Helsingin Diakonissalaitoksen Hoiva Oy

Päihdepalveluyksikkö Breikki muuttaa Hatanpäälle

Helsingin Diakonissalaitoksen Hoiva Oy:n Tampereella toimiva päihdepalveluyksikkö Breikki muuttaa Hämeenpuistosta Hatanpäälle. Syynä muuttoon on tilanpuute, sillä Breikin asiakasmäärä on kasvanut ja toiminta laajentunut.

– Uudet tilat mahdollistavat palveluiden laajentumisen ja paremman saatavuuden asiakkaillemme, sanoo Breikin yksikön johtaja Kimmo Hannus.

– Olemme aloittaneet jo ympäristötyön uudessa osoitteessa. Tarkoituksemme on lisätä asianmukaista tietoa Breikin toiminnasta naapurustossa, ennaltaehkäistä ongelmatilanteiden syntyä sekä puuttua välittömästi mahdollisiin häiriöihin. Tavoitteemme on rakentaa hyvä yhteistyö ja vuorovaikutus Breikin lähialueen toimijoiden kanssa, Hannus toteaa.

Päihdepalveluyksikkö Breikki on tuottanut monipuolisia huumehoidon palveluja yhteistyössä Pirkanmaan Sininauhan Abnoy Oy:n kanssa vuoden 2017 alusta.  Palvelut ovat osa Tampereen kaupungin huumehoidon hankintaa.

Breikin palvelut ovat asiakkaalle maksuttomia ja niihin voi hakeutua matalalla kynnyksellä, ilman lähetettä, ajanvarausta tai etukäteisyhteydenottoa. Se tarjoaa sosiaali- ja terveysneuvonnan palveluita, hoidontarpeen arviointia niin opioidiriippuvaisten korvaushoitoon kuin myös muihin päihdehuollon palveluihin, palveluohjausta, huumehoitoa ja opioidiriippuvaisten korvaushoitoa. Yksiköstä on saatavilla yhteisö- ja ryhmätoimintaa, vertais- ja työtoimintaa sekä lääkäripalveluja.

Osana Breikin toimintaa on ESR-rahoitteinen STEPPI-hanke, joka tuottaa matalan kynnyksen työtoimintaa huume- mielenterveys- ja asumispalveluiden sekä rikosseuraamuslaitoksen että leipäjonon asiakkaille. Tehtävät liittyvät muun muassa hävikkiruokaan, kiinteistöhuoltoon ja kirpputoritoimintaan.  STEPPI ei muuta Breikin kanssa, vaan jatkaa toimintaa Viadian tiloissa Puutarhakadulla.

Päihdepalveluyksikkö Breikin osoite 20.12. alkaen on Hatanpään valtatie 34 A/B 3.krs, puh. 050 437 2354. Breikki on avoinna asiakkaille arkisin klo 8.30 – 15.

Kimmo Hannus, yksikön johtaja
kimmo.hannus@hoiva.fi

Mirka Haapasaari, lähiesimies
mirka.haapasaari@hoiva.fi

Helsingin Diakonissalaitoksen Hoiva Oy

09 77501http://www.hoiva.fi/

Helsingin Diakonissalaitoksen Hoiva on yhteiskunnallinen yritys, ikääntyneiden ja erityisryhmien asiantuntija, joka tarjoaa palveluja ja kehittää uusia innovaatioita yhdessä asiakkaidensa kanssa. Helsingin Diakonissalaitoksen pitkä historia ja vahva arvopohja luovat perustan toiminnalle asumis-, päihde- ja hoivapalvelujen vastuullisena tuottajana.

Lue lisää julkaisijalta Helsingin Diakonissalaitoksen Hoiva Oy

Helsingin Diakonissalaitoksen Hoiva Oy:n kehitysjohtajaksi on nimitetty Kirsi Nurmi30.9.2013 08:51Tiedote

TIEDOTE 29.9.2013. KTM Kirsi Nurmi on nimitetty Helsingin Diakonissalaitoksen Hoiva Oy:n kehitysjohtajaksi. Kehitysjohtajan tehtävänä on varmistaa Hoivan kehittyminen erinomaisesta laadustaan ja edelläkävijyydestään tunnetuksi hoivayritykseksi sekä asiakkaiden että henkilökunnan keskuudessa. Kehitysjohtaja vastaa myös Hoivan hallitusta maantieteellisestä laajenemisesta yrityksen arvomaailman mukaisesti sekä siihen liittyvistä projekteista ja hankkeista.

Yksityisyrityksen ja oppilaitoksen kumppanuussopimus mahdollistaa hoitotyön taitojen oppimisen aidossa ympäristössä28.2.2012 16:15Tiedote

Helsingin Diakonissalaitoksen Hoiva Oy ja Diakonia-ammattikorkeakoulu Oy ovat allekirjoittaneet hoitotyön ja sosiaalialan koulutusohjelmien yhteistyösopimuksen. Sopimuksen tavoitteena on mahdollistaa opiskelijoiden oppiminen autenttisissa vanhusten hoitotyön ja vanhustyön oppimisympäristöissä sekä vanhusten hoitotyöhön ja vanhustyön palvelujen kehittämiseen liittyvien opinnäyteyhteistöiden lisääminen. Diakonissalaitoksen sairaalassa toteutettavaan opetukseen osallistuu keväällä 2012 yhteensä 49 opiskelijaa.