Päivi Niemi-Laine jatkaa JHL:n johdossa

Julkisten ja hyvinvointialojen liiton JHL:n edustajisto valitsi järjestäytymiskokouksessaan liiton puheenjohtajaksi Päivi Niemi-Laineen. Toimialajohtajina jatkavat Håkan Ekström ja Teija Asara-Laaksonen. Valinnat olivat yksimielisiä.

Päivi Niemi-Laine jatkaa liiton puheenjohtajana. Hänet valittiin tähän tehtävään viime syksynä, kun silloinen puheenjohtaja Jarkko Eloranta siirtyi SAK:n puheenjohtajaksi. Sitä ennen hän toimi liiton toimialajohtajana.

JHL:n puheenjohtajan varahenkilönä toimivana toimialajohtajana jatkaa Håkan Ekström, joka on hoitanut tehtävää niin ikään syksystä 2016. Aikaisemmin Ekström toimi JHL:n kunta-alan neuvottelupäällikkönä.

Teija Asara-Laaksonen jatkaa liiton toisena toimialajohtajana. Tätä tehtävää hän on hoitanut koko JHL:n olemassaolon ajan vuodesta 2005 lähtien.

Päivi Niemi-Laine kuvat ja cv
Håkan Ekrströn kuvat ja cv
Teija Asara-Laaksonen kuvat ja cv

Lisätietoja: viestintäpäällikkö Kristiina Ahonen, 040 5301 774

Julkisten ja hyvinvointialojen liiton JHL:n 220 000 jäsentä huolehtivat suomalaisten hyvinvoinnista, peruspalveluista ja turvallisuudesta monenlaisissa tehtävissä. Heidän alojaan ovat hoito, hoiva, kasvatus, sivistys, ruokahuolto, tekniikka ja infrastruktuuri, liikenne, puhtaus ja kunnossapito, hallinto, vapaa-aika, kulttuuri, turva ja pelastus. JHL:n jäsenet työskentelevät kunnissa, valtiolla, yrityksissä, järjestöissä ja seurakunnissa. Kunta-alalla JHL on suurin henkilöstöjärjestö.

JHL: Lagen om småbarnspedagogik går inte in på de verkliga problemen inom sektorn – nästa regering måste ta upp lagen på nytt11.7.2018 10:30Tiedote

Riksdagen godkände den nya lagen om småbarnspedagogik i slutet av juni. I motsats till vad lagstiftarna påstår blev inte barnets intresse det centrala i lagen. Den rättar inte till en enda sak som är viktig med tanke på barnen. JHL står fast vid åsikten att nästa regering måste ta upp den godkända lagen på nytt och forma om den för barnens bästa. Förbundet kräver också en snabb utbyggnad av fortbildningsvägar för barnskötare och socionomer för att deras sysselsättningsläge inte ska försämras.

JHL: Varhaiskasvatuslaki ei puutu alan todellisiin ongelmiin, seuraavan hallituksen avattava laki uudelleen11.7.2018 10:30Tiedote

Eduskunta hyväksyi kesäkuun lopulla uuden varhaiskasvatuslain. Toisin kuin lainlaatijat väittävät, lapsen etu ei noussut laissa keskeiseksi. Laki ei korjaa ainuttakaan lapsen edun kannalta olennaista asiaa. JHL on vahvasti sitä mieltä, että seuraavan hallituksen on avattava nyt hyväksytty laki ja muokattava se todella lapsen parhaaksi. Liitto vaatii myös pikaista jatkokoulutuspolkujen rakentamista lastenhoitajille ja sosionomeille, jotta heidän työllisyystilanteensa ei heikkenisi.