Päivitystöitä DNA:n kaapeliverkossa Raumalla 2.5. alkaen

DNA aloittaa kaapeliverkon päivitystyöt Raumalla vapun jälkeen, keskiviikkona 2. toukokuuta. Töistä aiheutuu lyhyitä palvelukatkoksia kaapeliverkon tv- ja laajakaistapalveluihin päiväsaikaan. Päivityksellä kehitetään alueen kaapeliverkkoa, lisätään sen kapasiteettia ja varaudutaan tulevaisuuden palveluihin.

DNA tekee kaapeliverkon päivitystöitä Raumalla. Työt etenevät alue kerrallaan – ensimmäisenä kohteena on Otan alue toukokuun aikana. Tämän vuoden aikana päivitettäviä alueita ovat myös Lajo, Paroalho, Sinisaari, Valtakadun alue, Vanha Rauma ja Uotila.

Työt tehdään arkisin, päiväsaikaan klo 8-16 välisenä aikana, ja niistä aiheutuu päivityksen kohteena olevalla alueella lyhyitä palvelukatkoksia kaapeliverkon televisio- ja laajakaistapalveluihin. Katkokset ovat kestoltaan joistakin minuuteista alle tuntiin. DNA huomioi töiden aikataulutuksessa mahdolliset päivällä televisioitavat isot urheilu- ja muut vastaavat tapahtumat.

Työt tehdään kerros- ja rivitalokiinteistön laitetiloissa ja kiinteistön ulkopuolisissa verkon osissa, eivätkä ne edellytä huoneistoissa käyntiä. Pientaloissa signaalin mittaus tehdään asunnossa, mikäli asukas on paikalla työn valmistuttua.

Tarkemmat aluekohtaiset tiedot kaapeliverkon päivitystyön etenemisestä viikkotasolla löytyvät DNA:n huoltotiedotteista, osoitteessa www.dna.fi/huoltotiedotteet. DNA toimittaa mahdollisuuksien mukaan ennakkotiedon päivitystöistä tekstiviestillä myös DNA:n televisio-, laajakaista- ja puheliittymäasiakkaille kulloisellakin kohdealueella. Tieto alueen töiden valmistumisesta toimitetaan kiinteistöjen postilaatikkoihin tai ilmoitustaululle.

Suomen suurin kaapelioperaattori toimittaa palvelut kotiin

DNA:n kaapeliverkossa on Raumalla, Eurassa ja Säkylässä kaikkiaan lähes 20 000 taloutta. Näihin koteihin on saatavissa DNA:lta kattavat televisiopalvelut ja huippunopeat nettiliittymät sekä palvelujen käyttöön tarvittavat laitteet lisätarvikkeineen.

Uuden sukupolven DNA Netti (Valokuitu Plus) tarjoaa nopeutta aina gigaan asti. Taloyhtiölaajakaistapalvelussa yhteys tuodaan kerralla kaikkiin huoneistoihin sovitulla nopeusluokalla. DNA TV mahdollistaa yksilölliset tavat katsoa TV:tä: teräväpiirtona TV -ruudulta tai kätevästi tabletilta, puhelimelta tai läppäriltä. Uusi DNA TV-hubi yhdistää television, nopean netin, ohjelmakirjastot, kanavapaketit, pelit, netti-tv-sovellukset ja musiikin yhdeksi kokonaisuudeksi.

DNA Oyj on suomalainen tietoliikennekonserni, joka tarjoaa yhteydenpitoon, viihtymiseen ja työntekoon laadukkaita puhe, data- ja tv-palveluita. DNA on Suomen suurin kaapelioperaattori ja johtava maksu-tv-toimija sekä kaapeli- että antenniverkossa. Yritysten osalta DNA näkee keskeisenä kasvualueena ajasta ja paikasta riippumattoman uuden työn, joka mahdollistuu älykkäillä päätelaitteilla, monipuolisilla viestintäpalveluilla ja nopeilla yhteyksillä. DNA:n liikevaihto vuonna 2016 oli 859 miljoonaa euroa ja liiketulos 91 miljoonaa euroa. DNA:lla on yli 3,8 miljoonaa matkaviestin- ja kiinteän verkon liittymäasiakkuutta. Konserniin kuuluu myös DNA Kauppa, Suomen laajin matkapuhelimia myyvä myymäläketju. DNA:n osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä. Lisätietoa osoitteessa www.dna.fi, Twitterissä @DNA_fi, @DNA_Business ja @DNA_Palvelu sekä Facebookissa.

DNA:lle kaikkiaan 90 miljoonan rahoitussopimus Euroopan investointipankilta 5G-verkon rakentamiseksi7.2.2019 11:30:00Tiedote

DNA on sopinut syksyn ja talven aikana Euroopan investointipankin (EIP) kanssa kaikkiaan 90 miljoonan euron rahoitussopimuksesta. Sopimus koostuu kahdesta osasta, jo syksyllä sovitusta 50 miljoonasta, sekä 40 miljoonan lisälainasta, mikä vahvistettiin tänään. Sopimuksen allekirjoittivat Euroopan investointipankin varapääjohtaja Alexander Stubb ja DNA:n toimitusjohtaja Jukka Leinonen. Lainaa käytetään erityisesti DNA:n 5G-verkon investointeihin.

EUR 90 million funding agreement in total to DNA from European Investment Bank for building a 5G network7.2.2019 11:30:00Tiedote

DNA has agreed during the autumn and winter on funding agreement for a total investment of EUR 90 million with the European Investment Bank (EIB). The agreement consists of two parts, the EUR 50 million instalment agreed already on autumn, and a supplementary instalment of EUR 40 million confirmed today. The agreement was signed by Vice President Alexander Stubb of the EIB and CEO Jukka Leinonen of DNA. The loan will principally be used for DNA’s investments in the 5G network.