Palanen elämää on hyvien tekojen verkkokauppa

Haluaisitko auttaa oman kotipaikkakuntasi lapsia, mutta et tiedä, miten? Suomen Setlementtiliiton ja paikallisten setlementtien 5. joulukuuta avautuva Palanen elämää -verkkokauppa tarjoaa siihen helpon mahdollisuuden.

Erityisesti joulun aikaan jokainen haluaa tuntea olevansa tärkeä ja rakastettu. Kaikki meistä eivät kuitenkaan koe näin. Miltä kuulostaisi, jos voisit tarjota tunnelmallisen joulun yksinäiselle lapselle tai nuorelle omalla kotipaikkakunnallasi?

Palanen elämää on uusi, Suomen Setlementtiliiton ja paikallisten setlementtien verkkokauppa, jonka aineettomilla lahjoilla autat tavallisia ihmisiä ympäri Suomen. Samalla ilahdutat myös ystävääsi! Verkkokauppa toimii osoitteessa palanenelämää.fi.

Palanen elämää on ainutlaatuinen tapa auttaa: lahjallasi voidaan esimerkiksi auttaa lapset joululahjaleirille tai tukea Poikien Talon toimintaa. Verkkokaupassa voit valita, mille paikkakunnalle tai alueelle lahjasi kohdistuu. Kerätyt varat ohjataan kokonaisuudessaan juuri sinun valitsemasi setlementin kohteeseen. Juuri paikallisuus tekee verkkokaupasta ainutlaatuisen.

– Kyseessä on innovatiivinen verkkosivusto, jollaista ei koskaan aiemmin ole Suomessa tehty. Tämän verkkokaupan kautta hyvää voi tehdä luotettavasti ja paikallisesti, kertoo Suomen Setlementtiliiton itäisen alueen lapsi- ja nuorisotyön aluepäällikkö Erno Kääriäinen.

Tällä hetkellä verkkokaupassa on aineettomia lahjoja yhdeksältä paikkakunnalta ympäri Suomen. Ensi vuonna tuotevalikoima laajenee lapsi- ja nuorisotyöstä myös muille setlementtityön aloille.

Lahjaksi hyvä teko

Setlementeissä tehdään työtä yhdenvertaisen, moniarvoisen ja sosiaalisesti oikeudenmukaisen Suomen puolesta. Toimimme 50 paikkakunnalla, palveluksessamme on 5000 työntekijää ja tuhansia vapaaehtoisia. Työmme vaikuttaa kaikilla elämänalueilla lapsi-, nuoriso- ja vanhustyöstä opinto-, kulttuuri- ja monikulttuurisuustyöhön.

Palanen elämää on uusi mahdollisuus tehdä hyviä tekoja. Kiitos sinun, jouluaatto voi sisältää yhdessäoloa, keskustelua ja herkullisen aterian. Juhlavaan aamupäivään kutsuttu lapsi tai nuori saa kohdata turvallisen aikuisen sekä tulla nähdyksi ja kuulluksi omana itsenään. Kuinka paljon hyvää voimmekaan tehdä, kun teemme sen yhdessä?

Palanen elämää -verkkokauppa avautuu 5. joulukuuta. Sivuston blogista voit lukea kuulumisia siitä, kuinka kerätyillä varoilla tehdään hyvää työtä.

#palanenelamaa

Erno Kääriäinen