululaisesta maisemasta, Toripolliisista ja tuoreista vihanneksista yhdistää upeasti paikallisuuden ja Fafa´s konseptin ajatuksen tuoreiden raaka-aineiden merkityksestä ruuan laitossa.

– Viimeiset päivät olemme järjestelleet ravintolaa ja täyttäneet kaappeja. Remontti meni hyvin ja pääsimme tekemään kaikki esivalmistelut hyvissä ajoin. Nyt kaikki on valmista, Aapaoja iloitsi juuri ennen ravintolan ovien avautumista.

Limingantullin Fafa'sin seinällä olevan taideteoksen on tehnyt taiteilija Marko Anttila. Maver (taiteilijanimi) on oululainen katu- ja graffititaitelija.
Uusi Fafa's löytyy Limingantullin Prisman eteläpäädystä.

Osuuskauppa Arina on kuluttajaosuuskunta, jonka omistaa yli 170 000 pohjoissuomalaista kotitaloutta. Osuuskaupan tarkoitus on tuottaa palveluja ja hyötyjä omistajilleen. Arinalaiset tarjoavat market- ja ABC-kaupan, tavaratalo- ja erikoisliikekaupan sekä matkailu- ja ravitsemiskaupan palveluja 182 toimipaikassa eri puolilla Pohjois-Suomea yli 3000 työntekijän voimin. Omistajat saavat palveluja käyttämällä omistajahyötyjä keskimäärin yli 550 euroa taloutta kohden vuodessa.

Henkilökunnalle kasvosuojaimet käyttöön Osuuskauppa Arinan toimipaikoissa14.10.2020 09:36:02 EESTTiedote

Osuuskauppa Arina haluaa konkreettisilla teoilla varmistaa, että teemme yhdessä Pohjois-Suomesta paremman paikan elää. Vaikka tartuntatautitilanne on toimialueella toistaiseksi rauhallinen, halutaan Arinassa osaltaan vaikuttaa siihen, että se myös pysyy rauhallisena. Tämän vuoksi Arinan toimipaikoissa otetaan henkilökunnan kasvosuojaimet käyttöön 14.10. tai heti, kun suojaimet ovat käytettävissä.

Rovaniemen Original Sokos Hotel Vaakuna palkittiin jälleen13.10.2020 11:56:52 EESTTiedote

SOK Matkailu- ja ravitsemiskaupan ketjuohjaus palkitsi Sokos Hotellien parhaat päälliköt, onnellistajat ja hotellit 6.10. Ajan hengen mukaisesti palkinnot jaettiin Helsingin Original Sokos Hotel Triplasta ja kaikkien hotellien henkilöstö oli mukana etäyhteydellä. Palkittujen kunniaksi juotiin yhdet Suomen suurimmista virtuaalikahveista. Rovaniemen Original Sokos Hotel Vaakuna sai peräti kaksi palkintoa.

Osuuskauppa Arinan työntekijöille vuoden alusta lähtien keskimäärin 6 % taulukkopalkkaa kovempi tuntipalkka6.10.2020 14:09:56 EESTTiedote

– Osuuskauppa Arinan henkilökunnalla on ratkaiseva rooli siinä, miten osuuskauppa menestyy, kykenee kehittämään palveluja ja jakamaan hyötyjä omistajilleen. Halusimme kannustaa arinalaisia tavoitteelliseen toimintaan ja toiminnan edelleen kehittämiseen korottamalla palkkioiden maksimimäärää sekä tuomalla palkitseminen lähemmäs tehtyä työtä ja arkea, kertoo Osuuskauppa Arinan toimitusjohtaja Veli-Matti Puutio. Jopa 1,25 euroa enemmän tunnilta Osuuskauppa Arinan osuustoiminnallinen tulos nousi vuonna 2019 ennätystasolle, minkä johdosta osuuskauppa päätti uudistaa palkkiojärjestelmänsä. Vuoden 2020 alusta lähtien arinalaisille on maksettu tulospalkkioita kuukausittain. Osuuskauppa Arina palkitsi aiemmin koko henkilöstöä tulospalkkioilla kerran vuodessa. Osuuskaupan kannattavuuden kehityttyä useana peräkkäisenä vuonna päätettiin kehityksestä palkita onnistumisesta arinalaisia pitkin vuotta ja aiempaa enemmän. Uusi vuoden alusta käyttöön otettu palkkiojärjestelmä palkitsee henkilöstöä kuuka

Terva, Lohi ja Kesäyö – Original Sokos Hotel Arina uudistuu täydellisesti6.10.2020 12:49:34 EESTTiedote

Original Sokos Hotel Arinassa aloitettiin lokakuun alussa täydellinen peruskorjaus ja hotellihuoneiden uudistus. Alkuperäisestä, vuonna 1939, avatusta hotellista muistuttaa yhä suojelukohteena säilytetty Isokadun ja Pakkahuoneenkadun funkkistyylinen julkisivu. Edellinen suurempi remontti toteutettiin vuonna 2003, jolloin hotellihuoneiden kokonaismäärä nousi 260 huoneeseen. Uudistus toteutetaan kolmessa eri vaiheessa ja hotellin ovet pysyvät avoinna vieraille koko uudistuksen ajan. Investoinnin suuruus on 8 M€ ja kokonaiskesto on n. 1,5 vuotta.