Pääkaupunkiseudun ilmanlaatu oli kesällä hyvä – Tietyömaat nostattivat pölyä ilmaan hetkellisesti

HSY:n mittausten mukaan pääkaupunkiseudun ilmanlaatu oli kesällä tyypilliseen tapaan suurimman osan ajasta hyvä tai tyydyttävä. Puhtainta ilma oli heinäkuussa. Ilmanlaatu heikkeni hetkittäin huonoksi tie- ja raitiotyömaiden vuoksi.

- Jos verrataan ilmanlaatua edelliseen vuoteen, ilmanlaatu oli tänä kesänä parempi kesä- ja heinäkuussa, mutta elokuussa hieman edellisvuotta huonompi, kertoo projektitutkija Nelli Kaski Helsingin seudun ympäristöpalveluista.

Ilmanlaatu heikkeni kesän aikana huonoksi yksittäisinä tunteina vilkasliikenteisten katujen varsilla tie- tai raitiotyömaiden aiheuttaman pölyisyyden vuoksi. Tietöiden takia hengitettävien hiukkasten raja-arvotaso ylittyi kesällä kerran Espoossa Olarissa.

- Kaiken kaikkiaan tänä kesänä oli vähemmän pölyisiä päiviä kuin viime kesänä. Seudulle ei myöskään kulkeutunut muualta poikkeuksellisia määriä pienhiukkasia tai otsonia, Kaski toteaa.

HSY seuraa pääkaupunkiseudun ilmanlaatua eri puolilla pääkaupunkiseutua. Ajankohtaisen ilmanlaatutiedon saa osoitteesta hsy.fi/ilmanlaatu.

Lisätietoa:

HSY:n hallituksen kokous 16.2.201816.2.2018 10:25Tiedote

Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymän hallituksen päätökset 16.2.2018 Hallitus päätti muun muassa valita Kivikon jätepalvelukeskuksen siirtokuormausaseman ja vanhan toimistorakennuksen saneerauksen urakoitsijaksi Sähköarina Oy:n. Hallitus sai tiedoksi pääkaupunkiseudun ilmastonmuutokseen sopeutumisen strategian toteutumisen vuonna 2016. HSY tiedottaa erillisellä tiedotteella ilmastonmuutoksen sopeutumisen strategian toteutumisesta. Kokouksen pöytäkirja, jossa on lisää edellisistä sekä muut päätetyt asiat: http://dsjulkaisu.tjhosting.com/~hsy01/kokous/TELIMET.HTM Ystävällisin terveisin Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymä viestintäjohtaja Riitta-Liisa Hahtala puh. 09 1561 2412, 040 593 6346 www.hsy.fi

HSY palkitsi Hilton Helsinki Strandin ja erityisopettaja Jukka-Pekka Anttisen jätteen vähentämisestä15.2.2018 13:58Tiedote

Helsingin seudun ympäristöpalvelut HSY on jakanut Vuoden Petraaja 2017 -palkinnon Hilton Helsinki Strandille. Lisäksi Käpylän peruskoulun erityisopettaja Jukka-Pekka Anttiselle myönnettiin kunniamaininta. Palkinto myönnetään toimijalle, joka on vähentänyt merkittävästi jätemääräänsä ja edistänyt materiaalitehokkuutta ja siten osallistunut vähähiilisen yhteiskunnan rakentamiseen. HSY jakoi palkinnon torstaina 15. helmikuuta pidetyssä Helsingin seudun ilmastoseminaarissa.

Ennakkotiedote HSY:n hallituksen kokouksesta 16.2.201814.2.2018 07:25Tiedote

Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymän hallituksen kokous pidetään perjantaina 16.2.2018 Kokouksen esityslista on nähtävissä osoitteessa http://dsjulkaisu.tjhosting.com/~hsy01/kokous/TELIMET.HTM Hallitus päättää muun muassa Kivikon jätepalvelukeskuksen siirtokuormausaseman ja vanhan toimistorakennuksen saneerauksen urakoitsijan valinnasta ja saa tiedoksi pääkaupunkiseudun ilmastonmuutokseen sopeutumisen strategian toteutumisen vuonna 2016. HSY tiedottaa kokouksen jälkeen ilmastonmuutoksen sopeutumisen strategian toteutumisesta. Kokouksen pöytäkirja on nähtävissä em. osoitteessa perjantaina 16.2.2018. Ystävällisin terveisin Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymä viestintäjohtaja Riitta-Liisa Hahtala puh. 040 593 6346 www.hsy.fi