Outi Alanko-Kahiluoto jatkaa Museoliiton puheenjohtajana

Kansanedustaja Outi Alanko-Kahiluoto on valittu yksimielisesti kolmannelle kaudelle Suomen museoliiton puheenjohtajaksi Vaasassa järjestetyssä liiton 95. vuosikokouksessa 24.5.2018.

Museoliiton hallituksen jäseniä puheenjohtaja Outi Alanko-Kahiluodon johdolla. Kuva Tanja Salonen.

Kokouksessa valittiin myös kolme uutta jäsentä Suomen museoliiton hallitukseen. Hallituksessa aloittavat Tampereen museoiden / Museokeskus Vapriikin kokoelmapäällikkö Teemu Ahola, Tampereen taidemuseon johtaja Taina Myllyharju ja Suomen Lelumuseo Hevosenkengän johtaja Johanna Rassi

Erovuorossa ollut Metsähallituksen kehittämispäällikkö Timo Kukko valittiin hallitukseen kolmivuotiselle jatkokaudelle.

Vanhoina jäseninä Suomen museoliiton hallituksessa jatkavat Forssan museon johtaja Kati Kivimäki, Aboa Vetus & Ars Nova -museon johtaja Johanna Lehto-Vahtera, Helsingin kaupunginmuseon johtaja Tiina Merisalo, Varkauden museoiden museotoimenjohtaja Hanna-Kaisa Melaranta, Kansallisgallerian kokoelmahallintajohtaja Riitta Ojanperä, Satakunnan Museon johtaja Juhani Ruohonen, Mobilian johtaja Heidi Rytkyja Keski-Suomen museotoimenjohtaja Heli-Maija Voutilainen

Jopa 43 poliitikkoa ”työharjoitteluun” museoihin16.8.2018 08:10Tiedote

Suomen museoliiton koordinoimaan Kutsu poliitikko museoon -kampanjaan osallistuu ainakin 43 poliitikkoa. Eduskunnan puhemies Paula Risikon sekä ministereiden Sampo Terhon, Sanni Grahn-Laasosen ja Jussi Niinistön johdolla kansanedustajat ja kunnallispoliitikot tutustuvat museotyöhön pintaa syvemmältä 24 museossa eri puolilla Suomea. Media on tervetullut seuraamaan poliitikkoja museoharjoittelussa kampanjaviikolla 27.–31.8.2018.