Päijät-Hämeen yhteisövero oli 96 miljoonaa euroa vuonna 2018

Vuonna 2018 suurimmat yhteisöverot Päijät-Hämeestä kertyivät Lahdessa, Hollolassa ja Orimattilassa toimivilta yrityksiltä, selviää Keskuskauppakamarin laskelmista. ”Tiedoista selviää, että Päijät-Hämeessä yritykset maksoivat yhteisöveroa 96 miljoonaa euroa viime vuonna. Yhteisöveron määrä kuvastaa yritystoiminnan kannattavuutta. Lisäksi viime vuoden työllisyyden kasvu vahvistavaa signaalia, että alueemme yrityksillä on mennyt hyvin ja työllisyysaste on noussut. Hyvä vire on jatkunut myös tänä vuonna”, toteaa Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.

Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen (Kuva Tarmo Valmela / Photodance Valmela)

Päijät-Hämeeseen rekisteröidyistä yhteisöistä yhteisöveroa kertyi Lahdessa 70,7 miljoonaa euroa, Hollolassa 9,1 miljoonaa euroa ja Orimattilassa 5,4 miljoonaa euroa. Tiedot käyvät ilmi Keskuskauppakamarin laskelmista, jotka perustuvat Verohallinnon tietoihin.

”Päijät-Hämeessä yhteisöveron määrä on kasvanut vuosittain ja viime vuonna maakunnassa yritysten maksama yhteisövero oli lähes 3,5 miljoonaa suurempi kuin vuonna 2017”, Eerikäinen kertoo.

”Yhteisöverokanta laskettiin 20 prosenttiin vuonna 2014. Yritysten maksaman yhteisöveron määrä on kuitenkin kasvanut melkein joka vuosi ja on merkittävästi korkeampi kuin ennen yhteisöverokannan alentamista. Suomen yhteisöverokanta on pidettävä jatkossakin kansainvälisesti kilpailukykyisellä tasolla”, sanoo Keskuskauppakamarin johtava veroasiantuntija Emmiliina Kujanpää.

Yhteisövero on vain yksi yritysten maksamista ja tilittämistä veroista. Keskuskauppakamari julkaisee vuoden 2020 alussa Suuren Veroselvityksen, jossa tarkastellaan laajemmin yritysten maakuntakohtaista verojalanjälkeä.

Hämeen kauppakamarin Tilinpäätös- ja veropäivä järjestetään 18.11.2019 Lahdessa. Päivän aikana on tarjolla ajankohtaista asiaa muun muassa hallitusohjelmasta, tuloverotuksesta ja arvonlisäverotuksesta. Median edustajat ovat tervetulleita seuraamaan asiantuntijoiden puheenvuoroja ja lounaalle.

Tilinpäätös- ja veropäivän ohjelmaan voi tutustua tästä linkistä.

Lisätietoja:

Median ilmoittautuminen:
Hämeen kauppakamarin viestintäpäällikkö Päivi Pulkki, paivi.pulkki@hamechamber.fi tai

Hämeessä kiinteistöalalle viisi uutta laillistettua välittäjää7.1.2020 09:43:12 EETTiedote

Keskuskauppakamarin välittäjäkokeista saatiin tämän syksyn koekierroksella 156 uutta laillistettua kiinteistönvälittäjää (LKV) ja 36 laillistettua vuokrahuoneistonvälittäjää (LVV). ”Hämeen kauppakamari onnittelee vaativan kokeen suorittaneita. Alueeltamme LKV-kokeen läpäisi Hämeenlinnasta sekä Lahdesta kaksi henkilöä ja Forssasta yksi henkilö”, kertoo Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.

Lisää hallitusammattilaisia Hämeeseen22.11.2019 08:00:00 EETTiedote

Yrityksen hallitustyöskentelyn osaamista mittaavaan HHJ-tutkintopäivään osallistui marraskuussa 296 henkilöä, joista 277 läpäisi kokeen. ”Hämeen kauppakamarin alueelta HHJ-tutkinnon läpäisi 13 henkilöä, joista seitsemän on Lahdesta, kolme Hämeenlinnasta ja yksi henkilö Asikkalasta, Hartolasta sekä Heinolasta”, kertoo Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen. ”Hämeen kauppakamari onnittelee tutkinnon suorittaneita.”

Kamppailu Hämeen Herruudesta starttaa ensi viikolla21.11.2019 09:51:39 EETTiedote

Pelicans ja HPK kamppailevat tällä sarjakaudella neljännen kerran Hämeen Herruudesta, kun hämäläistä yhteistyötä ja joukkovoimaa vahvistetaan alueen omalla jääkiekkosarjalla. ”Hämeen Herruus saa jatkoa, kun Pelicans ja HPK kohtaavat alkaneella kaudella ensimmäistä kertaa perjantaina 29.11. Lahdessa. Olemme tyytyväisiä, että olemme saaneet yhteistyöhön uusina mukaan Hämeen liiton ja Päijät-Hämeen liiton. Siten myös maakuntaliitot ovat kannustamassa alueemme Liiga-joukkueita”, sanoo Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.

Kanta-Hämeen yhteisövero oli 80 miljoonaa euroa vuonna 201821.11.2019 09:00:00 EETTiedote

Vuonna 2018 suurimmat yhteisöverot Kanta-Hämeestä kertyivät Hämeenlinnassa, Riihimäellä ja Forssassa toimivilta yrityksiltä, selviää Keskuskauppakamarin laskelmista. ”Tiedoista selviää, että Kanta-Hämeessä yritykset maksoivat yhteisöveroa 80 miljoonaa euroa viime vuonna. Yhteisöveron määrä kuvastaa yritystoiminnan kannattavuutta. Lisäksi viime vuoden työllisyyden kasvu vahvistavaa signaalia, että alueemme yrityksillä on mennyt hyvin ja työllisyysaste on noussut. Hyvä vire on jatkunut myös tänä vuonna”, toteaa Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.