Paikallis-Sähkö ja Capitis yhdistävät voimansa

Kajaanilainen Paikallis-Sähkö ostaa Capitiksen rakennusautomaatioliiketoiminnan ja luo vahvan yksikön, joka urakoi ja huoltaa rakennusautomaatiojärjestelmiä kasvavasti koko maassa.

Talotekniikkakonserni Quattro Mikenti Groupiin kuuluva sähköurakoitsija Paikallis-Sähkö Oy ostaa Kajaanilaisen Capitis Oy:n rakennusautomaatioliiketoiminnan. Capitiksen kaikki työntekijät siirtyvät vanhoina työntekijöinä Paikallis-Sähkölle sekä samalla siirtyvät myös kaikki Capitiksen edustukset. Jatkossa molempien yhtiöiden rakennusautomaatiourakointi tapahtuu Paikallis-Sähkölle siirtyvän Capitis-nimen alla.

”Yhdistämme voimamme, jotta voimme tarjota asiakkaillemme rakennusautomaatioon liittyviä palveluita useilla keskeisillä tuotemerkeillä ja entistäkin vahvemmin ja kattavammin resurssein”, kertovat Capitiksen perustaja Arto Kärki sekä Paikallis-Sähkön toimitusjohtaja Jukka Kivimäki.

”Capitis Oy:n keskeisiä arvoja ovat aina olleet korkea asiakastyytyväisyys, -läheisyys sekä palvelun ja laitteiden luotettavuus. Niistä löysimme helposti yhteisen sävelen Paikallis-Sähkön kanssa. Samalla kauppa tuo meille leveämpiä hartioita ja kasvumahdollisuuksia”, Arto Kärki toteaa.

Rakennusautomaatiolla parannetaan kustannus- ja energiatehokkuutta

Capitis tarjoaa vahvaa osaamista keskitettyissä valvomopalveluissa. Niiden valtakunnallinen kysyntä kasvaa rakennusten kustannus- ja energiatehokkuusvaatimuksista johtuen.

”Rakennusautomaatio on tärkeä sähköisen talotekniikan osa-alue, jonka todellisia ammattilaisia on harvassa. Capitis vahvistaa Paikallis-Sähkön ja QMG:n tarjoomaa rakennusautomaatio-järjestelmän osaamista. Uudesta rakennusautomaatioyksiköstä tulee Pohjois-Suomeen vahva organisaatio, joka tarjoaa laadukasta, kustannustehokasta ja laaja-alaista urakointia sekä huoltopalvelua koko rakennuksen elinkaaren ajan”, Jukka Kivimäki toteaa.

Paikallis-Sähkö on Pohjois-Suomen suurimpia sähköurakoitsijoita. Rakennusautomaatiojärjestelmiä yhtiö on urakoinut Kajaanista, Kuusamosta sekä Oulusta käsin vuodesta 2011 lähtien.

Capitis (aikaisemmalta nimeltään Kainuun Automaatiopalvelu) on toiminut vuodesta 1986 lähtien koko Suomen alueella ja projekteissa ulkomaillakin. Capitiksen perustaja Arto Kärki on toiminut rakennusautomaation parissa jo yli 40 vuoden ajan. Hän ottaa Paikallis-Sähkössä vastuulleen rakennusautomaatioyksikön vetäjän tehtävät.

Jukka Kivimäki, toimitusjohtaja, Paikallis-Sähkö Oy, puh. 040 519 5776, jukka.kivimaki@paikallis-sahko.fi

Arto Kärki, toimitusjohtaja, Capitis Oy, puh. 020 7373 703, arto.karki@capitis.fi

Kimmo Liukkonen, toimitusjohtaja, Quattro Mikenti Group Oy, puh. 050 347 8997, kimmo.liukkonen@qmg.fi

Quattro Mikenti Group Oy

Quattro Mikenti Group on Suomen suurimpia ja kansainvälisimpiä talotekniikka-alan toimijoita, ja se tekee kaikkia LVIJA-, sähkö- ja sprinkleritöitä Suomessa ja Venäjällä. Yritysryhmään kuuluu kaksitoista erikoistunutta tytäryritystä sekä konserni. Konsernin palveluksessa on yli 450 LVI- ja sähköalan ammattilaista. Toimipaikkoja on Suomessa kaksikymmentäyksi ja Venäjällä neljä. Vuonna 2017 konsernin liikevaihto oli 128 miljoonaa euroa.  www.qmg.fi

Paikallis-Sähkö Oy

Paikallis-Sähkö tuottaa sähkö-, järjestelmä- ja turvaurakointipalveluja sekä harjoittaa sähkötarvikekauppaa Kainuussa ja Oulun talousalueella. Yhtiön liikevaihto oli vuonna 2017 runsaat 16 miljoonaa euroa ja se työllistää noin 125 henkilöä. Paikallis-Sähkö kuuluu Quattro Mikenti Group -konserniin.

Capitis Oy

Capitis suorittaa rakennusautomaation asennus- ja huoltotöitä sekä niihin liittyviä sähkö-, asennus- ja kaapelointitöitä. Palveluina ovat mm. KNX-käyttöjärjestelmiin liittyvät kokonaisvaltaiset ohjelmointi- ja käyttöönottotyöt sekä -palvelut.