Bamla Agency

ŌURA julkaisee uuden sosiaalisen Lähipiiri-ominaisuuden

Lähipiiri-ominaisuus lanseerataan yhdessä ŌURAn uuden unialgrotimin kanssa. Algoritmi on aiemmin ollut beta-käytössä.

Personoitua terveystietoa tarjoava älysormusyhtiö ŌURA julkaisi tänään uuden sosiaalisen Lähipiiri-ominaisuuden sormuksiinsa. Lähipiirin avulla Ouran käyttäjät voivat halutessaan jakaa Ouran keräämät uni-, aktiivisuus- ja valmiustasolukunsa ystäviensä, perheenjäsentensä ja muun lähipiirinsä kanssa. Lähipiiri-ominaisuus mahdollistaa käyttäjilleen uuden sosiaalisen tavan jakaa Oura-dataansa valitsemiensa henkilöiden kanssa.

Ouran tavoitteena on aina ollut käyttäjiemme elämänlaadun parantaminen. Lähestymme terveyttä lempeällä tavalla, johon uusi Lähipiiri-ominaisuutemme on jatkumoa. Lähipiirin kautta personoimme käyttökokemusta entisestään ja annamme Ouran käyttäjille uudenlaisen mahdollisuuden pysyä yhteydessä myös perheidensä ja ystäviensä kanssa”, kertoo Ouran toimitusjohtaja Tom Hale.

Oura-sormus hyödyntää kehittynyttä anturiteknologiaa mitatakseen biometristä tietoa, kuten sykettä, sykevaihtelua, lämpötilaa ja veren happipitoisuutta. Näistä luvuista muodostetaan sen jälkeen kolme avainlukua: valmiustaso, uni ja aktiivisuus. Tämän lisäksi sormus tarjoaa räätälöityjä neuvoja ja vinkkejä käyttäjänsä elämänlaadun parantamiseen.

Uuden Lähipiiri-ominaisuuden avulla käyttäjät voivat jakaa avainlukunsa viimeisen kahden viikon ajalta valitsemiensa henkilöiden kanssa. Oura-sormuksen käyttäjät voivat liittyä osaksi jopa kymmentä eri Lähipiiriä. Käyttäjä pystyy myös valikoimaan helposti mitkä tulokset hän haluaa jakaa muiden kanssa ja millä tarkkuudella. Lisäksi käyttäjät voivat reagoida muiden käyttäjien tuloksiin emojien avulla.

Uusi Lähipiiri-ominaisuus lanseerataan yhtä aikaa ŌURAn uuden unialgoritmin kanssa. Algoritmi on aiemmin ollut beta-käytössä iOS- ja Android-käyttäjillä. Uusi unialgoritmi on yksi tarkimmista kuluttajakäyttöön suunnatuista univaiheiden tunnistusalgoritmeista. Se saavuttaa 79 prosentin yhteneväisyyden unipolygrafian (PSG) kanssa nelivaiheisen unisyklin (hereilläolo, kevyt uni, syvä uni ja vilke- eli REM-uni) osalta. Algoritmi kehitettiin käyttäen yhtä maailman laajimmista unidatasarjoista. Käytetty datasarja sisältää Oura-sormusten käyttäjädataa lähes kahden vuoden ajalta sekä referenssinä samaan aikaan kerättyä unipolygrafiadataa. Yli 1200 yötä mittaavassa datasarjassa on mukana yli 500 osallistujaa eri ikäryhmistä, sukupuolista ja etnisyyksistä.

Lyhyesti Ourasta

Vuonna 2013 perustettu Oura on suomalainen teknologiayritys, jonka kehitttämä älysormus mittaa käyttäjän unenlaatua, palautumista ja aktiivisuutta. Oura-sormus hyödyntää mittaamisessa muun muassa sykevälianalyysiä, joka antaa tarkkaa dataa käyttäjän fyysisestä ja psyykkisestä tilanteesta. Yrityksen tavoitteena on auttaa ihmisiä parantamaan untaan ja kokonaisvaltaista hyvinvointiaan. Oura-sormuksia on myyty maailmanlaajuisesti yli miljoona kappaletta. www.ouraring.com

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Bamla Agency

Suomeen uusi sijoitusrahasto – Kvanted on ensimmäinen Pohjoismainen aikaisen vaiheen teollisuusteknologiasijoittaja7.11.2023 10:00:00 EET | Tiedote

Uusi suomalainen pääomasijoitusyhtiö Kvanted julkaisee tänään ensimmäisen, 70 miljoonan euron rahastonsa. Eerik Paasikiven, Maria Wasastjernan ja Axel Ahlströmin perustama Kvanted sijoittaa teollisuusteknologiaa rakentaviin aikaisen vaiheen yrityksiin Pohjois-Euroopassa. Kvanted on ensimmäinen Pohjoismainen pääomasijoitusyhtiö, joka keskittyy teollisuusinnovaatioihin ja teollisuuden arvoketjua tehostaviin yrityksiin.

Measurlabsille 2,5 miljoonan euron rahoitus – mahdollistaa uusien innovaatioiden sujuvan tuotetestaamisen1.9.2023 09:33:26 EEST | Tiedote

Suomalainen laboratorioanalyyseja ja testauspalveluita tarjoava Measurlabs on kerännyt uuden 2,5 miljoonan euron rahoituksen. Measurlabsin alusta mahdollistaa yrityksille sujuvan laadunvarmistuksen ja tarvittavat testit tutkimus- ja kehitystyöhön. Rahoituskierrosta johti kansainvälinen aikaisen vaiheen sijoittaja VentureFriends ja mukana olivat myös aiemmat sijoittajat Lifeline Ventures, Tesi ja Curus. Uuden rahoituksen myötä Measurlabs laajentuu kunnianhimoisesti uusiin maihin osana kansainvälistymisstrategiaansa.

Silo AI ja Combient yhdistävät voimansa – Euroopan johtava yksityinen tekoälylaboratorio jatkaa kansainvälistä laajentumistaan6.7.2023 10:12:08 EEST | Tiedote

Silo AI, yksi Euroopan suurimmista yksityisistä tekoälylaboratorioista, ja Combient Group, eri teollisuusalojen yritysten johtava yhteistyöverkosto Pohjoismaissa, aloittavat strategisen yhteistyön. Osana yhteistyötä Silo AI ostaa Combientin tekoäly-yhtiön Combient Mixin ja vahvistaa näin asemaansa yhtenä Euroopan johtavista yksityisistä tekoälylaboratorioista. Silo AI:n ja Combientin yhteistyön tavoitteena kiihdyttää tekoälyn käyttöönottoa teollisuudessa ja lisätä näin Euroopan kilpailukykyä.

Ekologisista kylpyhuonetuotteistaan tunnettu Woodio sai yli 16 miljoonan euron kasvurahoituksen29.6.2023 09:48:17 EEST | Tiedote

Suomalainen materiaaliteknologia- ja designyritys Woodio on kerännyt 16,3 miljoonan euron kasvurahoituksen liiketoiminnan skaalaamiseen ja kansainvälistymiseen UB Forest Industry Green Growth Fund -pääomarahastolta ja Euroopan Innovaationeuvostolta. Kierroksella oli mukana myös aikaisempia sijoittajia. Woodio on tunnettu ekologisista kylpyhuonetuotteistaan, joihin käytetään yrityksen kehittämää innovatiivista puukomposiittimateriaalia, Woodio®-materiaalia.