Päivi Niemi-Laine fortsätter i JHL:s ledning

JHL:s representantskap har på sitt konstituerande möte valt Päivi Niemi-Laine till ordförande för förbundet. Till branschchefer valdes Håkan Ekström och Teija Asara-Laaksonen. Valen var enhälliga.

JHL:s representantskap har på sitt konstituerande möte valt Päivi Niemi-Laine till ordförande för förbundet. Till branschchefer valdes Håkan Ekström och Teija Asara-Laaksonen. Valen var enhälliga.

Päivi Niemi-Laine fortsätter som förbundets ordförande. Hon valdes till posten förra hösten, när JHL:s dåvarande ordförande Jarkko Eloranta blev vald till ordförande för FFC. Före det var hon förbundets branschchef.

Till ordförandens ersättare valdes Håkan Ekström, som också han skött posten sedan hösten 2016. Före det var han JHL:s förhandlingschef för kommunsektorn.

Teija Asara-Laaksonen fortsätter som förbundets andra branschchef. Hon har skött denna uppgift alltsedan JHL grundades år 2005.

Päivi Niemi-Laine (bild och CV)
Håkan Ekström (bild och CV)
Teija Asara-Laaksonen (bild och CV)

Mer information: kommunikationschef Kristiina Ahonen, 040 5301 774

Förbundet för den offentliga sektorn och välfärdsområdena JHL:s 220 000 medlemmar jobbar med många slags uppgifter inom finländsk välfärd, omsorg och säkerhet. Branscher där det finns JHL-anslutna yrkespersoner är vård, omsorg, kosthåll, teknik och infrastruktur, trafik, renhållning och underhåll, förvaltning, fostran, bildning, fritid, kultur, säkerhet och räddning – i kommunerna, statssektorn, företagen och församlingarna. JHL är den största personalorganisationen inom kommunsektorn.

SAK:laisten kassojen vaatimukset menestyivät merkittäviltä osin markkinaoikeuden päätöksessä YTK-jutussa22.9.2017 15:30Tiedote

Markkinaoikeus katsoo tänään antamassaan ratkaisussa, että Yleisen työttömyyskassa YTK:n markkinointi vuosina 2013–2015 on osaksi harhaanjohtavaa. Oikeuden ratkaisu koskee asiaa, jossa oikeutta pyydettiin ottamaan kantaa YTK:n mainontaan, jossa vertailtiin työttömyyskassojen jäsenmaksuja. Tuomion parasta antia on se, että markkinaoikeus otti YTK:n markkinoinnin tutkittavakseen EU-oikeuden perusteella. Hakemuksen asian selvittämisestä markkinaoikeudessa tekivät JHL:n työttömyyskassa ja kahdeksan muuta SAK:laisten liitojen työttömyyskassaa. Työttömyyskassojen tekemän haastehakemuksen mukaan YTK:n kampanja olisi vertaillut työttömyyskassojen jäsenyyden hintoja harhaanjohtavalla tavalla. Oikeuden mielestä asia oli osaksi näin. Markkinaoikeuden mukaan eräs YTK:n käyttämä mainosvideo on harhaanjohtava, koska se viittaa YTK:n työttömyysturvan olevan muita edullisempi. Tämä harhaanjohtava mainos on omiaan vaikuttamaan palkansaajan taloudelliseen käyttäytymiseen tai aiheuttamaan vahinkoa kilpai