Paikallis-Sähkö kasvaa Koillismaalla liiketoimintakaupalla

Kajaanilainen Paikallis-Sähkö vahvistaa asemiaan Kuusamossa ja lähikunnissa ostamalla Sähköpalvelu Mustosen sähköurakointiliiketoiminnan.

Talotekniikkakonserni Quattro Mikenti Groupiin kuuluva Paikallis-Sähkö ostaa Sähköpalvelu Mustosen sähköurakointiliiketoiminnan, jonka henkilöstö siirtyy vanhoina työntekijöinä Paikallis-Sähkölle. Kaupan jälkeen Paikallis-Sähkö työllistää noin 130 sähköurakoinnin ja -huollon ammattilaista Pohjois-Suomessa. Myyjät Tarmo Mustonen ja Jukka Soini jatkavat entisissä tehtävissään.

Organisaatiot täydentävät toisiaan

Kainuun ja Koillismaan perinteikkäiden sähköalan osaajien yhdistyminen nähdään luontevana kasvuaskeleena molemmissa yrityksissä.

– Hienoa, että saamme Tarmon ja Jukan tiimeineen Paikallis-Sähkön riveihin. Vahvistamme palvelukykyämme Koillismaalla, kun saamme lisää alueen tuntevia ja kokeneita tekijöitä samaan joukkueeseen. Alueella on kasvavaa kysyntää paitsi sähköurakoinnille, myös huollolle sekä muulle sähköalan erikoisosaamiselle, toteaa Paikallis-Sähkön toimitusjohtaja Timo Keränen.

Organisaatiot täydentävät toisiaan ja ovat tehneet yhdessä töitä.

– Muodostamme yhdessä erittäin sopivan yhdistelmän suunnittelu- ja projektiosaajia sekä asentajia. Osana Paikallis-Sähköä ja QMG:ta pystymme tarjoamaan asiakkaillemme entistä laajempaa palveluvalikoimaa, esimerkiksi rakennusautomaatiota, Tarmo Mustonen arvioi.

– QMG:lle Paikallis-Sähkön vahvistuva asema on tärkeää kehitystä. Tämä tarkoittaa, että voimme tarjota Pohjois-Suomen sekä valtakunnallisille asiakkaillemme entistä kattavampaa organisaatiota myös Koillismaalla, Quattro Mikenti Groupin toimitusjohtaja Kimmo Liukkonen kertoo.

Paikallis-Sähkö Oy

Vuonna 1959 perustettu Paikallis-Sähkö tarjoaa sähkö-, automaatio- ja turvaurakointipalveluja Pohjois-Suomessa. Sen toimipaikat sijaitsevat Kajaanissa, Kuhmossa, Kuopiossa, Kuusamossa, Oulussa, Paltamossa, Sotkamossa ja Suomussalmella. Yhtiön liikevaihto oli 12,6 miljoonaa euroa vuonna 2018  ja se työllistää noin 120 henkilöä. Paikallis-Sähkö kuuluu Quattro Mikenti Group -konserniin.

Sähköpalvelu Mustonen Oy

Vuonna 1986 perustettu Sähköpalvelu Mustonen tarjoaa sähköurakoinnin ja -huollon palveluita Kuusamossa ja lähikunnissa. Yhtiö työllistää 10 henkilöä ja sen liikevaihto oli 1,9 miljoonaa euroa vuonna 2018.

Quattro Mikenti Group Oy

Quattro Mikenti Group on Suomen suurimpia talotekniikka-alan toimijoita, ja se tekee kaikkia LVIJA-, sähkö- ja sprinkleritöitä. Yritysryhmään kuuluu kaksitoista erikoistunutta tytäryritystä sekä konserni. Konsernin palveluksessa on noin 700 talotekniikkaurakoinnin ja -huollon ammattilaista. Toimipaikkoja on Suomessa kaksikymmentäkolme. Vuonna 2018 konsernin liikevaihto oli 167 miljoonaa euroa.  www.qmg.fi