Päivitystöitä DNA:n kaapeliverkossa Raumalla 2.5. alkaen

DNA aloittaa kaapeliverkon päivitystyöt Raumalla vapun jälkeen, keskiviikkona 2. toukokuuta. Töistä aiheutuu lyhyitä palvelukatkoksia kaapeliverkon tv- ja laajakaistapalveluihin päiväsaikaan. Päivityksellä kehitetään alueen kaapeliverkkoa, lisätään sen kapasiteettia ja varaudutaan tulevaisuuden palveluihin.

DNA tekee kaapeliverkon päivitystöitä Raumalla. Työt etenevät alue kerrallaan – ensimmäisenä kohteena on Otan alue toukokuun aikana. Tämän vuoden aikana päivitettäviä alueita ovat myös Lajo, Paroalho, Sinisaari, Valtakadun alue, Vanha Rauma ja Uotila.

Työt tehdään arkisin, päiväsaikaan klo 8-16 välisenä aikana, ja niistä aiheutuu päivityksen kohteena olevalla alueella lyhyitä palvelukatkoksia kaapeliverkon televisio- ja laajakaistapalveluihin. Katkokset ovat kestoltaan joistakin minuuteista alle tuntiin. DNA huomioi töiden aikataulutuksessa mahdolliset päivällä televisioitavat isot urheilu- ja muut vastaavat tapahtumat.

Työt tehdään kerros- ja rivitalokiinteistön laitetiloissa ja kiinteistön ulkopuolisissa verkon osissa, eivätkä ne edellytä huoneistoissa käyntiä. Pientaloissa signaalin mittaus tehdään asunnossa, mikäli asukas on paikalla työn valmistuttua.

Tarkemmat aluekohtaiset tiedot kaapeliverkon päivitystyön etenemisestä viikkotasolla löytyvät DNA:n huoltotiedotteista, osoitteessa www.dna.fi/huoltotiedotteet. DNA toimittaa mahdollisuuksien mukaan ennakkotiedon päivitystöistä tekstiviestillä myös DNA:n televisio-, laajakaista- ja puheliittymäasiakkaille kulloisellakin kohdealueella. Tieto alueen töiden valmistumisesta toimitetaan kiinteistöjen postilaatikkoihin tai ilmoitustaululle.

Suomen suurin kaapelioperaattori toimittaa palvelut kotiin

DNA:n kaapeliverkossa on Raumalla, Eurassa ja Säkylässä kaikkiaan lähes 20 000 taloutta. Näihin koteihin on saatavissa DNA:lta kattavat televisiopalvelut ja huippunopeat nettiliittymät sekä palvelujen käyttöön tarvittavat laitteet lisätarvikkeineen.

Uuden sukupolven DNA Netti (Valokuitu Plus) tarjoaa nopeutta aina gigaan asti. Taloyhtiölaajakaistapalvelussa yhteys tuodaan kerralla kaikkiin huoneistoihin sovitulla nopeusluokalla. DNA TV mahdollistaa yksilölliset tavat katsoa TV:tä: teräväpiirtona TV -ruudulta tai kätevästi tabletilta, puhelimelta tai läppäriltä. Uusi DNA TV-hubi yhdistää television, nopean netin, ohjelmakirjastot, kanavapaketit, pelit, netti-tv-sovellukset ja musiikin yhdeksi kokonaisuudeksi.

DNA Oyj on suomalainen tietoliikennekonserni, joka tarjoaa yhteydenpitoon, viihtymiseen ja työntekoon laadukkaita puhe, data- ja tv-palveluita. DNA on Suomen suurin kaapelioperaattori ja johtava maksu-tv-toimija sekä kaapeli- että antenniverkossa. Yritysten osalta DNA näkee keskeisenä kasvualueena ajasta ja paikasta riippumattoman uuden työn, joka mahdollistuu älykkäillä päätelaitteilla, monipuolisilla viestintäpalveluilla ja nopeilla yhteyksillä. DNA:n liikevaihto vuonna 2016 oli 859 miljoonaa euroa ja liiketulos 91 miljoonaa euroa. DNA:lla on yli 3,8 miljoonaa matkaviestin- ja kiinteän verkon liittymäasiakkuutta. Konserniin kuuluu myös DNA Kauppa, Suomen laajin matkapuhelimia myyvä myymäläketju. DNA:n osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä. Lisätietoa osoitteessa www.dna.fi, Twitterissä @DNA_fi, @DNA_Business ja @DNA_Palvelu sekä Facebookissa.

DNA:n runkoverkko nostetaan 5G-valmiuteen4.5.2018 10:00Tiedote

DNA:n runkoverkon kapasiteetti ja ohjelmointikyvykkyys nostetaan uudelle tasolle. Töiden valmistuttua DNA:n runko- ja alueverkkojen tuotantoteho kasvaa 5G-verkon vaatimusten tasolle. Jo aloitetut työt ovat osa DNA:n valmistautumista 5G-aikakauteen, mutta ne hyödyttävät matkaviestin- ja kiinteän verkon asiakkaita myös välittömästi, jo ennen 5G-verkkoja, sillä dataliikenne DNA:n verkoissa on kasvanut jälleen uuteen ennätykseen ja kasvaa edelleen.

DNA's backbone network being upgraded to 5G4.5.2018 10:00Tiedote

DNA's backbone network capacity and programmability are being raised to a new level. The production capacity of DNA's backbone and regional networks will rise to 5G network-level once the work is complete. The work, which has already begun, forms part of DNA's preparations for the 5G era, but will also immediately benefit mobile and fixed network customers, even before 5G networks arrive. Record-breaking data transmission volumes have once again been achieved on DNA networks, and the volumes are still growing.