Ouluun avataan artesaaniburgeriravintola Social Burgerjoint

Oulun keskustaan avataan keskiviikkona 4.12. Social Burgerjoint -yhteisön yhdeksäs ravintola. Social Burgerjoint on palkittu burgeriravintola, jonka on perustanut MasterChef Suomi -voittaja Pikkis Tuomonen.

Social Burgerjoint laajentaa ravintolayhteisöään merkittävästi tänä vuonna. Tänä vuonna on avattu viisi uutta ravintolaa. Huomenna keskiviikkona yhteisön yhdeksäs ravintola avataan Ouluun. Ravintolan franchisingyrittäjinä aloittavat Juha Ylitalo ja Reman Doski.

Palkitun burgeriyhteisön käsintehdyt artesaaniburgerit ovat burgereiden parhaimmistoa. Social Burgerjointin Brookdale-burgeri valittiin Euroopan parhaaksi syyskuussa järjestetyssä European Street Food Awardsissa. Voittoisa Brookdale sisältää kotimaisen naudanlihapihvin, cheddarjuustoa, bearnaisemajoneesia ja pikkelöityä punasipulia briossisämpylän sisällä. Sama burgeri valittiin kesäkuussa järjestetyillä, Suomen ensimmäisillä Burger lovers -festivaaleilla parhaaksi lihaburgeriksi.

”Vähemmän on enemmän. Burgerimme makumaailma on hiottu huippuunsa ja olemme valinneet kaikkiin listallamme oleviin burgereihin parhaimmat raaka-aineet. Konsepti on yksinkertainen. Mitään salaisia reseptejä meillä ei ole, vaan pääosassa on aina pihvi. Tämä on valitettavan usein unohtunut artesaaniburgeritrendissä. Olemme innoissamme, että saamme nyt tarjoilla burgereitamme myös Oulussa”, Social Burgerjointin luova johtaja ja The Burgermeister Pikkis Tuomonen sanoo.

Festareita kiertäneestä ruokarekasta taipaleensa aloittanut Social Burgerjoint on kasvanut lyhyessä ajassa burgeriyhteisöksi, jolla on ravintoloita Oulun lisäksi Vaasassa, Lahdessa ja Etelä-Suomessa. Oulun ravintola avataan osoitteessa Kauppurienkatu 10. Ravintola on auki maanantaista torstaihin klo 10.30–22, perjantaisin 10.30–23, lauantaisin klo 12–23 ja sunnuntaisin klo 12–21.

”Meille on tärkeää löytää hyvän sijainnin lisäksi toimintaa pyörittämään samat unelmat jakavat, intohimoiset tekijät. Oulun ravintolaa lähtevät johtamaan franchisingyrittäjät Juha ja Reman, joilla on molemmilla vahva ravintola-alan osaaminen ja yrittäjätausta. Olemme innoissamme yhteistyöstä”, Tuomonen sanoo.

Jokaisen Social Burgerjoint -ravintolan sisustuksen erityispiirre on graffititaiteilija JUGIX2:n tekemä ainutlaatuinen graffitimaalaus.

Pikkis Tuomonen, The Burgermeister, Social Burgerjoint
044 275 1336, pikkis@burgerjoint.fi
Elina Hautala, kaupallinen johtaja, Social Burgerjoint
050 328 7778, ellu@burgerjoint.fi

Social Burgerjoint on Pikkis Tuomisen ja Herkko Volasen perustama ravintolayhteisö, jonka ensimmäiset askelmerkit hahmoteltiin Pearl Jamin keikalla Berliinissä vuonna 2015. Euroopan parhaaksi tituleerattua burgeria, ensi alkuun ruokarekasta, sittemmin ravintolayhteisönsä kautta tarjoilevasta yrityksestä tuli osa Kotipizza Groupia loppuvuodesta 2017.