Oulussa alkaa helmikuussa 2016 yrityksen digimarkkinointiin keskittyvä Yrittäjän ammattitutkinto

Markkinointi-instituutti aloittaa 23.2.2016 Oulussa Yrittäjän ammattitutkintoon valmistavan koulutuksen, jossa keskitytään yrityksen digimarkkinointiin ja yrittäjän digitaitoihin. Markkinointi-instituutti on suunnitellut koulutuksen yhteistyössä oululaisen digimarkkinointitoimisto Kuulun kanssa.

Digitaaliseen markkinointiin ja yrittäjän verkkomyyntiin keskittyvä Yrittäjän ammattitutkinto alkaa Oulun Markkinointi-instituutissa helmikuussa 2016

Digimarkkinointipainotteisessa Yrittäjän ammattitutkintoon valmistavassa koulutuksessa perehdytään digitaaliseen markkinointiin sekä sosiaalisen median käyttöön myynnin ja markkinoinnin tukena.

Koulutus on käytännönläheinen: koulutuspäivissä digimarkkinoinnin ammattilaiset antavat yrittäjille sopivia käytännön vinkkejä, ja koulutuspäivien välillä jokainen osallistuja kehittää oman yrityksensä digitaalisia kanavia ammattilaisen ohjauksessa. Ei siis pelkkää teoriaa tai paperille rustattuja some-suunnitelmia, vaan yrittäjä tuo tutkinnon suorittamisen aikana käytännössä digitaalisuuden yrityksensä markkinointiin.

Koulutuksen suunnittelijan, Markkinointi-instituutin kehittämispäällikkö Hannu Saukkosen mukaan digitaalisuus muuttaa jokaisen yrittäjän arkea. ”Vaikka yrityksen palveluita tai tuotteita ei ostettaisikaan verkosta vaan myymäläkäynnillä, yksikään yritys ei voi nykyään tavoittaa täyttä asiakaspotentiaaliaan näkymättä verkossa. Siksi pienenkin yrityksen on olennaista olla läsnä verkossa. Yrittäjältä tämä edellyttää digitaalisen markkinoinnin ja asiakashankinnan käytännön taitoja.”

Näyttötutkinnossa osaamista kehitetään oman yrityksen liiketoiminnassa

Koulutus valmistaa Yrittäjän ammattitutkinnon suorittamiseen. Yrittäjän ammattitutkinto on Opetushallituksen virallinen näyttötutkinto. Näyttötutkinnot on suunniteltu työelämässä jo oleville aikuisille ja ne on tarkoitus suorittaa työn ohessa. Niissä oma osaaminen näytetään käytännön työssä omalla työpaikalla.

Yrittäjän ammattitutkinnon osalla tämä tarkoittaa sitä, että koulutukseen voi osallistua yrittäjänä jo toimiva tai omaa yritystoimintaa perustava. Digimarkkinointiin keskittyvässä Yrittäjän ammattitutkinnossa osaaminen näytetään kehittämällä oman yrityksen toimintaa valitulla digitaalisen markkinoinnin, myynnin ja asiakashankinnan alueella.

Koulutus alkaa helmikuussa 2016

Koulutus alkaa 23.2.2016 ja sen suunniteltu kesto on noin 10 kuukautta. Jokaiselle osallistujalle räätälöidään yksilöllinen opiskelusuunnitelma, joka perustuu aikaisempaan osaamiseen, yritystoiminnan tavoitteisiin ja tarpeisiin. Ilmoittautuminen päättyy 5.2.2016. Koulutus maksaa 490 euroa + tutkintomaksun 58 euroa.

Tarkat tiedot Yrittäjän ammattitutkinnosta (Yrityksen digimarkkinointi): http://www.markinst.fi/tutkinnot/172/yrittajan-ammattitutkinto-oulu