Päivö-myrskyn aiheuttamien vikojen korjaus etenee vauhdilla

Päivö-myrskyn jäljiltä on sähköttä alle 800 taloutta. Hankalimmat vikapaikat sijaitsevat Savonrannassa ja Kerimäellä. Kaikki viat saadaan arvion mukaan korjattua keskiviikon aikana.

Jo illan ja yön aikana saatiin palautettua sähköt suurimmalle osalle asiakkaista. Pienen lepotauon jälkeen korjaustyöt aloitettiin aamulla klo 7. Työtä on tänään tehty maastossa 60 asentajan voimin. Pääosin viat ovat syntyneet linjoille kaatuneista puista.

Säätilanne näyttää rauhoittuneen eikä odotettavissa ole uutta myräkkää Etelä-Savon alueelle. Arvioimme, että kaikki taloudet saadaan takaisin sähkönjakeluun piiriin tämän päivän aikana.

Korjaustyötä nopeuttaa, jos ajoteiden puomit pidetään auki. Näin korjauskalusto pääsee etenemään työssään.

Pyydämme asiakkailtamme ilmoituksia, jos sähköt toimivat heikosti tai keskijänniteverkon tilanteen normalisoiduttua sähköt eivät ole palautuneet. Pienjänniteverkon alueella olevista vioista ei saada yhtä tarkkaa kuvaa kuin keskijänniteverkon häiriöistä. Paikoitellen toimitaan siis asiakkaiden ilmoituksien varassa. Häiriökartta osoittaa, mikä on keskijänniteverkon vikatilanne. Vikapalvelun tavoittaa numerosta 0800 90440.

Lisätiedot medialle:

Juuso Ruottinen,
Kunnossapitopäällikkö, käytönjohtaja
juuso.ruottinen@sssoy.fi

Sähköisestä asioinnista kohti vau! -kokemusta6.7.2020 15:34:03 EESTBlogi

Sähköisen asioinnin kehittäminen on ollut meillä jo vuosia osa normaalia arjen aherrusta. Tieto sähkönjakelun häiriöistä lähtee asiakkaille tekstiviesteillä ja tarjouspyynnön voi lähettää nettisivujen lomakkeella. Sopimuksen sähköinen allekirjoitus ja e-lasku lähentelvät jo seuraavan tason digitaalisuutta. Tavoitteena on helppo, nopea yksilöllinen ja vuorovaikutteinen kumppanuus asiakkaidemme kanssa.