Suomen Pakkauskierrätys RINKI OySuomen Pakkauskierrätys RINKI Oy

Pakkaus on hyvis, ei pahis – Lajittele oikein!

Tervetuloa Pakkausalan ympäristökonferenssin lehdistölounaalle kuulemaan pakkausalan tuottajavastuuasetuksen muutoksesta, joka tulee voimaan vuoden 2016 alusta lähtien. Muutos vaikuttaa ei vain pakkaaviin ja maahantuontia harjoittaviin yrityksiin, vaan myös kotitalouksiin, joissa lajitellaan pakkaukset kierrätystä varten.

Lehdistölounas pidetään tiistaina 24.11.2015 klo 11.30 – 12.30 Helsingin Messukeskuksessa.

Lehdistölounaan ohjelma

11.30  - 12.30

Pakkaus on hyvis, ei pahis

Valtaosa tuotteen ympäristövaikutuksista syntyy elintarvikkeiden ja muiden tuotteiden tuotannossa. Pakkaus suojaa tuotetta logistiikkaketjussa ja säästää siten resursseja.

Antro Säilä, toimitusjohtaja
Suomen Pakkausyhdistys ry

Tee ekoteko ja lajittele kotitalouden pakkaukset oikein: Metallit, lasit, kartongit ja 2016 myös muovit

Jätelaki sekä pakkausasetus velvoittavat pakkaavat yritykset tai maahantuojat huolehtimaan pakkausten kierrätyksestä. Ekopisteet muuttuvat Suomen Pakkauskierrätys RINKI Oy:n hoidettaviksi 2016.

Juha-Heikki Tanskanen, toimitusjohtaja

Firman piikkiin

Miten suomalainen elintarvikkeita tuottava yritys käytännössä hoitaa ympäristövastuitaan?

Ralf Tupeli, johtaja
Atria Oyj

13.00  Pakkausalan ympäristökonferenssi

Messukeskuksessa klo 13 - 16.30. Tiedotusvälineiden edustajat ovat tervetulleita seuraamaan lehdistöinfon jälkeen alkavaa konferenssin ohjelmaa.

Katso konferenssin ohjelma tästä >>

Ilmoittautumiset 23.11. klo 10 mennessä. Kerrothan ilmoittautuessasi jäätkö lehdistöinfon lisäksi seuraamaan ympäristökonferenssin puheenvuoroja. Mainitse myös mahdollisesta erikoisruokavaliosta.

Ilmoittautumiset
Johanna Nikunen, viestintäpäällikkö, Suomen Pakkausyhdistys ry
johanna.nikunen@pakkaus.com, GSM 050 3143 562

Katri Tuulensuu, viestintäpäällikkö, Suomen Pakkauskierrätys RINKI Oy