Painokevennetty juoksumatto nyt Turussa

Teknologiakehitys tuo uusia innovaatioita myös fysioterapiaan ja kuntoutukseen. Fysios Turku (Apex Fysioterapia) on ainoana Turussa investoinut yhdysvaltalaisen AlterG:n alun perin astronauteille kehitettyyn Anti-Gravity juoksumattoon. AlterG painokevennetty -juoksumatto mahdollistaa kävely- ja juoksuharjoittelun henkilöille, joille se aiemmin on ollut mahdotonta. NASAn patentoiman ainutlaatuisen paineilmatekniikan avulla kehon omaa painoa voidaan vähentää jopa 80%. Painokevennetty harjoittelu tehostaa merkittävästi kuntoutumista, kun 80-kiloinenkin harjoittelee kuin 16-kiloinen. Näin nivelten ja lihasten kuormitusta voidaan pienentää ja niin potilaat kuin urheilijatkin voivat aloittaa kävelykuntoutuksen tai juoksemisen aikaisemmin ja tehokkaammin.

Nopeutta ja monipuolisuutta kuntoutukseen

AlterG tarjoaa mullistavan monipuolisen välineen alaraajojen kuntoutukseen. Laite soveltuu erinomaisesti leikkauksen ja murtuman jälkeiseen hoitoon. Sekä myös urheilijoiden kunto- ja kuntoutusharjoitteluun. Painottomuus mahdollistaa kivuttoman ja pidempikestoisen harjoittelun olipa kyse kävelyn tai juoksun harjoitteista taikka lihasvoiman ja hengitys- ja verenkiertoelimistön kehittämisestä. AlterG:n ansiosta urheilijat voivat palata nopeammin harjoitteluihin.

Fysios askeleen edellä
Fysios alan suurimpana toimijana haluaa olla edelläkävijä ja tuoda parhaan palvelun ensimmäisenä käyttöön myös turkulaisille. AlterG on loistava lisä Fysios Turun (ent. Apex) jo ennestään alalla ainutlaatuisen kattavaan välineistöön.

”Tämä on merkittävä panostus, mutta tiedän, että laitetta käyttäneet kiittävät kilvan sen ylivertaisia ominaisuuksia sekä mielekästä ja motivoivaa harjoittelua. Suomessa laite on harvinaisuus; Suomen ensimmäinen laite tuli jääkiekon suurseura Jokereiden käyttöön. Maailmalla laite on niin sairaaloiden ja kuntoutusyritysten kuin huippu-urheilunkin käytössä. Viimeksi mainituista usean lajin maailmantähdet vannovat AlterG:n nimeen. Uskonkin, että oman kuntoutuskäyttömme ohessa tulemme näkemään paljon asiakkaita, jotka tulevat pelkästään harjoittelemaan painokevennetyn juoksumattomme innoittamana”, kertoo toimitusjohtaja Anne Sjöblom Fysios Turusta.

Lisätietoja:
Anne Sjöblom, Fysios Turku, puh. 050 032 3389, anne.sjoblom@fysios.fi

Fysios on valtakunnallinen fysioterapiaketju, joka auttaa kaikissa kehon liikkumiseen liittyvissä ongelmissa. Meille mikään vaiva ei ole liian iso tai liian pieni. Fysios toimii tällä hetkellä 300 ammattilaisen voimin 51 toimipisteessä 24 kaupungissa.