Päättyykö Vikingloton neljän kuukauden putki? Jaossa historian toiseksi suurin jättipotti

Vikingloton ensi keskiviikon kierroksella on tarjolla historian toiseksi suurin päävoitto. Yhdellä 6+1-täysosumalla voi voittaa noin 33 000 000 euroa.

Historian suurin yksittäinen Vikingloton voittosumma kuitattiin viime vuoden marraskuussa. Tuolloin onnekas norjalaispelaaja voitti peräti 35 miljoonaa euroa.

Vikingloton päävoitto on karttanut pelaajia jo kauan. Edellisen kerran pelistä löytyi 6+1-tulos joulun alla. Silloin norjalaisvoittaja sai täysosumallaan 10,4 miljoonaa euroa.

- Lähes neljä kuukautta on mennyt ilman täysosumia, joten olisikohan jo aika? Nyt kannattaa heilauttaa Veikkaus-korttia pelatessa, ellei halua Loimaa-tyyppistä jännitystä. Veikkaus-korttia käyttämällä voitto tulee automaattisesti tilille vaikka muisti menisi ja unohtaisi pelanneensa, tähdentää Veikkauksen tiedottaja Tero Talaslahti.

Suomen tähän mennessä suurin Vikingloton voitto on Helsingissä 2012 pelattu 7,8 miljoonaa euroa. Voittaja ei tuolloin halunnut antaa Veikkauksen kahvitusseremonioiden jälkeen kommentteja julkisuuteen.

Toiseksi suurimman voiton saanut mies sen sijaan kertoi tunnelmistaan Veikkauksen haastattelussa. Suomussalmella K-market Herkkukirsikassa pelattu rivi toi miehelle kesällä 2014 noin 7,5 miljoonaa euroa. Hän oli arvonrahetkellä nukkumassa, mutta luki aamulla Ilta-Sanomista voiton osuneen Suomeen ja tarkisti heti rivinsä.

- Ei meinannut tosite pysyä kädessä, mutta onneksi pelasin Veikkaus-kortilla, niin on voitot tallessa. Elämäntilanne on sellainen, ettei isoja hankintoja tarvitse tehdä. Auto kuitenkin menee vaihtoon, vaikka uudelle ei tarvetta olisikaan, mies sanoi tuolloin Veikkaukselle.

Uuden veneen mies arveli ilmaantuvan rantaan. Veneeseen mies aikoi hankkia myös hieman lisävarusteita.

Mikäli 33 miljoonan potti osuu keskiviikkona Suomeen, se on maamme kautta aikojen suurin Vikinglotto-voitto, mutta myös kahdeksanneksi suurin yksittäinen Veikkauksen rahapelivoitto kaikki pelit huomioiden. Listan keulilla on Loimaan Eurojackpotin 90 miljoonan täysosuma, jota ei ole vieläkään lunastettu. Myös muut top10-rahapelivoitot ovat Eurojackpotista.

Vikingloton suurimmat voitot, TOP10

1.    35 M€         kierros 46/2017                          täysosumia 1 kpl                         Norja
2.    24 M€         kierros 16/2017                          täysosumia 1 kpl                         Norja
3.    22 M€         kierros 33/2016                          täysosumia 2 kpl (kummallekin n. 22M€),   Norja (10 osuuden porukka) ja Tanska